در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تولید طلای سرخ به ۵۰۰ تن می‌رسد؛ عرضه زعفران‌تعاون روستایی در بازار واقعیت ندارد

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که امسال تولید زعفران به ۵۰۰ تن برسد.

محمد علی طهماسبی مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه سال گذشته به منظور حمایت از کشاورزان زعفران، خریداری شد، اظهار کرد: سال گذشته سازمان تعاون روستایی ۷۲ تن زعفران از کشاورزان خریداری کرد که ۱۲ تن از این میزان فروش رفته و ۶۰ تن آن در انبار‌های تعاون روستایی باقی مانده است.

۶۰ تن زعفران در انبار تعاون روستایی

او عرضه زعفران خریداری شده سازمان تعاون روستایی به بازار را تکدیب کرد و گفت: سازمان تعاون روستایی، زعفران خریداری شده را از طریق بورس تنها به منظور صادرات ارائه می‌کند و طی ماه‌های اخیر به سبب شیوع ویروس کرونا، صادرات رونقی نداشته است.


بیشتر بخوانید


طهماسبی درباره اینکه آیا امسال برنامه‌ای برای خرید زعفران از کشاورزان دارید؟ بیان کرد: تاکنون برنامه‌ای برای خرید زعفران از کشاورزان ابلاغ نشده است و حال باید منتظر ماند و دید که روند بازار چطور می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه زعفران‌های خریداری شده در داخل توزیع نمی‌شوند، گفت: این در حالی است که برخی افراد شایعاتی مبنی بر افت قیمت در مناطق برداشت به دلیل توزیع زعفران‌های تعاون روستایی در بازار را مطرح می‌کنند.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در پایان درباره آخرین وضعیت تولید زعفران تصریح کرد: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال تولید زعفران به ۵۰۰ تن برسد که ۱۰ درصد این‌ میزان در داخل مصرف و مابقی صادر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار