کرونا ارسال بسته های پستی را افزایش داد

مدیرکل پست استان کرمان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا،ترافیک ورود مرسولات پستی به دفاتر پست ۱۵۰درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سیدمحمود میرکمالی، مدیر باشگاه خبرنگاران جوان مرکز کرمان در دیدار مدیرکل پست استان کرمان با اعضا و باشگاه خبرنگاران جوان مرکز کرمان که به مناسبت روز جهانی پست صورت گرفت به بیان گزارشی از عملکرد باشگاه خبرنگاران در عرصه خبر پرداخت و تولید اخبار مکتوب، گزارش‌های تصویری و رادیویی و آموزش را از مهمترین رسالت‌های این خبرگزاری بزرگ عنوان کرد.

او با اعلام اینکه این خبرگزاری در بحث مکتوب در بین خبرگزاری‌های کشور توانسته رتبه نخست را از آن خود کند، گفت: باشگاه خبرنگاران جوان مرکز کرمان نیز طی پارسال توانسته در بین استان‌های کشور رتبه دوم را به خود اختصاص دهد.

علیرضا اکبری مدیرکل پست استان کرمان هم با اشاره به نیرو و توان انرژی جوانی که در باشگاه خبرنگاران جوان مرکز کرمان نمود دارد، گفت: نیروی جوانی همیشه مطلوب بوده و باشگاه خبرنگاران جوان همیشه آنلاین و اثر بخش است.

او به وضعیت بحرانی کرونا در کشور و جهان اشاره کرد و افزود: کار خبرنگاری، کار سختی است و قوه جوانی همیشه امیدبخش بوده است.

اکبری سرعت در انتشار اخبار را از الزامات کار رسانه‌های امروز برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه خبرنگاران جوان با آنلاین بودن و اعتبار داشتن در بین سایر خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها همواره نشان داده اند، بهترین هستند.

او به برگزاری اربعین حسینی امسال بدون حضور حاج قاسم اشاره کرد و بیان داشت: ابلاغ مکتب حاج قاسم رسالت سنگینی است که باید از سوی رسانه‌ها و با تلاش خبرنگاران نسل به نسل منتقل شود.

مدیرکل پست استان کرمان روز جهانی پست را ۱۷مهر مصادف با ۹ اکتبر دانست و گفت: هفته پست از ۱۵تا۲۱مهر است که برنامه‌های مختلف و متعددی دراین هفته برگزار می‌شود.

اکبری تجدید میثاق با آرمان‌ها و اهداف شهدا به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، تجلیل از خانواده‌های شهدای پست و دیدار با کارکنان این ادراه کل را برخی از برنامه‌های پیش بینی شده برای این هفته اعلام کرد.

او افزود: از روز‌های نخست شیوع بیماری کرونا، پستچی‌ها حتی روز‌های تعطیل نیز، مشغول کار بوده اند و حتی یک روز هم تعطیلی نداشته اند.

اکبری تصریح کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون در سطح ادارات پست کشور، ۵ فوتی، ۵۰ مورد بستری، ۶۵۰ مبتلا به کرونا داشته ایم و این آمار در استان کرمان ۸ مبتلا  بود که عمدتا نامه رسان بوده اند و خوشبختانه بهبود یافته اند.

او بیان داشت: هم اکنون نیز ۳ کارمند پست مبتلا  به کرونا درحال گذراندن روز‌های قرنطینه در منازلشان هستند.

مدیرکل پست استان کرمان گفت: با توجه به حساسیت موارد پیشگیری و ضدعفونی کردن محموله ها، این کار طی ۳ شیفت کاری صبح ،ظهر و شب انجام می‌شود.

او نامه رسانی در پست را خدمت مقدسی دانست و افزود: آن‌ها سربازان گمنانی هستند که در شرایط سخت و در سرما و گرما خدمت رسان مردم هستند.

اکبری، قبول، آماده سازی، رهسپاری و توزیع را از خدمات پست دانست و تصریح کرد: قبول و توزیع مرسولات پستی به عنوان حلقه‌های مهم این فرایند مطرح است.

مدیرکل پست استان کرمان گفت: فرهنگ استفاده مردم در بحث پست تغییر کرده است و قابل مقایسه با سال‌های گذشته نیست، به طوری که هم اکنون و با توجه به شیوع ویروس کرونا، نامه رسانان با حجم ترافیک گسترده‌ای مواجه شده اند.

اکبری با اعلام اینکه هم اکنون ۱۵۰درصد ترافیک وارده پست افزایش پیدا کرده است، افزود: در تلاشیم وضعیت نیروی انسانی را بهبود ببخشیم.

او به بیان گزارشی از ارسال مرسولات طی ۵ ماهه نخست سال ۹۹ پرداخت و تصریح کرد: در ۵ ماهه ابتدای سال ۹۹، ۴۷۸هزار مرسوله وارد استان کرمان شده است که این رقم در سال ۹۸، ۲۰۰ هزار مرسوله بود و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۴۳درصد افزایش ترافیکی داشته است.

اکبری با اشاره به اینکه کرونا ما را مجاب کرد تا به سمت خرید‌های اینترنتی برویم، بیان داشت: درحال حاضر عملیات پست به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و همین امر سبب شد ، افراد در بستر اینترنت، خرید خود را نیز به صورت مجازی انجام دهند و پست آن‌ها را به دستشان برساند.

مدیرکل پست استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش به دلایل تأخیر در توزیع بسته‌ها و مرسولات پستی پرداخت و گفت: یکی از دلایل تاخیر در توزیع مرسوله‌های پستی در زمان کرونا، این است که مرسولات باید ایزوله و ضدعفونی شوند.

اکبری با تأکید بر توجه ویژه به نامه رسانان در وضعیت کرونا، تصریح کرد: متأسفانه پست در خدمت رسانی طی دوران کرونا مظلوم واقع شده است.

او بیان داشت: خیلی از شریک‌های موازی ما در روز‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا، حاضر به خدمترسانی نبودند، این در حالی است که همکاران ما تلاش کرده اند، کار خود را به بهترین نحو ممکن به انجام برسانند.

مدیرکل پست استان کرمان به فصول پاییز و زمستان اشاره کرد و گفت: متأسفانه شرایط سختی است و ما نگران این برهه‌های زمانی هستیم.

اکبری افزود: ما تلاش کرده ایم، با تهیه ملزومات بهداشتی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاحد ممکن این روز‌های سخت را بگذرانیم.

او با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا همه خدمات الکترونیکی شوند، تصریح کرد: پست به عنوان دستگاه مرتبط بین مردم و سایر ارگان‌ها عمل می‌کند.

اکبری به خدمات انجام شده از سوی پست برای رفاه حال مردم اشاره کرد و بیان داشت: قرارداد‌هایی را با فروشگاه‌های لوازم خانگی و موادغذایی بسته ایم تا مردم مایحتاج خود را به صورت اینترنتی سفارش دهند.

مدیرکل پست استان کرمان دفاتر آی سی تی روستایی را به عنوان پل ارتباطی پست بین فروشگاه داران و روستاییان دانست و گفت: کرونا ما را مجاب کرده است تا روستاییان را نیز مدنظر قرار دهیم و آنها نیز بتوانند مایحتاج خود را به صورت اینترنتی سفارش دهند.

اکبری افزود: البته باز هم نیاز به فرهنگ سازی بیشتر در این زمینه است.

او برگشت مرسولات از سوی مردم را یکی از مشکلات این دستگاه عنوان و تصریح کرد: ۴۰ درصد مرسولات برگشت می خورد که باید در این زمینه فرهنگ سازی شود تا در این شرایط سخت بیماری، مردم و فروشندگان دقت داشته باشند که از طرف فروشندگان کیفیت محصولات و از طرف خریداران دقت و نیاز لازم مد نظر قرار بگیرد و زمان تحویل پشیمان نشوند.

اکبری بیان داشت: امروز روستا به عنوان یک نقطه اقتصادی خیلی خوب مطرح است و پست توانسته با ایجاد فروشگاه‌هایی برای فروش محصولات دستی و تولیدات خانگی روستایی، فرصتی را برای همه فراهم آورد، تا محصولات روستاییان بدون هیچ واسطه‌ای به دست مردم برسند.

مدیرکل پست استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش پست را متولی آدرس و کد پستی دانست و گفت: در حقیقت، پست متولی استاندارد کردن نشانه و آدرس است که نخستین بار دراسترالیا به همت یک فرد ایرانی پایه گذاری شده است.

او افزود: وظیفه ساخت و نصب پلاک ده رقمی در شهر‌ها بر عهده شهرداری و در روستا‌ها بر عهده‌ی دهیاری ها است که باید با جدیت بیشتری دنبال شود و در اولویت قرار گیرد.

اکبری تصریح کرد: با وجودی که در بیشتر شهرستان‌های استان عملیات نصب کدپستی ۱۰ رقمی اجرا شده است، متأسفانه این کار در خود کرمان که مرکز استان می باشد، انجام نشده است.

او با اعلام اینکه این نصب کد پستی یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است، از شهردار کرمان خواست: نسبت به انجام این مسئله عنایت ویژه‌ای داشته باشد.

مدیرکل پست استان کرمان با بیان اینکه تلاش کرده ایم در ساختار خود از نیرو‌های جوان استفاده کنیم، گفت: جوانان درحقیقت، خون تازه‌ای به مجموعه وارد می‌کنند و ما توانسته ایم در کنار جوانان از تجارب پیشکسوتان نیز استفاده کنیم.

اکبری به بیان موفقیت‌های این اداره کل پرداخت و افزود: ۵ سال متوالی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده ایم که این حاصل تلاش همین جوانان بوده است.

او تصریح کرد: در جشنواره شهید رجایی نیز طی سال ۹۸ موفق شدیم در شاخص‌های تخصصی رتبه نخست را کسب کنیم.

اکبری ابراز امیدواری کرد: با همکاری و همراهی مردم بتوانند روز‌های سخت کرونا را پشت سر بگذرانند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
چقدر طولانی بوووووووووووووووووووووود
آخرین اخبار