رشد شاخص کل بازار بورس آذربایجان غربی بعد از چند هفته نزول

مدیر‎ ‎بورس منطقه ای‎ ‎آذربایجان غربی گفت: شاخص کل بازار بورس استان بعد از چند هفته سیر نزولی روی خوش به سهام داران نشان داد.

وحید جوادی مدیر‎ ‎بورس منطقه ای‎ ‎آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: شاخص کل بازار بورس استان بعد از  چند هفته سیر نزولی این هفته با دو هزار و  ۲۴۱ واحد افزایش در مقایسه با هفته قبل به  رقم ‏‏یک میلیون و ۲۹۰ هزار و ‏‏۵۷۱ واحد رسید.

او ادامه داد: همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز روند افزایشی به خود گرفت و تنها با ۴۰ واحد رشد نسبت به هفته قبل، امید را در سهامداران زنده کرد و به ‏رقم ‏‏۱۶ هزار و ۱۶۴ واحد رسید‎.

مدیر‎ ‎بورس منطقه‌ای‎ ‎آذربایجان‌غربی افزود: در هفته گذشته به تبع افزایش شاخص بورس معامالات سهام نیز به سمت خرید سهام متمایل شد تا سهم خرید سهام در بازار بورس استان به ۵۰ درصد از کل معاملات برسد.

جوادی گفت: هفته گذشته ۴۱ میلیون ۶۶۷ هزار ۷۱۵ برگ اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به ارزش افزون بر  ۳۹۷ میلیارد و ۵۳۹ میلیون ریال در بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی مورد معامله قرار گرفت،

‎او بیان کرد: در طول هفته در تالار ارومیه ۱۱ کارگزار از ۱۶ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق تقدم ۱۱۵ شرکت را معامله کردند که نمایندگی شرکت کارگزاری بورسیران بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۳۲ درصد به خود اختصاص داد. همچنین در این هفته سهام شرکت سیمان صوفیان با ۹ درصد ارزش کل معاملات در رده نخست معاملات بورس منطقه‌ای قرار داشته است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.