فرستاده آمریکا: عادی‌سازی مانعی بر سر راه الحاق نخواهد بود

فرستاده آمریکا در امور خارومیانه می‌گوید عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مانعی برای طرح الحاق کرانه باختری نخواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، «آوی برکوویچ»، فرستاده آمریکا در امورخاورمیانه، در مصاحبه‌ای گفت عادی‌سازی روابط اعراب با صهیونیست‌ها مانعی بر سر راه اجرایی کردن طرح الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی نخواهد بود.

این مقام آمریکایی در مصاحبه با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «تصمیمات مربوط به طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی تا زمان تکمیل روند عادی‌سازی روابط با اعراب به تعویق افتاده است.»

او در این مصاحبه مدعی شد طرح اشغال کرانه باختری حذف نشده و همچنان انجام خواهد شد، اما تاریخ دقیقی برای آن مشخص نکرد.

این فرستاده آمریکایی در سرزمین‌ها اشغالی همچنین مدعی شد: «برای آمریکا این مسئله حائز اهمیت است که طرح الحاق در آینده‌ای نزدیک انجام شود و با رژیم صهیونیستی نیز اختلافی در این حوزه نداریم.»

برکوویچ همچنین طرح اشغال را بخشی از چشم‌انداز «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا عنوان کرده و گفت: «ما از این طرح حمایت می‌کنیم.»

این مقام آمریکایی همچنین در سخنان خود بدون ذکر نام کشوری، اعلام کرد پس از عادی‌سازی روابط امارات، بحرین و سودان با تل‌آویو، آمریکا در حال رایزنی با چند کشور عربی دیگر برای عادی‌سازی روابطشان با صهیونیست‌هاست.

روز گذشته نیز «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در اراضی اشغالی ادعا کرد که تصمیم الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی لغو نشده و تنها برای تصمیم‌گیری در این خصوص به حالت تعلیق درآمده است.

فریدمن در این باره مدعی شد: «در سخنان خود گفته‌ایم که اعمال حاکمیت تل آویو به تعویق خواهد افتاد و این به معنای لغو شدن آن نیست بلکه به معنای متوقف شدن آن در حال حاضر است و به مدت یک سال یا بیشتر است، اما لغو نشده است.»

بر اساس طرح موسوم به «معامله قرن» که از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مطرح شد، ۳۰ درصد از مناطق کرانه باختری به صورت یکباره یا در چند مرحله به اراضی اشغالی الحاق خواهد شد و محدوده مورد نظر در این توافق مسئله‌ای است که آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر آن اختلاف نظر دارند.

امارات و رژیم صهیونیسی در ماه مرداد از توافق ننگین و به گفته خود تاریخی در جهت عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک خبر دادند. پیش‌تر نیز نشانه‌هایی از روابط گرم، ولی پنهان تل آویو و ابوظبی وجود داشت، اما هیچگاه مورد اعلام رسمی قرار نگرفته بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار