میر فخرالدینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اینترنت ۱۰۷ سامانه دانشگاه فنی و حرفه‌ای رایگان شده است

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: اینترنت ۱۰۷ سامانه دانشگاه فنی و حرفه‌ای با تاییدیه وزارت علوم رایگان شده است.

حیدر میرفخرالدینی، معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیرات کرونا بر بخش‌های آموزشی دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

او افزود: اولویت اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای بحث «محافظت در برابر کرونا» است، به همین علت با طراحی نرم افزاری به نام سمیاد توانستیم ۵۰ درصد از دروس دانشگاه را به شیوه آفلاین برای دانشجویان برگزار کنیم.

میرفخرالدینی تصریح کرد: بیشتر دروس دانشگاه فنی و حرفه‌ای به صورت مهارتی و عملی است؛ بنابراین فیلمبرداری و تهیه فیلم‌های آموزشی برای ما اهمیت زیادی دارد؛ برهمین اساس تصمیم گرفتیم تا ۵۰ درصد از دروس عملی و کارگاهی را به شیوه آفلاین و ۵۰ درصد دروس تئورری باقی مانده را به صورت آنلاین به سرانجام برسانیم.

او ادامه داد: تمامی استادان و دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای از سامانه سمیاد برای شرکت در کلاس‌ها استفاده می‌کنند و دانشگاه ما به اینصورت نظارت و تسلط کامل را روی آنان دارد، همچنین تمام آزمایشگاه‌ها را به صورت مجازی برای دانشجویان فعال کردیم و با شرکت‌های دانش بنیان به منظور داشتن نرم افزار‌های متفاوت قرار داد بستیم.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای تاکید کرد: ۴۸ آزمایشگاه را به صورت شبیه ساز ایجاد کرده ایم تا دانشجو با ماندن در منزل و قرار گرفتن در پشت سیستم با تغییر دادن متغیر‌ها تفسیر خود را به صورت انیمیشن روی دستگاه مورد نظر چک کرده و سلامت جسمانی اش حفظ شود.

میرفخرالدینی درباره تقویت زیرساخت‌ها نسبت به ترم گذشته با توجه به مجازی شدن کلاس‌ها گفت: حدود ۶ میلیارد تومان برای تقویت زیرساخت‌ها هزینه کرده‌ایم و با توجه به پراکنده بودن دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سطح کشور در ترم‌های گذشته هم به فکر مجازی بودن آموزش‌ها بودیم؛ بنابراین از زیرساخت‌های نسبتا خوبی برخوردار هستیم.

او ادامه داد: در حال حاضر ۲۱ سرور در سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای داریم و این اجازه را به دانشکده‌های موجود در سطح شهرستان‌ها داده ایم تا با اجاره کردن سرور‌های متفاوت کمترین مشکل را در بحث آموزش و خدمات داشته باشند.

وضعیت اینترنت دانشگاه فنی و حرفه‌ای به کجا رسید؟

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به وضعیت اینترنت دانشجویان و استادان این دانشگاه بیان کرد: تا کنون اینترنت ۱۰۷ سامانه دانشگاه فنی و حرفه‌ای با تاییدیه وزارت علوم رایگان شده است که دانشجویان با اتصال به آن از اینترنت مجانی استفاده خواهند کرد.

میر فخرالدینی گفت: وزارت علوم با ثبت مشخصات ۱۴ هزار از ۱۸ هزار استادان حق التدریس، استادان مدعو و اعضای هیئت علمی توانسته است به محض رایگان شدن اینترنت آنان را هم مشمول این وضعیت کند، اما رایگان شدن اینترنت دانشجویان ربطی به ما ندارد و وزارت علوم باید برای آنان تصمیم گیری کند، هر چند تمامی اطلاعات دانشجویان را به وزارتخانه داده ایم و به اینصورت از آنان حمایت خواهیم کرد.

او ادامه داد: با ثبت ۱۰۷ سامانه دانشگاه دانشجویان به محض وصل شدن برای شرکت در کلاس‌های مجازی می‌توانند از آموزش رایگان بهره ببرند.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای درباره اقدامات دانشگاه در حوزه بین الملل در دوران ویرس کرونا گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای همکاری‌های مشترکی با دانشگاه آلمان، سوئد و ... داشته و به برگزاری کلاس‌ها و سیمنار‌های مشترک اقدام کرده است.

میر فخرالدینی در پایان یادآوری کرد: دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای آشنایی زیادی با زبان انگلیسی ندارند و به همین دلیل به یک معضل اساسی برای ما تبدیل شده است، بنابراین برگزاری دوره‌های مشترک با کشور‌های بین المللی بیشتر خاص استادان ما است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار