لبخند کودکان قلایی پاسخی به بخشش زوج نخبه

حس نوعدوستی زوج نخبه الشتری باعث شد از پکن برای کمک به دانش آموزان کم بضاعت قلایی راهی این دیار شوند تا نشان دهند ایرانی حتی اگر از وطن دور باشد، بخشش به همنوع را فراموش نمی‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، کوچه‌های چم شته قلایی پر شده بود از عطر خوشحالی کودکانی که با شوق دمپایی‌هایی خود را از پا بیرون می‌آوردند و کتانی‌هایی رنگارنگ را به پا می‌کردند.

چشم‌های دختران و پسران کوچک پر از اشتیاق پوشیدن کفش‌های نو بود، کفش‌هایی که شاید برخی از آن‌ها آرزوی داشتن آن‌ها را به خواب شیرین می‌دیدند.

پسرک خندان و بازیگوش، کیف آبی نو را که بوی تازگی می‌داد زیر بغل زده و داشت لوازم التحریرش را که داخل کیف بودند با اشتیاق بیرون می‌آورد و به پسرک همراهش نشان می‌داد.

پرسیدم خوشحالی که کیف داری؟ با اشاره سر تصدیق کرد و لوازمش را نشان داد و گفت: هیچوقت مدادرنگی نداشتم، خانه ما از شهر دور است و پدرم هم پول خرید مدادرنگی ندارد.

گفتم حالا برو تا دلت می‌خواهد نقاشی بکش، خندید و گفت: نباید زیاد تراششان کنم، چون زود تمام می‌شوند و آنوقت دوباره بدون مدادرنگی می‌شوم.

همراه زوج جوانی بودیم که حس نوعدوستی آن‌ها را از پکن به قلایی کشانده بود، محمد طالب و همسرش زینب فرهادی دانشجویان دکترای نانوپزشکی آکادمی نخبگان جهان در پکن هستند، آقای طالب روستایی زاده ایی از دیار فیروزآباد سلسله است که در دانشگاه با خانم فرهادی همکلاسی اش آشنا می‌شود و ازدواجی دانشجویی میان آن‌ها شکل می‌گیرد و در صحبتی که با دوستان خود دارند، تصمیم می‌گیرند با توجه به وضعیت معیشتی نامناسب اهالی قلایی، برای ۱۰۰ نفر از دانش آموزان دختر و پسر این منطقه کیف و کفش و لوازم التحریر تهیه کنند و همین عامل این دو نخبه متعهد را در جاده‌های خاکی قلایی به زادگاه طالب می‌کشاند، با خودم گفتم چه خوب است که این زوج جوان شاد کردن دل کودکان را در شیوه کمک به همنوع برگزیدند.

زینب فرهادی  با بیان اینکه پنج سال است خارج از کشور هستیم، اظهار داشت: معتقدیم که انسان با باور‌ها و عرق به ملیت و وطن خود زنده است و زندگی می‌کند.

او افزود: عرق به وطن و باور‌های اعتقادی باعث شد تا در تصمیمی مشترک با همسرم از پکن عازم زادگاهش شویم تا به دانش آموزان بی بضاعت این منطقه کم برخوردار کمک کنیم و شادی را به آن‌ها هدیه دهیم.

فرهادی با اشاره به اینکه به پیشنهاد دوستان از چهار سال پیش کمک به دانش آموزان بی بضاعت را شروع کرده ایم، عنوان کرد: اگر هرکس به نوبه خود وظایفی را که برعهده دارد هرچند کوچک، انجام دهد می‌تواند گره گشا باشد، بنده اعتقاد دارم که هرکدام از این دانش آموزان می‌توانند سرمایه‌ای برای آینده این مملکت باشند بنابراین نباید از نیاز‌های آن‌ها غافل شویم.

او گفت: انسان در سایه احسان و بخشش به دیگران، باری هر چند ناچیز از روی دوش آنان برمی دارد و دل آن‌ها را شاد و مسرور می‌سازد و ضمن افزودن احساس زندگی در دیگری، احساس زنده بودن را در خود بارورتر می‌سازد.

نکته جالب توجه در بخشش این زوج خیر این بود که در احسان خود اعتقادات دینی و رونق اقتصاد و تولید ملی را فراموش نکرده بودند و در خرید اقلام اهدایی خود از تولیدات داخلی استفاده کرده بودند.

کیف و کفش و لوازم التحریر اهدایی این زوج جوان تمامی ساخته وطن بودند و سعی کرده بودند علاوه بر بخشش، رونقی نیز به اقتصاد داخل بدهند و از دسترنج کارگران و تولیدکنندگان داخلی غافل نشوند.

محمد طالب با بیان اینکه نشاط کودکان چم شته مرا به یاد دوران کودکی خودم و اشتیاقی که برای خرید کیف و کفش نو داشتم، می‌اندازد، افزود: لبخند این کودکان بزرگترین هدیه‌ای بود که نصیب من و همسرم شد، شادی که در نگاه این کودکان موج می‌زند قابل وصف نیست.

او با بیان اینکه در خریدهایمان به کالای ایرانی توجه داشتیم، اضافه کرد: اقتصاد کشورمان و رونق تولید ملی و چرخ‌های کارخانجات وطن و شادی دل کارگران ایرانی بیش از هرچیزی برای من و همسرم مهم بود.

طالب با بیان اینکه برخی از خانواده‌ها در هنگام خرید به موضوع خرید کالای ایرانی و متناسب با فرهنگ اسلامی توجهی ندارند و بیش‌تر ترجیح می‌دهند که مطابق با مد روز بازار خرید کنند، خاطرنشان کرد: کشور‌های غربی با خلق شخصیت‌های کارتونی جذاب به دنبال ترویج فرهنگ غربی در سایر کشور‌ها به ویژه ایران هستند در حالی که تولیدات خودمان با فرهنگ ایرانی اسلامی خودمان همخوانی بیشتری دارد.

به امید روزی که با کمک خیران و همت مسئولان هیچ مدرسه کپری و کانکسی باقی نماند و دانش آموزان بی بضاعت نیز همچون سایر دانش آموزان بدون دغدغه و در آرامش تحصیل کنند.

دهستان قلایی در بخش فیروزآباد شهرستان سلسله قرار دارد، این دهستان مجموعا دارای ۲۳ روستای است که سه مدرسه تخریبی، هفت مدرسه کانکسی و یک مجتمع شبانه روزی در روستای "عدل آباد" مرکز دهستان قلایی وجود دارد.

دهستان قلایی با کمبود مدرسه مواجه است، در این دهستان ۱۴ مدرسه ابتدایی و دو مدرسه در مقطع متوسطه اول وجود دارد که پسرانه بوده و در مقطع متوسطه دوم هیچگونه مدرسه‌ای وجود ندارد.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.