همایش دانش آموزی همیاران انرژی در لامرد

همایش دانش آموزی همیاران انرژی با معرفی برگزیدگان طرح بزرگ آموزش و آمایش مدیریت صحیح و بهینه مصرف برق در لامرد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسماعیل رستمی رئیس توزیع برق شهرستان لامرد در همایش دانش آموزی همیاران انرژی، گفت: باید گامی موثر را برای دانش آموزان برداریم تا با کمک آنان مدیریت مصرف انرژی در کشور اجرا شود.

او، با طرح این سوال که برای بهره گیری مادام از نعمت برق چه باید کنیم، بیان کرد: نباید فقط برق تولید کرد و شبکه انتقال پست و توزیع را گسترش داد بلکه باید صرفه جویی کرد.

رستمی، تصریح کرد: رشد مصرف سالیانه کشور هشت درصد بوده که این عدد بالایی است و اگر رشد مصرف همین مقدار باشد باید ظرفیت تولیدی تمام نیروگاه‌ها دو برابرکنیم و همه امکانات خدماتی ما باید دو برابر شود که هزینه بسیار سنگینی دارد و چنین کاری امکان پذیر نیست.

رئیس توزیع برق شهرستان لامرد، ادامه داد: باید کاری کرد که به روند منطقی در مصرف برق برسیم و تنها راه منطقی آن بهینه مصرف کردن انرژی است.

او، افزود: کشورهای اروپایی ۵۰ درصد از برق مورد نیاز خود را از محل بهینه سازی مصرف تهیه می‌کنند.

 مهدی صابری کارشناس مدیریت مصرف برق، از زحمات همیاران برق و خانواده و معلمان آنان قدردانی و اضافه کرد: ما امسال شاهد صرفه جویی بیش از ۸۷ مگاواتی برق مشترکان خانگی با کمک همیاران برق در شرکت توزیع برق فارس بودیم.

او، اظهار کرد:  یکی از رسالت‌های شرکت توزیع، آموزش و اطلاع‌رسانی درباره نحوه مصرف انرژی به مشترکان است.

در ادامه از مدیران و معلمان برتر مدارس که در این طرح همکاری داشتند تجلیل شد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار