دکتر مهندس‌های بیکار؛ فارغ التحصیلان دانشگاهی که در انتظار کار سماق می‌مکند

آمار بالای فارغ‌التحصیلان، ضعف در آموزش‌های مهارتی و نبود بازار کافی، اشتغال را برای جوانان امروز تبدیل به یک رویا کرده است.

به گزارش خبرنگارحوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ما امروز در کشور با چالش اقتصادی و بیکاری جوانان تحصیلکرده مواجه هستیم و  بیسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی به دلیل ضعف در آموزش های مهارتی در دوران تحصیل و ارتباط ضعیف دانشگاه و صنعت بیکار هستند یا در یک رشته نامرتبط کار می کنند.

همه اینها در حالی است که رابطه مستقیمی بین توسعه تکنولوژی و تمام ابعاد مختلف جامعه اعم از سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دیده می‌شود، در واقع کارفرمایان بزرگ «پیشرفت تکنولوژی و توسعه ملی» را مهم‌ترین دلیل اصلی ایجاد علم، دانش، توانایی، قدرت و دانایی کشور می‌دانند.

تکنولوژی با ۴ رکن اصلی انسان، ماشین، سازمان و اطلاعات شناخته می‌شود که ارتباط و تعامل روزانه بیشتر آن‌ها با یک دیگر چیزی جز رشد و توسعه اقتصادی را به همراه نخواهد داشت، اما وجود انسان به عنوان نیروی انسانی ماهر و متخصص از میان ۴ رکن اصلی نقش محوری و اساسی دارد؛ چرا که همه ما می‌دانیم برای توسعه اقتصادی کشور تنها وجود ماشین آلات لازم نیست.

از آن جایی که دانشگاه مکان آموزش و تربیت نیروی انسانی برجسته است؛ بنابراین در صورتی که نیرو‌های انسانی دانشگاه‌ها بتوانند نقش ارزنده خود را در عرصه تولید و صنعت ایفا کنند، شاهد رشد  اقتصادی جامعه خواهیم بود.

تاثیرگذاری تعامل دانشگاه و صنعت در رشد اقتصادی جامعه

تعامل روز افزون بین صنعت و دانشگاه به عنوان یک رکن مهم و اساسی در رشد و توسعه اقتصادی کشور‌ها تاثیرگذار بوده و دانشگاه‌ها بر حسب وظایف خود لازم است تا موارد زیر را برای شکوفا شدن استعداد دانشجویان و ورود آنها به عنوان یک نیروی انسانی ماهر و متخصص در محیط کار و به خصوص وزارت صنعت جدی بگیرند.

۱_ تربیت، آموزش و ارتقای دانشجویان در زمینه‌های علمی و آماده کردن آنان بعد از فارغ التحصیلی در حوزه اشتغال.

۲_ شناسایی و رفع نیاز‌های تحقیقاتی در حوزه صنعت و به روز رسانی دانشجویان و فارغ التحصیلان.

گزارش/ نیروی انسانی مهم‌ترین عامل تقویت ارتباط میان دانشگاه و صنعت

وظایف بخش صنعت برای تربیت نیروی انسانی ماهر و جذب آنان

۱_ دخالت عملیات تولید محصول در بخش‌های فناوری.

۲_ جذب دانشجویان فارغ التحصیل به بازار کار و فراهم کردن محیط مناسب و مفید برای آنها.

در حال حاضر وزارت علوم و روسای دانشگاه‌ها بر انتقال دانش و انتقال دانشجویان به عنوان نیروی انسانی ماهر و متخصص در بازار کار نقش جدی و اساسی دارند و تربیت آنان را به عنوان همین نیرو در دانشگاه ها ضروری و لازم می دانند، اما فاصله زیادی بین پتانسیل‌های علمی و ارتباط آنان با نیاز‌های مختلف بخش صنعت وجود دارد و لازم است با برنامه ریزی‌های مناسب این ارتباط تنگاتگ از بین برود و تبدیل به یک نیاز مهم در کشور شود.

در کشور‌های توسعه یافته یا پیشرفته ارتباط زیادی بین صنعت و دانشگاه وجود دارد و این دو نهاد با حمایت یک دیگر به توسعه، رشد و پیشرفت اقتصادی کشور کمک و نیاز خود به هم نمایان می‌کنند، اما در کشور‌های در حال توسعه یا نسل سوم هیچ ارتباط و تعاملی بین دانشگاه و صنعت دیده نمی‌شود، این به این معناست که دانشگاه‌ها تنها به انتقال عمده و حداقلی علم و دانش به دانشجویان اقدام می‌کنند و وزارت صنعت هم با نیرو‌های متکی به خود و بدون نیاز به استفاده از نیرو‌های انسانی و کاربلد فعالیت‌های خود را پیش می‌برند که در اینصورت دیگر نمی‌توان هیچ انتظاری از پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور داشته باشیم.

در کشور‌های توسعه نیافته دو نهاد صنعت و دانشگاه به عنوان نهاد وارداتی شناخته شده اند به همین علت ارتباط و تعامل میان این دو نهاد بسیار پیچیده و سخت خواهد بود و دولت برای اینکه بتواند صنایع را حفظ کند لازم است، به این حوزه یارانه اختصاص دهد، از طفی متاسفانه دانشگاه‌ها نمی‌توانند به تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و جذب آنها به عنوان نیروی ماهر در وزارت صنعت بپردازند.

در صورت ارتباط میان صنعت، دانشگاه و دولت هر سه نهاد از این وضعیت سود خواهند برد و بر اساس اجباری بودن ایجاد ارتباط میان این ۳ نهاد نباید انتظار بروز نتایج موثری از این واقعه را داشته باشیم.

ایجاد ارتباط خوب و دو طرفه میان دانشگاه و صنعت منجر به شکل گیری برنامه چشم انداز‌های ۲۰ ساله خواهد شد، اما در حال حاضر این ارتباط بسیار ضعیف است و محصولات فناورانه تولید شده به اندازه بسیار محدودی از فرایند تحقیق و توسعه ایجاد می‌شوند.

احتمال دارد سهم کم تولید درآمد ناخالص ملی و پایین بودن صادرات غیر نفتی و منفی بودن تراز تجاری کشور ایران هم‌ علل نقص در ارتباط میان صنعت و دانشگاه باشند، بیشتر واحد‌های تولیدی نقش تحقیقات را در پیشرفت فعالیت‌های اقتصادی کشور‌ها جدی می‌گیرند و از آن استفاده می‌کنند، اما باید بدانیم که بنگاه‌های اقتصادی ما به تنهایی نمی‌توانند تمام منابع علمی کشور را تامین کنند و به همین صورت نیاز است تا ارتباط میان صنعت و دانشگاه‌ها به صورت جدی تری مورد هدف قرار گیرد و برای تحقق آن‌ها از تمام دستاورد‌های علمی و نیرو‌های انسانی ماهر دانشگاه‌ها استفاده شود.

در ضمن باید از صنعتگران کشور هم گلایه داشت؛ چرا که آنان نقش دانشگاه‌ها را در برنامه‌های راهبردی اقتصادی کشور جدی نمی‌گیرند و بدون توجه به آنان کار خود را می‌کنند، در واقع به نظر می رسد که صنعت به افراد مدرک دار احتیاج ندارد بلکه به نیرو‌های انسانی ماهر، متخصص و تربیت شده دانشگاه‌ها نیاز دارد تا با دادن ایده‌های نو و به روز درصدد رفع مشکلات جامعه برآیند و بازار را به یک محصول رقابتی و نوآورانه تبدیل کنند.

همچنین متخصصان ارشد هم باید بدانند که نزدیک کردن تعامل و ارتباط بین دانشگاه و صنعت نیاز به زمان دارد و باید برنامه محکمی برای تحقق این اهداف در نظر گرفته شود، البته برنامه‌های بسیاری در این خصوص تدوین شده است، اما خبری از عملی شدن آنها نیست.

گزارش/ نیروی انسانی مهم‌ترین عامل تقویت ارتباط میان دانشگاه و صنعت

علت اصلی افزایش فاصله بین دانشگاه و صنعت چیست؟

دانشگاه به عنوان یک نهاد علمی و صنعت به عنوان یک نهاد اقتصادی شناخته شده است، یکی از ظایف مهم دانشگاه‌ها تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص است، اما متاسفانه هم دانشگاه و هم صنعت ارتباط موثری میان خود برقرار نکرده اند؛ چرا که محیط آموزشی با نیاز‌های صنعت غریبانه رفتار می‌کند و وزارت صنعت، معدن و تجارت هم به اندازه بسیار محدود از نیرو‌های برجسته در این حوزه استفاده می‌کند و لازم است تا با ایجاد یک پل ارتباطی محکم به ایجاد رابطه میان این دو نهاد سرعت بخشید و به رشد و توسعه آن‌ها در کنار یک دیگر بال و پر داد.

بی توجه به نیازهای تحقیقاتی صنایع در دانشگاه‌ها هم یکی دیگر از معضلات فاصله زیاد بین دانشگاه و صنعت است و لازم است تا استادان راهنما دانشجویان ارشد یا دکتری را به منظور دفاع از پایان نامه یا رساله خود به سمت بهره برداری از نیاز‌های تحقیقاتی صنایع سوق دهند و درصدد افزایش آگاهی دانشجویان در این حوزه باشند تا بتوانند به راحتی آنان را برای ورود به بخش صنایع و فعالیت‌های مفید در بخش‌های اقتصادی جامعه آماده کنند.

ممکن است برخی از دانشجویان مرتبط با رشته‌های صنایع بعد از فارغ التحصیلی یک الی دو بار از کارخانجات دیدن کرده باشند و به علت شناخت ناکافی از رشته خود در بازار کار موفقیت‌های زیادی به دست نیاورند و بهترین کار این است که دانشگاه‌ها در زمان تحصیل دانشجویان را با بخش‌های مختلف صنایع آشنا کنند تا از فارغ التحصیل دانشگاهی  به عنوان یک نیروی انسانی ماهر و متخصص استفاده شود.

گزارش/ نیروی انسانی مهم‌ترین عامل تقویت ارتباط میان دانشگاه و صنعت

ورود فناوری‌های مورد نیاز به صنعت و جامعه از اهداف اولیه جهاد دانشگاهی

حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی درباره ارتباط جهاد دانشگاهی با صنعت اظهار کرد: یکی از اهداف اولیه جهاد دانشگاهی، ورود فناوری‌های مورد نیاز به صنعت و جامعه است.

او افزود: از همان ابتدا هم با رفاه بسیار محدودی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی شکل گرفت؛ بنابراین آن دسته از فناوری‌هایی که دارای ارزش بالای اقتصادی هستند و مورد استقبال جامعه بودند، انتخاب کردیم تا از این طریق بتوانیم دستاورد‌های بالایی به دست آوریم و کسب درآمد کنیم.

طیبی تصریح کرد: ۸۰ درصد از تولیدات فناوری جهاد دانشگاهی در حوزه‌های آموزشی، شرکت‌های وابسته و ... با بودجه خودمان تامین شد؛ بنابراین با انتخاب سرمایه‌های خاص مانند نفت، گاز و پتروشیمی بیشترین نیاز را در مقیاس‌های متفاوت تولید کردیم.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور ادامه داد: با منابع محدودی که در اختیار داشتیم به تولید محصولات و فناوری‌های کوچک اقدام کردیم، سپس وارد قدم‌های بزرگ‌تر برای تولید محصولات با ارزش‌تر شدیم.

گزارش/ نیروی انسانی مهم‌ترین عامل تقویت ارتباط میان دانشگاه و صنعت

ارتباط خوب جهاد دانشگاهی با صنعت

طیبی با بیان اینکه ارتباط جهاد دانشگاهی با صنعت بسیار خوب است، تاکید کرد: جهاد دانشگاهی به هیچ عنوان در مقابل مشکلات خسته نشده است، وقتی یک محصولی مورد تست قرار می‌گیرد و برای آن گواهی صادر می‌شود جلوی شرکت‌های تولید کنندگان خارجی گرفته می‌شود و از آنجایی که جهاد دانشگاهی به دنبال حل مشکلات صنعت است، یک ارتباط بسیار خوبی بین ما دیده می‌شود.

او گفت: تعریف اشتباه بین دانشگاه و صنعت باعث بروز یک مشکل جدی شده است؛ چرا که با قرار دادن ابزار فناورانه دانشگاه مانند آزمایشگاه در اختیار استادان و دانشجویان مقطع دکتری باید انتظار نتیجه کار مطلوبی بعد از فارغ التحصیلی آنان داشته باشیم. یعنی کار‌های پژوهشی این دانشجویان باید با عملکرد درستی در سراسر مجلات دنیا به چاپ برسد.

گزارش/ نیروی انسانی مهم‌ترین عامل تقویت ارتباط میان دانشگاه و صنعت

تولید نسل آینده فناوری‌ها از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی

رئیس جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به تعریف مهم فعالیت‌های دانشگاه‌ها اظهار کرد: فعالیت مهم دانشگاه‌ها در سراسر دنیا تربیت نیروی انسانی با کیفیت در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است.

او افزود: تولید نسل آینده فناوری‌ها یکی دیگر از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی است؛ چرا که فناوران ما خودشان باید دارای مراکز تحقیق و توسعه باشند تا بتوانند بخش‌های مختلف فناوری را به اساتید علاقه‌مند در دانشگاه‌ها واگذار کنند.

طیبی ادامه داد: یکی از وظایف مهم مراکزی مانند مرکز جهاد دانشگاهی ارتقای مرز‌های تکنولوژی، خودباوری و غرور است، باید طراحی برنامه پیشرفت را به گونه‌ای انجام دهیم که رقابت همیشه وجود داشته باشد و صنایع بزرگ با واحد‌های تحقیق و توسعه همیشه دنبال تولید محصولات جدید به کمک دانشگاه‌ها باشند.

امید است با تربیت دانشجوی ماهر و فناور و جذب آنها در صنایع بتوان چالش اشتغال و مشکلات اقتصادی جامعه را هر چه زودتر برطرف کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی فلک زده
۰۲:۴۹ ۲۰ دی ۱۴۰۰
آقا این چه وضعشه؟! توی دانشگاهای ایران باید یه درس دزدی مقدماتی 1 و 2 ودزدی حرفه ای رو هم آموزش میدادن! الان لازمش داریم هیچی بلد نیستیم
داداش من سره خرید خونه یک میلیارد پولشو خوردن بعد خانواده آقا دزد با همون پول رفتن یه خونه خریدن آقا دزده رو آوردن بیرون الان هم با خوبی و خوشی زندگی میکنن آقای قاضی هم به داداشم گفته من 3 ماه انداختمش زندان وگرنه قانونا نمیشه تو زندان نگرش داشت
خاک.... با این نوناشون
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۵۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
اگه سهم خواهی و زیاده طلبی و اشرافیگری نباشه و اگه سیستم های کار بسته نباشند و نظام آموزش همزمان با تحصیل آموزش کامل مهارت برای کار هم برقرار کنه و عدالت برقرار بشه شاهد کار داشتن مردم و جوونا میشیم.یاحق
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۴۳ ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
لیسانس مهندسی برق دارم از دانشگاه نفت . چقدر با ذوق و شوق درس می خواندم. چندین نرم افزار را به صورت حرفه ای یاد گرفتم و چقدر قرص ضد افسردگی مصرف کردم. اخرش هیچ.
دانشگاه ها را کم کنید.
سن بازنشستگی را کم کنید.
دانشگاه ها رو صنعتی کنید نه علمی!
Iran (Islamic Republic of)
عجب
۰۹:۴۲ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
مهندس برق اونم تو دانشگاه نفت ؟
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۰:۴۲ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
من ممتاز دانشگاه بودم فک میکردم اگه اول باشی حداقل برا تو یکی دیگه جایگاهی هست، من واقعا از جذب نیروی شرکت نفت سر در نمیارم چطور تامین نیرو میکنن بدون ازمون!! چرا نخبه ها مهندسی نفت بیکارن و یکی با مدرک حقوق یا کشاورزی یا صنایع جذب شرکت نفت میشه؟!! امروز 22 بهمن و 42 سالگی انقلابه کسی نیست بیاد بگه داره سنمون میره بالا دو روز دیگه کجا میخوایم جذب شیم تازه اگه جذبی باشه؟ چرا برای هیچ مسئولی مهم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
امان امان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
هموطنا مشکل کار در کشور ما دانش و مهارت نیست، اون افرادی که میگن اگر مهارت داره کسی کار هست چون وسعت دیدش خیلی کوتاهه و کار فقط در حد
خیلی ساده میبینه، باید به این قبیل افراد بگم که برو یه خورده ببین قطبهای صنعتی دنیا دارن برا اشتغال چه میکنن! به اینکه یکی یه فن برای کار کوچیک حتی اشتغال زایی چند صد نفره نمیگن کار برای یه جمعیتی در حد کشور ایران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
همه بییچاره شدن تمام
Iran (Islamic Republic of)
فارغ التحصیل لیسانس
۱۹:۳۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
دخترها را اخراج کنید از رشته های مهندسی. گند زدن به بازار کار مهندسی ها مخصوصا مهندسی صنایع و عمران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
متاسفم بر دانشگاه آزاد وپیام ونور و غیرانتفاعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
دانشگاه رفتم، چند تا مدرک فنی و حرفه ای هم دارم، کار هم بلدم،
اما آخرش میگن باید سابقه کار داشته باشی، این یکی رو دیگه نمیدونم باید از کجا بیارم،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
برای کار برو جنوب کشور..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
مشکل بیکاری یه طرف، بدتر از اون نبود امنیت شغلیه، میری یه جا با هزار بدبختی مشغول میشی خصوصا شرکتای خصوصی بعد از یکی دو سال یهو میبینی دیگه قراردادتو تمدید نمیکنن حالا به هزار و یک دلیل، باز دوباره سرگردان و آواره و بیکار میشی و روز از نو و روزی از نو... اینجوری اصلا واسه آینده ات برنامه ریزی نمیتونی بکنی چون کلا همیشه رو هوایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
مشکل بیکاری یه طرف، بدتر از اون نبود امنیت شغلیه، میری یه جا با هزار بدبختی مشغول میشی خصوصا شرکتای خصوصی بعد از یکی دو سال یهو میبینی دیگه قراردادتو تمدید نمیکنن حالا به هزار و یک دلیل، باز دوباره سرگردان و آواره و بیکار میشی و روز از نو و روزی از نو... اینجوری اصلا واسه آینده ات برنامه ریزی نمیتونی بکنی چون کلا همیشه رو هوایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
بدترین اشتباه یعنی درس و تحصیلات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
ایول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
مسئله این هست که اول مردم میروند به دنبال درس خواندن بعد از خودشان میپرسند این درس به چه درد من میخوره؟ اما اگر همان اول دوران کودکی در محیط کاری قرار داشته باشند خود به خود به فکر ارتقای کار و خلاقیت خواهند افتاد و در آن زمینه مطالعه خواهند نمود. دولت باید این بستر را فراهم کنه برای تمام دانش آموزان تا به جای اینکه در سن ۱۸ سالگی انتخاب رشته کنند، از همان سنین طفولیت با کار ملموس و جدی در ارتباط نزدیک باشند و علم آموزی و کارآموزی کنند، اگر قرار است انصراف یا تغییر رشته دهند اینکار در همان سنین پایین صورت گیرد تا بازدهی امر آموزش بیشتر شود و وقت و زحمات اساتید و معلمان به هدر نرود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
حتما نفست از جای گرم پا میشه، خبر نداری خیلیا تو زمینه های مختلف متخصصن و از کودکی و نوجوانی هم شروع به فن آموزی کردن، مشتی مشکل جای دیگس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
وقت این همه مهندس لازم نیست خوب دانشگاه ها جذب نکنند این همه پول هم حروم نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
33 سالمه مهندسی گرفتم و کلی از سالهای عمرم رو مجبور شدم در رشته ایی غیر از رشته تحصیلیم کار کنم اونم به صورت روزمزد. الان تقریبا چیزی از رشته ام یادم نمیاد و کاملا سرخورده شدم و همه اش دارم فکر میکنم چرا رفتم دانشگاه و این رشته سخت رو خوندم و کلی درس رو با سختی پاس کردم که اخرشم ازش نتونم استفاده کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
برای استخدامی بانک تجارت شرط معدل ۱۶ گذاشتن که با این شرایط اونی که معدل ۱۵ و نود از دانشگاه دولتی داره نمیتونه شرکت کنه ولی کسی که معدل ۱۶ از دانشگاه ناکجا آباد داره میتونه. یا بعضی از بانکها برای شغل بانکدار فقط لیسانس استخدام می‌کنند و اگه کسی فوق داشته باشه نمیتونه شرکت کنه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
سن بازنشستگی رو کم کنید 20 سال، اینقدر جوان بره سرکار، با حقوق کم هم راضی هستن
Germany
ناشناس
۰۶:۲۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
بابا اینا حداقل مدرک رو گرفتن از ما کنکور هم نمیگیرن هی تعویق هی تعویق. بسه بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
ای خدا
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۶:۱۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام به همه. من کارشناسی ارشد مهندسی برق از دانشگاه شریف دارم و 29 سالمه و ثبات شغلی ندارم. تصمیمم عوض شده و می خواهم از ایران برم. اشتباه کردم این کار رو وقتی 25 سالم بود انجام ندادم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
موفق باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
بهترین کاره
تا دیر نشده، اقدام کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
تعداد دانشگاه زیاد
رشته های غیر کاربردی
واز همه مهمتری برنامه جامعی نیست که مشخص باش مثلا برای استان اصفهان برای ۴۰سال اینده چندتا مهندس لازم..
Iran (Islamic Republic of)
Rahgozar
۰۰:۲۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
ما سه دوست بودیم با یه رشته تحصیلی با نمره های برابر اما یکی با پارتی وارد کار شد یکی با شانس این وسط من بدبخت نه پارتی دارم نه شانس چهار ساله بیکارم
Iran (Islamic Republic of)
Rahgozar
۰۰:۲۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
ما سه دوست بودیم با یه رشته تحصیلی با نمره های برابر اما یکی با پارتی وارد کار شد یکی با شانس این وسط من بدبخت نه پارتی دارم نه شانس چهار ساله بیکارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
23 سالمه تا دیروز بیکار بودم امروز رفتم کارخانه فرم پر کردم و مشغول به کار شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
الحمدلله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
دوران دانشگاه اونایی که ی دفتر رو چهار سال اوردن و بردن و پر نشد استخدام شدن بهترین‌. ارگان و وزارت خانه و نهاد ، مایی مه پوستمان درامد انقدر درس‌خواندیم هیچ خدا نگذره از پارتی باز اگر چه نفرین و لعن. هیچ نمیشه اونا زندگی شون میکنن و ماهم هیچ
Netherlands
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
به نظرم این وظیفه دانشگاه نیست که کار ایجاد کنه دانشگاه خروجی اون علم هست لی متاسفانه پذیرش بالای دانشجووحضور دانشگاه های بی کیفیت از زمان اقای احمدی نژاد مو جب این رکود هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
دولت کریمه احمدی نژاد مصوب همه این بدبختی هاست
Germany
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
دقییییقا. احسنت
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۰:۵۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
گل فرمودی داداش. تو کل دنیا بیشترین فارغ التحصیل دانشگاهی مال ماست..... هر کسی واسه خودش یه دانشگاه غیرانتفاعی زده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
منظورت از مصوب بدبختی ها چیه ؟مقصر باعث موجب مسئول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
دنیا مهارت شده. نه مدرک
اگر مهارت داری کار فراوان است
حالا که مهارت نداری سماق کیسه بخر گران می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
برای کسی که اهل کارکردن باشه ، کار هست. والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
اشتباه میکنی. اگر مثل من که شوهرم از کار کردن زن بدش میاد باشی چی کار میکنی. تا عصبانی میشه میگه طلاق..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
من نمیدونم چطوری روی مخ ما کار کردن که همه رفتیم سمت دانشگاه!
خوب اون هزینه ای که شد تا مای بی عقل گرایش پیدا کنیم بریم سمت مدرک گرفتن
باید مدیریت میشد در سطح کلان وبه سمت اشتغال زایی میرفت
Iran (Islamic Republic of)
حواکاویانی
۲۲:۰۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
سلام سه فرزند بدون استفاده سهمیه ای دولتی و غیردولتی تحصیلات عالیه دارند بیکارندکسی را نداریم پول وپارتی ازکجابیاریم پول وپارتی اگربودمالااقل سروسامانی به آنها میدادیم توروخدا کاری اساسی صورت گیرد
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۲۱:۲۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
خروجی های دانشگاه ها فقط تبدیل دیپلم بیکار به لیسانس بیکار است
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۲۱:۲۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
فقط پول پارتی هر کی این دوره داشته باشه سرکاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
نظام پیمانکاری و خصوصی سازی باید برچیده بشه....
تجربه هفت تپه و رشت الکتریک و معدن طلا و....دیگه بسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
۵۰میلیارددلارازصندوق ذخیره ارزی به لبنان کمک شودتاواوضاع لبنان روبراه شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
۱۲ سال از اول ابتدایی تا دیپلم

۴ سال لیسانس
۳ سال ارشد

شما که مدیریت بلد نیستید چرا عمر ما رو هدر دادید

آموزش پرورش خجالت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
دانشگاهها را کم کنید و بی خودی ها را حذف سپس بعد از دیپلم به جوانان کار یا مهارت بیاموزیدنه علم و دانش نظری بلکه کار عملی اگر قرارد است مکانیک سبک بخواند باید عملا کار کند خودرو های فرسوده زیاده دولت کمک کنه حتما میشه با علم و دانش و انگیزه جوانان تمام آنچه که کشور نیاز دارد را تولید کرد مکانیک را بطور مثال عرض کردم تمام رشته ها باید عملا وارد کار شد نه تئوری
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۹:۵۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
اگر هزاران مدیر ومعاون که حدود 35 الی 40 ساله که به میز وصندلی مدیریت چسبیده اند و یا بازنشستگانی که حاضر به دل کندن از اداره و سازمان خود نیستند جای خود را به جوانان دهند .خیلی از مشکلات بیکاری حل میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
تا جوان های چینی و روسیه هستند جوا ن های ایران کار میخواهند چیکار واردات را کم کنید
Canada
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
هر کس 25 سال کار کرده .بازنشسته
اگر عاشق کار است
مجانی کار کند .برای رصای خدا
تمام خانمها اگر سرپرست خانواده نیستند
پاره وقت کار کنند
فقط قشر جوان و تحصیلکرده جای عجوزه ها را بگیرند
روحانی دستت درد نکند که تو این وضعیت را بوجود اوردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
تو اول یادبگیر با ادب حرف بزنی بعد نظر بذار
Canada
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
هر کس 25 سال کار کرده .بازنشسته
اگر عاشق کار است
مجانی کار کند .برای رصای خدا
تمام خانمها اگر سرپرست خانواده نیستند
پاره وقت کار کنند
فقط قشر جوان و تحصیلکرده جای پیرها را بگیرند
Canada
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
منم شغل ندارم والا
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۹:۱۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
آره من فوق لیسانس دارم بیکارم نتونستم یک کار پیدا کنم مجبور شدم لباس فروشی کنم
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا
۱۸:۵۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
بنظر من مشکل بیکاری ناشی از ساختار معیوب طی روند سی چهل ساله سیستم آموزشی کشور است و همچنین فرهنگ غلط مردم
Iran (Islamic Republic of)
اجمد بغال
۱۸:۴۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
والا تا الان اگه بغالی هم زده بودند به نفع شان بود, من خودم 5 ابتدایی دارم ولی یک مغازه زدهم و هر روز مشتری دارم.
خدا را شکر اوضاع می گذره
بابام گفت درس بخوان ولی من رفتم بغالی زدهم, بغالی واقعا عالیه. می شینی در دکان و مشتری را راه میندازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
بغالی یا بقالی؟ الان مشکلت اینه که سواد نداری
Germany
ناشناس
۰۱:۴۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
خدایش راست میگی
-
حمید
۰۸:۲۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
حالا چرا این قدر اصرار داری بقالی را غلط بنویسی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
خسته نباشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
من با مدرک فوق لیسانس مهندسی از یه دانشگاه دولتی معتبر تو ایرانخودرو کار میکردم زحمت خیلی زیادی میکشیدم ولی چون پارتی نداشتم بعد یه مدت اخراجم کردن ولی طرف تو اون شرکت پارتی داشت کار نمیکرد و با کلیه هاش یه قل دوقل بازی میکرد هیچ جلسه ای هم شرکت نمیکرد دیر میومد زود میرفت هیچکس کاری بهش نداشت، اصلا جرأت نداشتن بهش حرفی بزنن ولی مای بیچاره... چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۶:۳۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
خدا حقتو بگیره ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۸:۱۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
کارشناس بهداشت محیط هستم 30 سالمه بیکارم بازدهی علمی خوبی هم دارم ولی پارتی ندارم برم سرکار واس کارگری هم در کارخانجات فرم پر کردم ولی خبری نشد برادرم دیپلمه 35 سالشه بیکاره همه جا فرم پر کردیم خبری نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
سلام خواهر عزیز منم تا سن 23 سالگی بیکار بودم امروز رفتم کارخانه فرم پر کردم و مشغول به کار شدم روز اولم بود ان شا الله شما و برادرتان هم مشغول به کار می شوید ناراحت نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
خواهر جان منم بیکار بودم دعاتون میکنم ان شا الله که مشغول به کار میشید
Germany
ناشناس
۰۱:۵۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
خدا بهت صبر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
حقوق مسئولین و وزرا را یک دهم کنید و به جای هرکدام ده نفر را ببرید سره کار چه معنی میده یک کارمند دولتی ماهی ۸ ملیون بگیره از این به بعد رسمی و غیر رسمی نکنید به همه حتی دولتی ها نفری ۳ ملیون حقوق بدید در عوض تعداد بیشتری جذب کنید تا یکی پولدار و یکی گدا نشود و فاصله طبقاتی از بین برود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
یه ساعت آسمون ریسمون بافتین که چی؟؟؟؟؟؟

وقتی هر جا میریم میگن سابقه کار
دولتی ها رو نمیگما که هیچ
خصوصی ها یا باید سابقه کار داشته باشی یا پارتی

نص صریح قانون اومده که دانش آموختگان دانشگاه های دولتی باید دو برابر مدت تحصیل تعهد خدمت داشته باشن از اون دولت اومده شونه خالی کرده که اگه بعد یه سال کار گیر نیاوردی که بیمه برات رد بشه(هر کاری) تعهد خدمتت لغو میشه

طرف داره با پول این مملکت خوشی میکنه اونوقت میگه کار نیست حتما که نباید مرتبط باشه ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
من که متوجه نشدم چی گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
من پنج سالی هس لیسانس گرفتم ولی کارگیرم نمیاد متاسفانه بیست وشش سالگی لیسانس گرفتم الانم سی ویک سالمه نه کاری ن شغلی نه اینده ایی اونوقتم میگن ازدواج کنید با کدوم پول با کدوم شغل دلشون خوشه ها!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
پس چیکار میکنی بیمه داری یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
عزیز منم مثل خودتم . به خدا دلم خونه ولی چی بگم که ما از نسل سوخته ایم . هر چی سنگه مال پای لنگه ...
Germany
ناشناس
۱۷:۴۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
دانشگاه ها رو کمتر کنید کمتر از یک پنجم
هم جوان‌ها وقت شون تلف می شه
هم بودجه الکی نابود میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
نمک به زخم ما بریز، راحت باش
Germany
ناشناس
۱۷:۲۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
بعد ميگن فرزند اوردي كنيد جامعه جوان بشه خوب جوان به چه درد اين جانعه ميخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
به درد بیکاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
اگر دانشگاه آزاد وپیام ونور ودانشگاههای من دراوردی رو جمع کنن وتوسعه علوم تکمیلی بر اساس ضوابط باشد وهیئت علمی متناسب با پذیرش دانشجو باشد . ما فارغ التحیل بیکار نخواهیم داشت و اینقدر دکتر مهندس بیسواد در حد سوم راهنمایی نخواهیم داشت
Iran (Islamic Republic of)
کشورپرست
۱۷:۱۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
یک زمانی مدیر یک اداره سوادش در حد استاد دانشگاه بود اما الان بنده با مدرک ارشد نرم افزار باید برم به همون مدیر آموزش کامپیوتر در سطح ابتدایی بدم حالا اون ماهی ده میلیون حقوق میگیره من باکارگری و شغل ازاد دو میلیون همه چیز شده پارتی و سهمیه برای همین کشور جهان سوم هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
آخ که حرف دل منو زدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
والا ما هم متولد 64 با فوق دیپلم اون زمان هستیم ربطی نداره این دکتر مهندس ها برن شغل برا خودشون ایجاد کنن ما هم زیاد دویدیم اما فایده ای نداشت عزیزان هیچ دستگیری از کسی نیست باور کنین خودتون دست بکار شین والا بخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
زمان شما کار زیاد بود مدرک نبود، الان مدرک زیاده کار نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
تو کشور ما صنعت به نیروی کار ماهر نیاز نداره به نیروی پارتی کلفت رانت باز نیاز داره در پیشبرد اهداف درسطح کلان یه مجموعه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
کلا دانشگاه های کشور ضعیفه. من خودم دبیری دانشگاه تهران خوندم،به نظرم خیلی ضعیف بود.برا همین به خیلیا میگم دانشگاه تهران فقط اسمش بزرگه و خودتون رو درگیر دانشگاه نکنین.بچه های پیام نور خیلی بهتر و مفیدتر از ما درس میخوندن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
این دیگه مشکل از خودت بوده کجا پیام نوری و دانشگاه آزادی با بچه های دانشگاه دولتی یکی میشن؟ این که هیچکدوم چیزی بلد نیستن درسته ولی دانشگاه آزادی ها حتی ورد و اکسلم نمیدونن باورت میشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
چ‌شم دولت وَیاستمداران دولت، روشن!! ؟؟ جوانان مردم راناامید وبدبخت کردید هرچندکه این موضوع راهرگز نمی توانید حس ویا درک کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
کاش وقتی شغل به اندازه همه نیست اولویت با پسران باشد چون اونا میخوان خرج زندگی بدن وازدواج کنن.اما الان هراداره ای یابانک میری اونجا خانم ها پشت میز هستن .خوب این یعنی چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
حرف حساب جواب نداره
Iran (Islamic Republic of)
احمد اقا بغال
۱۸:۴۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
خدا پدرت را بیاموزه, مشکل پسر من هم همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
ایول داداش

خیلی وقت بود یه حرف درست و حسابی نشنیده بودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
یعنی اسلام زیرسوال رفته
مردها باید بروند خانه داری خانم ها باید بروند سر کار!
معلومه مشکل حجاب هم خواهند داشت چون کار کردن در زیرچادر تو این گرما خیلی سخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
خداییش من کاملاً با این نظر موافقم. فساد رایج در جامعه، فروپاشی خانواده ها و آمار بالای طلاق و کاهش از دواج ها از نتایج جایگزین شدن زنان به جای مردان در بازار کار است. برای همینه که اسلام بهترین شغل را برای زن خانه داری و تربیت فرزند می داند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
دخترها را اخراج کنید از ادارات
Germany
ناشناس
۰۱:۵۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
واقعا چرا باید با عمر ما بازی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
سماق ها تمام شد . اصغر ! بپر برو یک کیلو سماق بخر بیار . اینجا کلی سماق خور داریم . بدو پسر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
خخخخخخ.ولخرجی نکن بی پول میشی اخوی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
تا دیروز حرفتون این بود که خب تحصیل کرده های ما حتما نباید پشت میز بشینن حالا دارید می گید بازدهی علمی ندارن. اگر خودتان مختون کار می کرد مملکت اینطوری نمی شد حالا دارید می گید بیکاریه؟ بله بی کاریه. اون تحصیل کرده ای هم که کار می کنه عین یه کارگر حقوق می گیره اما ده برابر یه کارگر مسئولیت داره. اگر کارگر خراب کنه نمی گه که گند زده به کار میگه من نمی دونم چرا اینطور شد همیشه اینطوری کار می کردم ولی الان خراب شد و تحصیل کرده باید جواب گو باشه. تحصیل کرده ها یا کار ندارن یا کار پرمسئولیت با حقوق کم دارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
وقتی تمام رئیس و روسای ارگان ها و سازمانهای دولتی و خصوصی همگی بدون مدرک مرتبطو عالی، با سهمیه مدیریت میکنن، دیگه جایی برای استفاده از باسوادو متخصص بدون سهمیه نمیمونه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
چ ربطی ب سهمیه داره؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
خبر خوش اقتصادی‌ روز دوشنبه این بود؟ نمک زدن به زخم جوانان بیکار!!!
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۱۵:۱۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
به نام خدا
بنده در این مورد یک نظر طلایی دارم.
اگر ظرفیت ها را برای رشته های با فارغ تحصیلان بیکار برای مدتی کم کنند و دانشگاه ها بیشتر سخت گیری کنند در نمره دادن و کیلویی نمره دادن ،حتما کسانی که فارغ التحصیل می شوند هم علم و توانایی کافی برای ورود به بازار کار را دارند.مثلا از بین 30 نفر ورودی رشته کشاورزی 5 نفر با قدرت علمی بالا فارغ التحصیل شوند نه کمبود کارشناس داریم نه جوان تحصیل کرده بیکار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
حتی با اینکار هم، افراد فارغ از تحصیل فقط دروس نظری یاد میگیرند و اصلا مهارت های عملی بدست نمیآرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
این یه طرف ماجراست

طرف دیگه این همه دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی هست که تو هر شهری چندتا چندتا وجود داره
اونوقت برا پزشکی و زیرمجموعه اش از این خبرا نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
یه زمانی بود همه پدر مادرا به بچه هاشون تاکید میکردن که درس بخونن و دکتر بشن . دهه شصتیا میدونن چی میگم . ولی حالا چی شد با این همه جمعیت باسواد هر روز داریم ضعیف تر میشیم با این مسئواین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
بچه های درمان اکثرشون سرکارن پزشکا وپرستارا هوشبری و اتاق عمل و... همه سرکارن و بیکاری بینشون خیلی خیلی کم دیده میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
اینا یه مشت حرفه وقتی در عمل برای جوونا کمکی نمی کنن به چه دردی می خوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
من که وارد دهه چهارم زندگیم شدم وکار پیدا نکردم.ما که نابود شدیم ولی یه روزی میاد تو این مملکت که حسرت نیروهای کاری مثل مارو می خورم که دیگه ما نیستیم.خدا ازتون نگذره با این بی برنامگی هاتون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
فارغ التحصیلی بیش از حد نیاز جامعه کار رو به اینجا کشونده الان طرف یه ذره سواد نداره میره یه دانشگاه بدون کنکور و آزمون ثبت نام میکنه و با کمترین مطالعه فارغ التحصیل میشه و در نهایت با ادعای مهندس بودن زیر بار هر کاری هم نمیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
بیکاری بد دردیه آدم دیوونه میشه، یک فکری کنید
United States of America
محمدجواد
۱۳:۱۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
آقا سماق چیه ؟
خون جانشون رو می مکند !

بی چاره ها با هزار بدبختی و سختی درس خوندن آخرش ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
بسیاری از این مدارک با حداقل زحمت اخذ شده (علمی کارتونی همان علمی کاربردی انواع بقالی همان غیر انتفاعی و دانشگاه ههای فنی حرفه ای و.. انواع مراکز آموزشی که حداقل ضوابط علمی رعایت نمی شود) . با سواد حداقلی اما ادعای لیسانس و فوق لیسانس!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
پس حتما جوهر کار نداشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
این حرفها چه دردی از ما دوا میکنه؟ دولت به خاطر کاهش بیکاری و کسب درامد تا تونست انواع دانشگاه احداث کرد و درش رو باز کرد تا دانشجوها گله گله برن تو حالا اینم نتیجش دکتر مهندس بیکار واقعا واسه کشور زشته، کشورهای دیگه از حتی بیکاراشونم حقوق از دولت میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
واسه همینه همه میخوان پزشک بشن وگرنه صبح تا شب با بیمار سر و کله زدن به نظر من کار لذتبخشی نیست فقط بیمار همیشه هست و به اون صورت بیکار نمی مونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
حالا همه اینایی که گفتین خب که چی چه دردی از بیکاران دوا میکنه؟ حداقل کاری که میتونید بکنید بیاین ۱۰ نفر اول دانشگاه های دولتی رو جذب در بازار کار کنید یا مثلا به عنوان نیروی انسانی تو کشورهای دیگه که پروژه توش دارین استفاده کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
فکر کنم این ده تا هم سئوال های کنکور را داشتند که توانستن جذب بشن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
ایده خوبی بود از دانشگاه های دولتی و بچه های کارشناسی ارشد شروع کنید بفرستید کارخانه های خارجی بعد از چند سال برشون گردونید اینجا کارخونه بزنن و هرچی تجربه کردن رو به بقیه یاد بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
ناشناس ۱۵:۰۶ منظورم نفرات اول کنکور نبود، چون کنکور فقط یک امتحانه منظورم کسانیه که از دانشگاه فارغ التحصیل میشن و تو رشته و ورودی خودشون از بین ۴۰ نفر حداقل جز ۵ نفره اول شدن، دیگه واقعا خوب بودن که تونستن دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
داداش 10 نفر اول نفراتی هستند نفوذ داشتن سوال ها رو بهشون دادن اگر درس خون بودن تو مدرسه و دبیرستان شاگرد اول بودن نه اینکه از مدرسه فرار میکردن دبیرستان هم زورکی دیپلم گرفتن اما نفر جز 10 نفر اول کنکور شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
سربازی هم یکی از مشکلات .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
من سربازی رفتم دکتری هم قبول شدم ۳۵ سالمم هست ولی انگیزه برای ادامه تحصیل ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
این حرفا دردی رو از جوانان درمان نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۳۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
قرار بود دوشنبه(امروز) گشایش اقتصادی بشه؟ نمیدونم منظور. دویست تومان کمک یارانه یا یه قوطی روغن بود؟ هههههههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
گشایش بدبختی بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
اونوقت کنکور برای چیه با این وضعیت کرونایی
-
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
این همه فارغ التحصیل لیسانس وفوق لیسانس ودکتری بیکارهست اون وقت پیگیر اینه که چرا محصل کلاس پنجم وششم ترک تحصیل کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
سه اصل مهم برای بیکار نبودن در ایران: پول. پارتی. امتیاز.
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۱:۴۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
بله توضیحات خوبی داده شد ولی با سیاست هایی که دولت مردان این چند ساله از خود بروز دادند باعث بیشتر شدن فاصله شد و تنها چیزی که در استخدام حائز اهمیت هستش پول و پارتی ست و به هیچ وجه مدرک تحصیلی ولو اینکه در بهترین دانشگاه ها تحصیل کرده باشید مهم نیستش. و بهتر به جای اینکه به فکر افزایش دانشجو در دانشگاه های بدونه کنکور باشیم به فکر افزایش مهارت پیش از ورود به این دانشگاه ها باشیم . نه اینکه بعد از چندین سال تحصیل در این دانشگاه ها به فکر مهارت اموزی باشیم ............... چه جوونایی که عمر خود را در این دانشگاه بدونه هیچ مهارتی پوچ می کننند این نتیجه تفکر نئو لیبرالیسم برخی از مسئولین ما می باشد .......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
عمری که در مدرسه و دانشگاه های سوری تلف میشود و به بیکار میرسه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
هی روزگار
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۱۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
علی برکت الله
اینقدر رونق اقتصادی تو این مملکت هست جوانان ما نشستن از بیکاری سماق میمکن
فقط وعده و وعید اگر تو یک کشور خارجی مثل ایران باشه ببینید چکار میکنن برا مردم اون کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
وقتی مدرک داری ولی پارتی نداری یعنی صفری هنوز .......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
شاید هم منفی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
وزارت علوم یک فاجعه زیست محیطی به تمام معناست که دانشجو میگیره پول ملت را هم هزینه میکنه اما خروجی صفر میده بیرون بجز دانشگاه های برتر که دانشجوهاشونم اکثرا خارج میروند بقیه بعد از 1 سال هیچ چیزی از یادگرفته هاشون را بلد نیستند!
این یعنی فاجعه برای یک کشور که اکثر دانشجوها همونی هم که یادشون دادند نمیتونن در عمل به کار ببرند چه برسه به حل مشکلات کشور!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
دانشگاه های برتر هم فرقی نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
وقتی دوسال میبرن سربازی بعدش توقع داری چی یادت مونده باشه؟ این یه حقیقته
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
دانشجو میگیره پول ملت را هم هزینه میکنه?مگه اجباره
دولت که ضمانت کار به دکتر و مهندس نداده
پزشک شدن به مریض کمک کنند چه کار بدولت ووزارت علوم ?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
اصلا سواد و مدرک مهم نیست دکتر باشی یا مهندس فقط پارتی داشته باشی دکتر رو اخراج میکنن تو رو مینشونن جاش..........
United States of America
مسعود
۱۰:۲۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
میگین مهارت خب تمام مراکز آموزشی و فنی حرفه ای تعطیل هست به خاطر این بیماری بعد چیز های کاربردی که اموزش نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
مگه سه سال پیش کرونا بود ؟؟ یه چیزی واسه خودت میگیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
مهارت برو پیش یه اوستا کار یه سال رایگان براش شاگردی کن تا بدست بیاری ، فنی حرفه ای هم ادامه رو دانشگاه چیزی یاد نمیگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
فقط پارتی و پول
United States of America
محمدجواد
۱۳:۱۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
باند و رشوه رو هم اضافه کن !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
همه جا پارتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
الان حدود 20 میلیون تحصیل کرده دانشگاهی داریم که دولت و حکومت حدود 5 میلیون از آنها را جذب کرده است و حدود 10 میلیون تحصیلکرده بیکار داریم؛ که همین دولت و 5 میلیون کارمندش بنا به بهانه هایی مثل کسری بودجه!!! دست به صادرات نفت و مواد خام می‌زنند تا به ازای سرازیر کردن واردات به داخل کشور، کسری بودجه شان را تامین کنند. همین کار باعث می شود که فرصت تولید، اشتغال، ازدواج و زندگی از تحصیلکرده های دانشگاهی گرفته شود
United States of America
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
دولت که ضمانت کار به دکتر و مهندس نداده
پزشک شدن به مریض کمک کنند چه کار بدولت?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
دولت طبق قانون قرار بود دانشجو برای نیازش پرورش بده الان پول داره برای چه دانشجویی میده؟ دانشجویی که کار نداره و به هیچ درد دولت و کشور نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
اینقدر مدرک مدرک نکنید
مدرک بدون بارعلمی فقط در حد کاغذ
چرا که سواد و دانشی توش نیست
البته خیلیا هم زحمت کشیدند اما....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
احتمالا شما همون مدرکم نداری که اینجور مغرزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
مغرض !!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
هر وقت تونستی زحمت بکشی همون مدرکم بگیری بیا حرف بزن. دانشجو زحمتشو میکشه دانشگاه باید سطح علمیش بالا باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
ورودی مدارس مشخص ورودی دانشگاه مشخص یعنی نمی توان مدیریت کرد و ظرفیت ها رو اصولی کرد که هرکس از دیپلم برود دنبال کار خودش شاید هم زودتر، یا نه خروجی دانشگاه سخت بگیرید هر کس نتوانسته خارج شود
آخرین اخبار