حمله دوباره نیرو‌های یمنی به فرودگاه ابها در عربستان سعودی

نیرو‌های یمنی امروز برای دومین بار فرودگاه ابها در جنوب عربستان را هدف حملات پهپادی خود قرار دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المسیره، نیرو‌های انصارالله یمن برای دومین بار ظرف چند ساعت گذشته، فرودگاه ابها واقع در جنوب عربستان را هدف حملات پهپادی خود قرار دادند.

یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در این خصوص گفت: نیروی هوایی برای دومین بار ظرف چند ساعت گذشته عملیات جدیدی را بر فرودگاه بین المللی ابها به انجام رساند.

به گفته یحیی سریع، این عملیات به وسیله پهپاد قاصف ۲k صورت گرفت و طی آن، یک هدف نظامی مهم در این فرودگاه هدف گرفته شد.

این در حالی است که رسانه های سعودی مدعی شده اند یک فروند پهپاد متعلق به نیروهای انصارالله را موفق شده اند که منهدم کنند.

«یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن صبح امروز نیز از حمله پهپادی به فرودگاه ابها در عمق عربستان خبر داده بود..

او اعلام کرده بود: عملیات با استفاده از پهپاد‌های «قاصف کی ۲» انجام شد و صبح امروز دوشنبه فرودگاه أبها هدف قرار گرفته شد.

یحیی سریع افزود: هدف نظامی مهمی در داخل فرودگاه به دقت هدف قرار گرفته شد و این عملیات پاسخی به جنایات عربستان سعودی و محاصره مستمر مردم یمن بود.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن عصر روز شنبه نیز در حساب توییتری خود نوشت: به لطف خداوند، یگان پهپادی سه حمله با سه پهپاد از نوع قاصف در خاک عربستان سعودی به انجام رساند.

او گفت که در این عملیات، فرودگاه‌های «جیزان» و «اَبها» و پایگاه هوایی خمیس مشیط هدف حملات پهپاد‌های انتحاری یمن قرار گرفتند.

ائتلاف متجاوز به یمن طی هفته گذشته ده‌ها حمله هوایی به مناطق مختلف این کشور انجام داده که بر اثر آن بیش از ۲۰ نفر غیر نظامی کشته یا زخمی شده‌اند.

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار