ارسال پیام به جوانان فرانسوی، کارآمدترین ابزار دیپلماسی عمومی

امام جمعه رابر گفت: ارسال پیام رهبری (مدظله العالی) به جوانان فرانسوی در پی حمایت رئیس جمهور فرانسه از اهانت به پیامبر(ص)، یکی از دقیق‌ترین و کارآمدترین ابزار‌های دیپلماسی عمومی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی، امام جمعه شهرستان رابر در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به تهمت ناروا گفت: زبان یکی از عوامل گناه و معصیت هست و گرفتاری بیشتر مسلمانان از زبانشان است.

او با بیان اینکه کنترل زبان مهم است، افزود: کسی که می‌خواهد در دنیا و آخرت آبرومند باشد، باید وجهه و آبروی مردم را حفظ کند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با تبریک هفته وحدت میلاد با سعادت پیامبراسلام (ص) و امام صادق (ع) بیان کرد: حضرت محمد (ص) معیار انسانیت، بینش، منش، گفتار، افکار، رفتار و کردار است که یکی از دغدغه‌های ائمه (ع)  توصیه به ترویج روش و سبک زندگی حضرت رسول (ص) بوده است.

او در ادامه سخنانش با محکوم کردن اقدام وقیحانه رییس جمهور نادان فرانسه در تشدید اهانت و میدان داری او که به بهانه آزادی بیان پرچمدار اسلام ستیزی در اروپا شده است، تصریح کرد: مکرون به دنبال تکرار دوران ریاست جمهوری خود است در حالی که نظرسنجی‌ها از بحران او در افکار عمومی حکایت دارد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه فرانسه در مدیریت کرونا در جمع لیست بالای فوتی‌ها است و وضعیت نامناسب معیشتی، اعتراض‌های پی درپی مردمی را به دنبال داشته و شنبه‌های اعتراض ماه ها است که در این کشور برگزارمی شود، گفت: وضعیت فوق، آبرویی برای مکرون نگذاشته و مجبور است برای برون رفت از این وضعیت، دست به هر اقدامی بزند.

او بیان داشت: سران فرانسه با حرکت‌های اسلام ستیزانه خود به دنبال انحراف افکار عمومی در کشور‌های اسلامی برای جلوگیری از طغیان مردمی بر ضد خود هستند.

خطیب جمعه شهرستان رابر گفت: رییس جمهور نادان فرانسه بداند با این حرکات زشت و ناپسند خود به اهدافش نخواهد رسید.

او در بخشی از سخنانش با اشاره پیام هوشمندانه رهبر معظم انقلاب( مدظله العالی) به جوانان فرانسه تصریح کرد: ارسال پیام، ولی امر مسلمین جهان به جوانان فرانسوی، یکی از دقیق‌ترین و کارآمدترین ابزار‌های دیپلماسی عمومی است که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به جای خطاب قرادادن دولت هتاک فرانسه یا ساختار سیاسی و یا مسلمانان جهان، جوانان فرانسه را به اندکی تامل در هتاکی سران فرانسه واداشت.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: این پیام به جوانان، بزرگ ترین درس دیپلماسی عمومی به دستگاه سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران بود که در این قضیه شاهد واکنش خوبی از نظر دیپلماسی عمومی نبودیم. 

او با اشاره به واکنش‌های برخی کشور‌های مسلمان در اهانت دولت فرانسه به ساحت مقدس پیامبراکرم (ص) بیان داشت: انتظار مردم این است که دستگاه سیاست خارجه و شخص وزیر امورخارجه با این قضیه مقابله به مثل کند.

او در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت روز ۱۳ آبان و یاد و خاطره شهدای دانشجو و دانش آموز ۱۳ آبان ۵۸ گفت: فرزندان امام (ره)، جوانان انقلابی دانشجو و دانش آموز با حرکت خود در تسخیرلانه جاسوسی برای همیشه آمریکا را از ایران تبعید کردند.

امام جمعه شهرستان رابر افزود: دانشجویان بصیر ما ۱۳ آبان ۵۸ با تبعید آمریکا، انقلاب دوم را رقم زدند. 

او با اشاره به ویروس منحوس کرونا و برگزار نشدن راهپیمایی در روز ۱۳ آبان امسال گفت: روز سه شنبه ۱۳ آبان ساعت ۱۰ صبح در محل مصلی رابر تجمع مردمی خواهیم داشت.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار