مدیر کل امور پژوهش‌های کاربردی دانشگاه تهران:

ارتباط دانشگاه‌ با صنعت باید دو سویه باشد

پور فتح گفت: ارتباطات میان دانشگاه‌ها با صنعت باید دو سویه باشد و حوزه فناوری به واسطه شرکت دانش بنیان بودن، بیشترین تاثیر را برای ایجاد این همکاری‌ها خواهد داشت.

مهدی پور فتح، مدیرکل امور پژوهش‌های کاربردی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارتباط شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها به منظور رفع اشتغال فارغ التحصیلان اظهار کرد: وضعیت بسیار خوبی بین ارتباط دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان به منظور رفع اشتغال فارغ التحصیلان دیده می‌شود.

او افزود: شرکت‌های دانش بنیان یکی از حوزه‌های بسیار خوب کشور است که در حال حاضر فعالیت‌های بسیار خوبی در خصوص ایجاد ارتباط با دانشگاه‌ها انجام می‌دهند و برای تحقق آن امتیازت ویژه‌ای قائل می‌شوند.

پور فتح تصریح کرد: دانشگاه به عنوان یک منبع مهم از دانش باید با شرکت‌های دانش بنیان ارتباط خوبی برقرار کند و به اینصورت از تمام ماجرای کل دنیا با خبر شود، در غیر اینصورت نباید انتظار رفع مشکلات جامعه مرتبط با مسائل روز را داشته باشیم.

مدیرکل امور پژوهش‌های کاربردی دانشگاه تهران ادامه داد: باید جلساتی مستمر با حضور استادان و دانشجویان برگزار کنیم تا ارتباط میان دانشگاه‌ها و صنعت حفظ شده و درک درستی میان این دو حوزه به صورت عملی و آکادمیک به وجود آید.

پور فتح تاکید کرد: ارتباطات میان دانشگاه‌ها با صنعت باید دو سویه باشد و حوزه فناوری به واسطه شرکت دانش بنیان بودن، بیشترین تاثیر و زمینه را برای ایجاد این همکاری‌ها خواهد داشت.

توسعه محصولات داخلی باعث خروج از فضای رقابتی خواهد شد

او اضافه کرد: ماندگاری یک صنعت یا شرکت تنها به عامل دانش بنیان بودن بستگی دارد، چرا که در دنیای امروز عدم توسعه محصولات داخلی باعث خروج از فضای رقابتی خواهد شد، البته برخی از این عوامل با راندمان باقی می‌مانند و بعد‌ها باید منتظر شکست این شرکت‌ها باشیم.

مدیرکل امور پژوهش‌های کاربردی دانشگاه تهران در پایان یادآوری کرد: ارتباط خوبی میان شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها در آینده می‌بینم، شاید نرخ مهاجرت فارغ التحصیلان ایرانی بالا باشد، اما نیرو‌های انسانی که در سال‌های اخیر درگیر این موضوع شده اند فعالیت‌های خوبی از خود به نمایش گذاشته اند و جای تبلیغ خروج دانشجویان از کشور باید زمینه ماندن آنان و استفاده از استعداد‌های آنان در کشور را فراهم کنیم و نیاز‌های شان را رفع کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار