کلاس‌های عملی دانشگاه‌ها با محدودیت‌های کرونایی چگونه برگزار می‌شود؟

معاون آموزش وزارت علوم به بیان توضیحاتی درباره شیوه برگزاری کلاس‌های عملی دانشگاه‌ها در شرایط اعمال محدودیت‌های کرونایی پرداخت.

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شیوه برگزاری کلاس‌های عملی، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشجویان در شرایط شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌ها از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا به مدت یک هفته در تهران، گفت: برگزاری کلاس‌های عملی، آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه‌ها به دلیل شیوع کرونا تا اعلام ستاد ملی کرونا متوقف شده است.

او درباره زمان برقراری مجدد این کلاس‌ها نیز گفت: با توجه به شرایط موجود کرونا در کشور، برنامه‌ای برای حضور دانشجویان در کلاس‌های عملی نداریم تا زمانی که ستاد کرونا مجوز لازم را صادر کند.

خاکی صدیق افزود: با توجه به اینکه شروع سال تحصیلی جدید به صورت الکترونیکی است و دروس نظری به صورت الکترونیکی ارائه می‌شوند، طبیعی است که در آموزش الکترونیکی محدودیتی ایجاد نشود.

او در ادامه بیان کرد: تمامی تصمیمات با توجه به نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا اتخاذ و عملیاتی می‌شود.

برگزاری کلاس‌های حضوری به هر شکلی ممنوع است

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه بیان کرد: در حال حاضر در تمام مناطق اعلام شده توسط ستاد ملی کرونا مانند تهران که بیماری شدت پیدا کرده برگزاری کلاس‌های حضوری به هر شکلی ممنوع است.

اعمال محدودیت های شدید در ۴۳ شهرستان

گفتنی است، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت ۳ آبان از اعمال محدودیت‌های شدید در ۴۳ شهرستان خبر داد و گفت: در ۴۳ شهرستان کشور که بیشترین میزان ابتلا به کرونا را دارند، از روز دوشنبه ۵ آبان به مدت یک هفته محدودیت‌های شدید اعمال می‌شود و در صورت لزوم در هفته بعد نیز این محدودیت‌ها اعمال خواهد شد.

او  افزود: این محدودیت‌ها در گروه مشاغل دو، سه و چهار از روز دوشنبه به مدت یک هفته اعمال می‌شود. همچنین در جلسه روز پنجشنبه رئیس جمهور با روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد که بر اساس پیشنهاد وزارت بهداشت و کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا، از روز دوشنبه، ۵ آبان تا پایان آبان، حضور کارکنان دولت و دستگاه‌های اجرایی در تهران تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار