معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: در جلسه‌ با هیئت ورزش جوانان و پلیس امنیت اخلاقی تصمیم گرفته شد تور‌های مسافرتی به صورت خانوادگی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،اسماعیل رحمانی معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد در نشستی خبری گفت: خط قرمز ما ابتذال و برخورد با افرادی است که بدون داشتن صلاحیت لازم تور‌های گردشگری راه می‌اندازند و زمینه فساد دختران و پسران را فراهم می‌کنند.

او افزود: مطالبه‌گری و دفاع از حقوق عامه و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی جزو وظایف اصلی دادستان عمومی و انقلاب است. اولین هدف اصلی ما مبارزه با ناامنی‌ها و دفاع از حقوق عامه مردم است. طبق ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی، تصمیم گرفتیم که اگر فردی به وسیله سلاح سرد یا گرم اقدام به سرقت و ناامنی کند حکم محاربه را برای وی صادر کنیم و این سیاست آثار خودش را به زودی نشان می‌دهد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد ادامه داد: طبق ماده ۶۱۸ قانون تعزیرات، جمع‌آوری حیوانات در شهر بر عهده شهرداری است، برخورد با سگ‌گردانی‌ها در شهر جزو دستور کار است، زیرا آوردن حیوانات در بوستان‌ها علاوه بر این که مخل آسایش مردم است، حقوق حیوانات را هم زیر سوال می‌برد.

رحمانی بیان کرد: ما نمی‌توانیم کسی را که با سگ در مجامع حضور پیدا می‌کند، بشر تلقی کنیم و کسی که ترس و چندش را از سگ و حیوانات در جامعه دارد، بشر حساب نکنیم. باید نگاهی جامع داشته باشیم، در درجه اول بنر‌هایی را با هدف اطلاع رسانی نصب می‌کنیم و در مرحله دوم به برخورد با این متخلفان می‌پردازیم.

او به کاهش برگزاری مراسم لهو و لعب در باغ ویلا‌ها اشاره و تصریح کرد: در صورت مشاهده چنین مراسمی با صاحب باغ و ویلا، فرد دعوت کننده و گروهی که به عنوان دی‌جی در این مراسم حضور دارند، برخورد جدی می‌شود و افراد خاطی به عنوان متهم تحت تعقیب قرار می‌گیرند.


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.