آمریکا: تایوان خود را برای مقابله با حمله چین تقویت کند

مشاور امنیت ملی آمریکا از تایوان خواست ظرفیت‌های نظامی خود را برای مقابله با چین تقویت کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا از تایوان خواست تا ظرفیت‌های نظامی خود را برای محافظت علیه حمله احتمالی چین تقویت کند. پکن ظرف مدت ۱۰ تا ۱۵ سال به توانایی حمله به تایوان خواهد رسید.

بر این اساس، اوبراین در نشست امنیتی آسپن گفت: یک حمله موشکی از سوی چین به تایوان بسیار مخرب خواهد بود. یک حمله آبی خاکی نیز یک احتمال است، البته این موضوع در حال حاضر فراتر از ظرفیت چین است.

وی افزود: با این وجود، در صورتی که تایوان توانایی دفاعی خود را تقویت نکند، چین می‌تواند این تهدید را با عملیات «منطقه خاکستری»، تحریم ها، آزار و اذیت و دیگر اقدامات برای ارعاب تایوان ترکیب کند. آنچه ما به دوستان تایوانی خود گفتیم، دانستن این موارد است، چنانچه این حمله آبی خاکی، یا حمله موشکی یا عملیات از نوع منطقه خاکستری باشد، آن‌ها (تایوان) باید خود را تقویت کنند.

وی افزود: تایوان باید به استراتژی‌های نامتقارن و مسدود کردن دسترسی به مناطق فکر کند و واقعا خود را به شکلی تقویت کند که چینی‌ها را از هرگونه حمله آبی خاکی یا حتی عملیات منطقه خاکستری علیه تایوان بازدارد.

چین طی سال گذشته با افزایش فشار بر تایوان، هواپیما‌های جنگی و نظارتی را به حریم هوایی تایوان می‌فرستد و کشتی‌های خود را در نزدیکی آب‌های تایوان مستقر کرده است. اوایل هفته جاری، پکن با انتشار ویدئویی از مانور نظامی خود نشان داد حمله موشکی و آبی خاکی را شبیه سازی می‌کند.

در همین حال گزارش‌ها حاکی از این است که تایوان به خرید سیستم‌های موشکی از آمریکا نزدیک است. طی دهه‌های گذشته، امنیت تایوان تا حدودی به روابط نزدیک با آمریکا متکی بوده است. در حالیکه چین تعداد زیادی از موشک‌های خود را به سمت تایوان نشانه گرفته است، اوبراین درباره این موضوع گفت: فکر نمی‌کنم پکن در حال حاضر بخواهد حمله‌ای اجرا کند.

وی گفت: «نمی دانم پکن از این حمله چه نفعی خواهد برد. اگر حمله‌ای انجام دهند، قطعا به دلیل نابودی گستاخانه تایوان در سطح بین المللی منفور می‌شوند.»

اوبراین با اشاره به تقویت عظیم نیروی دریایی چین گفت: «با این حال شاید ظرف ۱۰ یا ۱۵ سال، آن‌ها شکل بهتری برای اجرای حمله داشته باشند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار