غلامی:

مقالات علمی باید قوی نوشته شود/ افزایش تعداد نشریات داخلی در کشور

وزیر علوم گفت:مقالات علمی دانشجویان برای پذیرش در کشور‌های خارجی باید قوی نوشته شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری اظهار کرد: دانشجوی دکترایی که در حال فارغ التحصیل شدن است باید شایستگی‌های علمی خود را به اثبات برساند، چرا که می‌خواهد مجتهد رشته تخصصی اش شود.

او افزود: پایان نامه یکی از اسناد لازم برای اثبات شایستگی‌های علمی فارغ التحصیل مقطع دکتری است و به اینصورت باید با علم و یافته‌های روز و جدید همخوانی داشته باشد و در مجلات پژوهشی و علمی داخلی یا خارجی به چاپ برسد.

غلامی تصریح کرد: تعداد نشریات دانشجویی داخل کشور افزایش پیدا کرده است و تسهیلاتی برای امتیاز دهی به نشریات داده شده که در گذشته این کار کمی سخت بوده است و باید چند شماره از آن به چاپ می‌رسید و سپس ارزشیابی می‌شدند، اما این فعالیت در حال حاضر در طول انتشار ارزشیابی می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: تعداد مجلات علمی و پژوهشی داخلی ما به اندازه کافی است و در حوزه خارجی هم پذیرش مقالات به خوبی انجام می‌شود، اما برخی ممکن است که نظرات سیاسی خود را دخالت دهند و به راحتی با این موضوع کنار نیایند، اما در مجموع امکان چاپ وجود دارد و به احتمال زیاد دلیل عدم چاپ، شروع دیر هنگام یا نوشتن ضعیف بوده و لازم است تا مقالات علمی با قوت تهیه شوند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار