۳ نکته طلایی که هنگام خرید لپ تاپ باید حتما به آن توجه کنید!

در مطلب زیر مواردی را به شما یادآوری می‌کنیم که هنگام خرید لپ تاپ حتما به آن‌ها نیاز دارید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  خرید یک دستگاه جدید می‌تواند طاقت فرسا باشد و دشوار است که بدانید از کجا شروع کنید. شما ناگهان با دامنه قیمت، سبک‌ها، ویژگی‌ها و بسیاری از ملاحظات دیگر روبرو هستید. همچنین خرید بسیار بزرگی است که بسیاری از آن وحشت دارند. به هر حال، لپ تاپ‌ها ارزان نیستند.


بیشتربخوانید


۱. درباره نیاز‌های خود فکر کنید.

به جای اینکه توسط همه جدیدترین ابزار‌ها و وسایل منفجر شوید، از آنچه واقعاً نیاز دارید، حساب کنید.

اگرچه آن لپ تاپ‌های کاملاً براق و جدید با بزرگترین حافظه و جدیدترین ویژگی‌ها بسیار زیبا به نظر می‌رسند، آیا واقعاً به همه این موارد نیاز دارید؟

قبل از اینکه خود را با مک بوک کاملاً جدید متصل کنید، از خود بپرسید آیا این همان چیزی است که من نیاز دارم؟

بسیاری از ویژگی‌های غیرضروری در لپ تاپ‌ها وجود دارد که باعث افزایش قیمت می‌شود. انتخاب آنچه می‌خواهید و نیاز دارید ضروری است.

صفحه کلید روشن، حافظه بزرگ، اسلات کارت SD اضافی و کارت گرافیک برتر همه چیز‌های خوبی برای داشتن هستند. اما آن‌ها می‌توانند به سرعت به مقدار قابل توجهی پول اضافه کنند.

اگر قصد سفر زیاد دارید، تهیه لپ تاپ با باتری طولانی مدت خوب است. ممکن است کل پرواز یا سفر با قطار شما طول بکشد و کار در حین حرکت را برای شما آسان کند.

در صورت نیاز به ویرایش عکس یا فیلم، به یک لپ تاپ با کارت گرافیک با درجه بالاتر نیاز دارید. کارت‌های گرافیک محاسبات ویدئویی را کنترل می‌کنند، بارگیری در رایانه باعث می‌شود تا عملکرد نرمال و حتی سریعتر انجام شود.

۲. خرید یک مدل قدیمی‌تر
همیشه رایانه‌های جدیدی در بازار موجود است. آن‌ها معمولاً دارای ظرفیت حافظه بزرگتر، ویژگی‌های جدید و عملکرد بهتر هستند.

اما گاهی اوقات مدل "جدید و بهبود یافته" آنچنان که تصور می‌کنیم اصلاح نشده است. این فقط می‌تواند تغییرات جزئی نسبت به نسل قبلی باشد که تفاوت قابل توجهی در قیمت ایجاد می‌کند.

خرده فروشان معمولاً قیمت مدل‌های قدیمی را پایین می‌آورند تا سریع فروخته شوند. آن‌ها این کار را برای ایجاد فضای مناسب برای مدل‌های جدید انجام می‌دهند.

بهترین نکته در این مورد این است که شما می‌توانید لپ تاپی را بخرید که تقریباً به اندازه لپ تاپ جدیدتر باشد، اما به اندازه نیمی از قیمت.

۳. گزینه لپ تاپ‌های ارزان قیمت را حذف نکنید!

بسیاری از مردم بهترین لپ تاپ را می‌خواهند، اما با قیمت مناسب. برخی رایانه‌های ارزان‌تر را رد می‌کنند، زیرا فکر می‌کنند این‌ها چندان خوب نخواهند بود.

اگر این فکر را داشته باشید، ممکن است مانع از پس انداز پول شود، زیرا ارزان همیشه به معنای بد نیست. برخی از لپ تاپ‌ها با نیمی از لپ تاپ‌های با کیفیت بالا در دسترس هستند.

به عنوان مثال Chromebook، یک لپ تاپ عالی است که کاملاً متناسب با نیاز‌های کاربر متوسط ​​است.

Chromebook‌ها به طور متوسط ​​دارای رم، فضای ذخیره سازی عالی و مجهز به باتری خوبی هستند که حداکثر تا هشت ساعت دوام می‌آورد. Chromebook برای کسی که می‌خواهد یک لپ تاپ ساده تهیه کند که به راحتی بتواند با خود بگیرد، باید کافی باشد. همچنین قیمت این لپ تاپ‌ها بسیار کمتر از سایر لپ تاپ‌ها است و قیمت آن‌ها معمولاً از ۱۵۰ دلار شروع می‌شود.

اگر می‌خواهید پس انداز کنید، باید کمی تحقیق کنید، بیشتر در بازار‌ها بگردید و بیشتر موارد را باهم بسنیجید.

خواندن نظرات مهم است، به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید که آیا لپ تاپی که فکر می‌کنید از آن تهیه کنید حتی ارزش دیدن را دارد. البته می‌توانید بررسی‌ها را بصورت آنلاین بخوانید، خواه خرید از فروشگاه داشته باشید یا نه.

یکی از عناصر اساسی برای پس انداز در هنگام خرید رایانه جدید این است که مطمئن شوید فقط آنچه را که نیاز دارید دریافت می‌کنید. ما غالباً چیزی بیش از حد پیچیده و خارج از بودجه و نیاز‌های خود خریداری می‌کنیم.

به عنوان مثال، ممکن است آن لپ تاپی که به آن توجه کرده اید حافظه مورد نیاز شما را سه برابر کند. مواردی از این دست واقعاً می‌تواند بسته به قیمت آن باشد.

اگر لپ تاپ قدیمی شما هنوز کار می‌کند، آن را به روزرسانی یا اصلاح کنید. می‌توانید پول زیادی پس انداز کنید.

دانستن نحوه پس انداز در هنگام خرید لپ تاپ جدید می‌تواند علاوه بر صرفه جویی در پول، در وقت نیز صرفه جویی کند.

منبع: طلا

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبارفناوری ، لپ تاپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۹:۴۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
از وقتی قدرت خرید مردم اومد پایین بازارهای لپ تاپ شدن بازار ارواح
آخرین اخبار