باقری اصل:

۸۰ درصد مراکز درمانی به سیستم بیمه سلامت و تامین اجتماعی متصل شدند/ ایجاد رقابت بین دستگاه ها برای خدمات رسانی بهتر

صبح امروز ۶ آبان ماه نشست خبری دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  کنفرانس خبری رضا باقری اصل، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات و رئیس گارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیک صبح امروز ۶ آبان از طریق ارتباط تصویری با خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد. 

در ابتدای این نشست رضا باقری اصل، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات اظهار داشت: از ابتدا چالشی در دولت الکترونیک وجود داشت. ما حدود ۱۷ جلسه کارگروه تعامل پذیری را طی کرده‌ایم و این کارگروه نقش هماهنگ کننده خوبی را با اعضای فعال خود ایجاد کرده است.

باقری اصل بیان کرد: برخی از پروژه‌هایی که فکر می‌کردیم مردم باید در دوران کرونا مراجعه کنند را هدف گرفتیم. در تمامی جلسات شورا بخش اول موضوع ما پیگیری ۱۰ پروژه اصلی و اولین محور ما بحث استعلام و گواهی اشتغال بوده و یکی از محورهای موفق ماست.

وی با بیان اینکه از ابتدای دولت یازدهم تا به امروز این پروژه به نتیجه نرسیده بود گفت: ما امروز یک پایگاه اطلاعاتی از مدارک تحصیلی داریم و دامنه اطلاعات آن نیز روز به روز افزایش می‌یابد. با این کار دیگر امکان تقلب و سو استفاده از مدارک تحصیلی وجود ندارد.

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات گفت: ثبت نام بر خط دانشگاه‌ها در حال انجام است و بیش از ۸۰ دانشگاه این طرح را انجام داده‌اند.

باقری اصل بیان کرد: حدود ۱۵ میلیون کد سجامی امسال داشتیم و امیدواریم حال بورس هم خوب شود و افراد از مزایای آن استفاده کنند. 

برگزاری نشست خبری دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات

وی افزود: گام بعدی در حوزه سلامت الکترونیک بود و برای اولین بار پایگاه بیمه کشور یکپارچه شد. باقری اصل با بیان اینکه پیگیری های لازم در این راستا انجام شد گفت: گام برداری به سمت حذف دفترچه کاغذی بیمه نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد مراکز درمانی به سیستم بیمه سلامت و تامین اجتماعی متصل شده اند و  برخی بیمارستان‌ها کار بیمه تکمیلی را نیز به صورت الکترونیکی انجام می‌دهند.

باقری اصل با بیان اینکه ما در حوزه تامین اجتماعی چند سرویس را درخواست کرده بودیم گفت: بحث ابلاغ الکترونیکی مالیات نیز انجام شده است.

او همچنین اظهار داشت: از بانک مرکزی هم چند خدمت را درخواست کرده بودیم و دبیرخانه شورا کارهای مختلفی را‌ انجام داده‌اند.

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات گفت: یکی از پروژه های معروف بحث سامانه تجارت بود که یکی از مصوبات شورا هم هست. وی ادامه داد: پیگیری های رئیس جمهور منجر شده ریاست دستگاه ها همکاری داشته باشند و دبیر خانه شورا زمانی که عملکرد مناسبی از دستکاه نبیند، به رئیس جمهور گزارشی را ارائه میدهد.

برگزاری نشست خبری دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات

باقری اصل افزود: پرداخت وام کرونا به صورت میانگین انجام شد و برای سرویس الکترونیکی سوء پیشینه، قوه قضاییه کار مناسبی انجام داد و افراد می‌توانند برای دریافت سوء پیشینه به مراجع قضایی مراجعه کنند.

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات افزود: بحث حذف بیمه نامه کاغذی شخص ثالث هم انجام شده و دیتای بیمه در اختیار پلیس قرار گرفته است.

وی درباره سامانه یکپارچه پیام ایران افزود: در مصوبه پیام ایران آمده این سرویس به صورت ۲ سویه شود و مردم بتوانند درخواست های خودشان را هم ارائه کنند.

باقری اصل در پایان ضمن تاکید بر اینکه طبق قول سازمان فناوری اطلاعات امیدوارم بتوانیم به زودی ۲ سویه شدن این سرویس را افتتاح کنیم و در حال حاضر این سرویس به صورت یک سویه است، ابراز امیدواری کرد گام بزرگی را برای ۲ سویه کردن سرویس برداریم.

گفتنی است؛ این نشست با هدف آخرین اقدامات دولت در توسعه دولت الکترونیکی و الکترونیکی شدن خدمات پر کاربرد برای مردم، گزارش فعالیت کارگروه تعامل پذیری در سال گذشته و تعامل بین دستگاه ها و برنامه و نقشه راه توسعه دولت الکترونیکی برای ۹ ماه آینده برگزار شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
کلینیک های دندانپزشکی رو متصل کنید .
آخرین اخبار