بدهی ۴۴۰ میلیارد تومانی پالایشگاه کرمانشاه به وزرات نفت تسویه شد

مسئول روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پالایش نفت کرمانشاه گفت : مدیریت بخش خصوصی در زمان ورود به پالایشگاه اولویت اصلی خود را پرداخت مالیات‌ها و بدهی‌ها قرار داد و توانست مبالغ کلانی از بدهی‌های مالیاتی را پرداخت کند .

بدهی ۴۴۰ میلیارد تومانی پالایشگاه کرمانشاه به وزرات نفت تسویه شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امامی نیا مسئول روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پالایش نفت کرمانشاه با اشاره به گوشه‌ای از تحولات و اقدامات مثبت صورت گرفته در پالایشگاه کرمانشاه از زمان خصوصی سازی گفت : مدیریت بخش خصوصی در زمان ورود به پالایشگاه با انبوهی از بدهی‌های مالیاتی و مواجه بود که بر همین اساس اولویت اصلی خود را پرداخت این مالیات‌ها و بدهی‌ها قرار داد و توانست مبالغ کلانی از بدهی‌های مالیاتی شرکت را پرداخت کند.

او گفت : براین اساس، بدهی‌های مالیاتی مربوط به عملکرد و تکلیفی که موجب ابطال کارت بازرگانی شرکت شده بود، بطور کامل تسویه شد.

امامی نیا افزود: کلیه پرونده‌های مالیاتی مربوط به بخش‌های مختلف حقوق، مالیات تکلیفی و مالیات عملکرد تا پایان سال ۱۳۹۶ تسویه حساب شد.مبالغ مالیات سال ۹۷ کامل پرداخت شده و عملکرد سال ۹۸ مطابق مقررات در حال رسیدگی است.

امامی نیا ادامه داد: در کل مبالغ کلانی توسط پالایشگاه کرمانشاه به عنوان مالیات ارزش افزوده از سال ۹۶ تا ۹۸ پرداخت شده است.

سخنگوی شرکت پالایش نفت کرمانشاه گفت: مالیات پنج فرآورده اصلی نیز توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در سال‌های ۹۶ تا ۹۸ به حساب خزانه واریز شده است.

او افزود: باید توجه داشت که پرداخت این مالیات‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم وارد چرخه توسعه استان شده و در واقع مواهب آن به تک تک شهروندان عزیز کرمانشاهی می رسد.

امامی نیا افزود: مدیریت بخش خصوصی پالایشگاه کرمانشاه موفق شد که کلیه بدهی‌های مربوط به سود سهام عدالت که در سال ۱۳۹۲ پرداخت نشده بود را تسویه و پرداخت کند.

او ادامه داد: کلیه بدهی‌های سنواتی پالایشگاه کرمانشاه به شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت به مبلغ بیش از ۴۴۰ میلیارد تومان (شامل سه هزار میلیارد ریال به پالایشگاه آبادان، یک هزار میلیارد به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، ۲۰۰ میلیارد ریال به پالایشگاه اراک، ۱۶۸ میلیارد ریال به شرکت خطوط و لوله مخابرات نفت ایران و ۵۰ میلیارد ریال به سایر شرکتها) پرداخت و تسویه شده است.

او گفت: با عنایت اینکه سال ۹۹ به فرموده مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری شده است، مدیریت بخش خصوصی در راستای اجرایی کردن فرمان مقام معظم رهبری موفق شد ضمن افزایش ظرفیت تولید از ۱۹ هزار بشکه در روز به ۲۵ هزاربشکه، کیفیت و تنوع محصولات تولیدی را افزایش دهد و در شرایطی که کشور دچار تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی است، پالایشگاه برای اولین بار در طول تاریخ خود، موفق به صادرات فرآورده‌های نفتی شده که این مهم در این برهه حساس تاریخی باعث ارزآوری برای کشور شده است.

سخنگوی شرکت پالایش نفت کرمانشاه گفت: مدیریت بخش خصوصی این شرکت تاکنون موفق به اجرای کلیه تعهدات خود در قبال سازمان خصوصی سازی و اشخاص ثالث شده و هیچکدام از اقساط و تکالیف این شرکت به سازمان خصوصی سازی و سایرین بلاتکلیف باقی نمانده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.