معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: طبق تاییدیه وزارت بهداشت شهر فهرج به عنوان پایلوت شهر بدون دخانیات در شرق کرمان انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، شیرین نصری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: وزارت بهداشت در طرح های خود شهر‌هایی را انتخاب می‌کند که عاری از دخانیات باشند.

او افزود: ابلاغیه ای به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی ارسال شده است تا بر طبق آن منطقه ای را به عنوان پایلوت برای برنامه ای ۵ ساله انتخاب کنند و در پایان با برنامه ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد شهری به عنوان عاری از دخانیات انتخاب شود.

نصری در ادامه بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی بم براساس موقعیت جغرافیایی، اجتماعی و جمعیتی که شهرستان فهرج داشت شهر فهرج و روستای میرآباد را بعنوان پایلوت انتخاب کرده است .

او با اشاره به این که در راستای تاییدیه وزارت بهداشت ما اقدامات لازم را در شهرستان فهرج آغاز کرده ایم ادامه داد: نبود چایی خانه سنتی و قلیان سرا در شهر فهرج یک گام موثر در انتخاب این شهرستان بعنوان پایلوت عاری از دخانیات بود.

نصری افزود: در جلسه‌ای که با فرماندار و مسئولان این شهرستان داشته ایم مقرر شد همه مسئولان ادارات در راستای این طرح با دانشگاه علوم پزشکی بم همکاری کنند در مرحله اول طرح اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم اجرا می شود تا بتوانیم در آینده شهر فهرج را به عنوان شهری عاری از دخانیات به تمام دنیا معرفی کنیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.