ایستگاه‌های لرزه نگاری کرمان به ۱۱ عدد رسید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با بیان اینکه تجهیزات و سیستم‌های نوین ۳ ایستگاه لرزه نگاری به استان کرمان وارد شده است، از افزایش تعداد ایستگاه‌های لرزه نگاری کرمان به ۱۱ عدد خبر داد.

مجید سعیدی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت: در پی  اجرای تفاهم نامه استاندار با موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران و با پیگیری معاون امور عمرانی و اداره کل مدیریت بحران و همکاری شرکت گل گهر، تجهیزات و سیستم‌های نوین و پیشرفته ۳ ایستگاه لرزه نگاری به استان کرمان وارد و تحویل اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان  شد.  

او با بیان اینکه کار مکان یابی ۳ ایستگاه جدید با بررسی‌های فنی و براساس میزان لرزه نگاری تعیین می‌شوند و اتاقک مربوط در آن محل‌ها احداث می‌شود، افزود: ایستگاه‌های جدید در مکان‌هایی که حداکثر کارایی را داشته باشند و مناطقی که در آن‌ها ایستگاه وجود ندارد و یا  فاصله ایستگاه‌ها با هم زیاد است، ساخته می‌شوند. 

سعیدی از آغاز کار تعیین محل این ۳ ایستگاه سخن گفت. 

او بیان کرد: تجهیزات و سیستم‌های ۳ ایستگاه جدید مجهز به تکنولوژی‌های نوین است، بیان داشت: دستگاه‌های این ایستگاه‌ها باند پهن و ساخت کشور کانادا هستند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان تصریح کرد: با راه اندازی ایستگاه‌های مربوطه تعداد ایستگاه‌های لرزه نگاری استان کرمان که آخرین آن‌ها در دهه ۸۰ شمسی احداث شده است، به ۱۱ ایستگاه افزایش و ضریب رصد و پایش حرکات گسل‌ها و زمین لرزه‌های استان به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار