پسکوف: روسیه تحریم‌های اتحادیه اروپا را بی‌پاسخ نمی‌گذارد

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه کشورش واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله، «دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین، به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه واکنش نشان داد.

این مقام روسی در گزارش روزانه خود به خبرنگاران گفت: «بخش غم‌انگیز تحریم‌های اتحادیه اروپا بی منطقی بودن آنهاست.»

او هشدار داد: «روسیه به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا مطابق با منافع ملی خود پاسخ خواهد داد.»

پسکوف با بیان آنکه روسیه وضع کنونی را تجزیه و تحلیل کرده و سپس براساس منافع خود تصمیماتی اتخاذ خواهد کرد، گفت: «با کمال تاسف باید بگویم این اقدام اتحادیه عامدانه و غیردوستانه است. با این تصمیم روابط بروکسل و مسکو خدشه‌د‌ار شده است. جنبه غم‌انگیز ماجرا نیز این است که هیچ منطقی پشت این تصمیم نیست.»

امروز (پنج‌شنبه) اتحادیه اروپا تحریم‌هایی جدیدی علیه روسیه وضع کرد و با اعمال تحریم‌های جدید علیه ۶ فرد و یک نهاد روس به دلیل دست داشتن در مسمومیت الکسی ناوالنی، رهبر مخالفان این کشور موافقت کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه ساعاتی پس از اعمال این تحریم‌ها اعلام کرد مسکو به اعمال تحریم‌های یکجانبه اتحادیه اروپا بزودی پاسخ خواهد داد. آلمان تاکنون هیچ شواهدی مبنی بر دست داشتن روسیه در مسمومیت ناوالنی ارائه نکرده است. ما حق طبیعی خود می‌دانیم که به این اقدامات بروکسل پاسخ مناسب بدهیم.

الکساندر ناوالنی پیش تر در یک پرواز داخلی در سیبری بیمار شد و به کما رفت؛ او در همان شرایط با هواپیما به بیمارستانی در برلین منتقل شد.

درباره مسمومیت او انتقاد‌ها و ادعا‌های بسیاری از سوی مقام‌های کشور‌های اروپایی مطرح شده است. به طور مثال، به تازگی انگلیس مدعی کشف ماده سمی در خون ناوالنی شد.

پیش از آن نیز پزشکان آلمانی مدعی بودند آزمایش‌ها حاکی از مسمومیت ناوالنی با یک عامل عصبی است؛ گفته می‌شود این آزمایش‌ها در سه کشور مختلف انجام شده است، از این رو دولت‌های غربی از روسیه خواسته‌اند تا در این باره توضیح دهد.

هفته گذشته نیز ناوالنی در اولین ویدئوی منتشر شده در یوتیوب مصاحبه‌ای کرد و مدعی شد «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، متهم به مسموم کردن اوست.

کرملین در واکنش به این اظهارات، آن‌ها را «بسیار توهین‌آمیز و غیرقابل پذیرش خواند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار