ممنوعیت دسته روی و حرکت بین شهری و محله‌ای عزاداران اربعین در خوزستان

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان از ممنوعیت دسته روی و حرکت بین شهری و محله‌ای عزاداران اربعین حسینی در مناطق روستایی و شهری این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت‌الاسلام احسان فردآقایی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه هرگونه دسته‌روی و حرکت عزاداران به محلات، روستا‌ها، شهر‌ها و شهرک‌ها که بر اساس سنت دیرینه اربعین و جاماندگان از کنگره اربعین انجام می‌شد، ممنوع خواهد بود، گفت: بر اساس ضوابط ابلاغی ستاد استانی مبارزه با کرونا، همه آیین‌ها و مراسم عزاداری اربعین حسینی با رعایت کامل نکات بهداشتی برگزار خواهد شد.

او ضمن تشکر از از همه هیات‌های عزاداری در خوزستان که در برپایی آیین‌های عزاداری به خصوص دهه نخست محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی، شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کردند،افزود: امسال عزاداری اربعین حسینی محدود به روضه‌های خانگی، مجازی و قرائت زیارت اربعین در منازل خواهد بود.

امسال به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و با توجه به قرمز بودن بیشتر نقاط کشور، فعالیت پذیرایی وعزاداری یک هزار و ۵۰۰ موکب بین راهی، مرزی و ورودی شهر‌های خوزستان متوقف شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.