هیئت وزیران دولت عراق از موافقت با ورود ۱۵۰۰ زائر خارجی از هر کشور برای انجام مراسم زیارت اربعین خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری المعلومه، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق امروز با ورود ۱۵۰۰ زائر خارجی از هر کشور برای مراسم اربعین امام حسین (ع) موافقت کرد.

«ملا طلال» سخنگوی نخست وزیر عراق امروز چهارشنبه اعلام کرد دولت بغداد با ورود ۱۵۰۰ زائر از هر کشور برای شرکت در مراسم زیارت اربعین حسینی موافقت کرده است.

اما ورود زائران باید صرفا از طریق هوایی صورت گیرد و کشور‌هایی که زائران خود را اعزام می‌کنند باید شهروندانشان را در خصوص اتخاذ تدابیر پیشگیرانه بهداشتی (برای مقابله با شیوع کرونا) آگاه کنند.

عراق پیشتر ورود زائران خارجی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی را ممنوع اعلام کرده بود.

همچنین وزیر کشور عراق و رئیس ستاد عالی امنیتی و خدماتی زیارت اربعین حسینی در این کشور روز گذشته ممنوعیت امسال ورود زائران خارجی اربعین حسینی (ع) را به دلایل شرایط بهداشتی دانسته بود.

«عثمان الغانمی» وزیر کشور عراق با انتشار بیانیه‌ای بعد از نشست امنیتی و خدماتی در کربلا برای بررسی تدابیر اتخاذ شده به منظور برگزاری موفقیت آمیز زیارت اربعین حسینی (ع) افزوده بود: خودداری عراق از صدور روادید برای زائران خارجی اربعین حسینی امسال، به دلیل شرایط بهداشتی بوده و ارتباطی به مسائل امنیتی ندارد.

وزیر کشور عراق تاکید کرده بود که زیارت اربعین حسینی (ع) امسال از حیث چالش‌ها متفاوت از سال‌های گذشته است و باید با صبر و حکمت با شهروندان تعامل کرد.

به گفته وزیر کشور عراق، نیرو‌های امنیتی تجربه کافی در تعامل با زیارت‌های میلیونی دارند و انسجام و هماهنگی بین همه یگان‌ها در کربلا وجود دارد و مسوولیت‌ها به نحو صحیحی بین همه نیرو‌ها توزیع شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
با سلام به امام حسین (ع)، خلاصه خوشبحال کسی که ......
آخرین اخبار