سبزی که زیاده‌روی در مصرف آن شما را می‌کشد!

زیاده روی در مصرف نوعی سبزی باعث ایجاد بیماری‌های گوناگون در شما شده و سلامت تان را به خطر می‌اندازد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کرم بروکلی جز گروهی از سبزیجات و کلم‌هاست که بیشتر از قسمت سنبله آن استفاده می‌شود. همان طور که می‌دانید افراط و تفریط در مصرف هیچ ماده غذایی خوب نبوده و این جمله برای مصرف کلم بروکلی نیز صدق می‌کند.

کلم حاوی انواع ویتامین، آنتی اکسیدان ها، فیوتین ها، فیبر و مواد مغذی و معدنی است. به علت وجود فراوان آنتی اکسیدان در این نوع سبزی استفاده مداوم و بیش از حد آن برای بدن مضر است. آنتی اکسیدان‌ها به جلوگیری از بروز اکسیداتیو سلول‌های بدن ما کمک فراوانی می‌کند، اما استفاده مداوم و زیاد از کلم بروکلی نه تنها مفید نیست بلکه موجب بروز انواع مشکلات از جمله سکته مغزی در بدن می‌شود.

مضر بودن فیبر موجود در کلم بروکلی برای معده

مصرف بیش از اندازه کلم بروکلی تمامی سلول‌های سالم را تحت هدف خود قرار می‌دهد و باعث ایجاد چند نوع سرطان خطر ناک می‌شود. فیبر زیاد در کلم بروکلی برای بدن و معده مضر است،  اگرچه خوردن مداوم فیبر به سلامت دستگاه گوارش کمک‌هایی از قبیل حرکت رو به بهبود روده و تنظیم معده می‌کند اما استفاده زیاد آن موجب بروز بیماری‌هایی از جمله کم آبی، یبوست، اسهال، سوءجذب، گاز و انسداد روده  می‌شود.

مصرف کلم بروکلی هم‌چنین به رفع سوءهاضمه، سندرم روده‌ تحریک پذیر، نفخ و درد شکم کمک فراوانی می‌کند؛ علاوه بر تمام فواید این کلم خوشمزه مانند وجود ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها، فیبر، فیوتین‌ها و مواد مغذی که در آن بوده، ممکن است استفاده از آن در برخی افراد باعث بروز حساسیت شود.

درصورت مشاهده هر یک از علائم حساسیت نسبت به کلم بروکلی از قبیل اختلالات در راه تنفس، خس خس سینه، سر درد، احتقان بینی، راش پوستی، خارش و درد معده شدیدا به عدم مصرف آن توصیه می شود. کلم بروکلی ممکن است خطر هیپوگلیسمی را افزایش دهد.  این گیاه به دلیل پایین بودن شاخص گلیسمی برای افراد مبتلا به دیابت یا در معرض ابتلا به دیابت مفید بوده است؛ این کلم همچنین  جذب قند در جریان خون را کاهش داده و موجب تنظیم سطح قند خون می‌شود.

افراد مبتلا به هیپوگلیسم علائمی مانند تند شدن ضربان قلب، رنگ پریدگی، خستگی، سرگیجه، گرسنگی مداوم و تشنگی بیش از حد را دارند. پتاسیم موجب شل شدن رگ‌های خونی بدن و در نتیجه متعادل شدن فشار خون خواهد شد البته استفاده مداوم و بیش از حد از کلم بروکلی نه تنها فشار خون را متعادل نمی‌کند بلکه موجب افت فشار هم می‌شود.

نوعی سبزی که زیاده روی در آن باعث بروز مشکلات جبران ناپذیری خواهد شد

به علت وجود انواع ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، فیوتین‌ها و مواد مغذی در کلم بروکلی مصرف آن برای مادران باردار و شیرده توصیه می‌شود. البته بر اساس گفته متخصصان مادران شیرده باید به میزان متعادل از این سبزی استفاده کنند در غیر این صورت مصرف بیش از حد کلم بروکلی برای آن‌ها موجب ایجاد یا بروز ناراحتی معده در نوزادان می‌شود.

انتهای پیام/ 


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۱۰:۱۳ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
كلم بروكلي با داشتن پتاسيم زياد براي بيماران كليوي مضر و همچنين اين گياه اوره و اسيد اوريك را زياد مى كند و باعث بيماري نقرس مى شود .
Iran (Islamic Republic of)
H
۲۰:۲۱ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
من که از همون اول از بروکلی بدم میومد
Iran (Islamic Republic of)
صدیقه
۱۹:۱۷ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
خخخخخ ولی من تو تیرماه که کرونا گرفتم وهیچ غذایی نمی تونستم بخورم ویار کلم بروکلی گرفتم و هوس کردم تو تیرماه هم که خبری از کلم نبود ولی ازیه فروشگاه برام اوردن جاتون خالی آب پز کردم نمک و ابلیمو زدمش چقدر خوشمزه بود
آخرین اخبار