معرفی داستان بازی Assassin's Creed Valhalla / گیم پلی ۷۰ ساعته نسخه جدید اساسینز

در این گزارش مقدماتی از داستان و گیم پلی موجود در بازی Assassin's Creed Valhalla توضیح داده شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مجموعه Assassin's Creed یکی از برترین مجموعه‌های رایانه‌ای ساخته شده توسط شرکت یوبیسافت است که تاکنون ۱۱ نسخه از آن وارد بازار شده و تقریبا تمامی این نسخه‌ها توانسته‌اند نظر گیمر‌ها را به خود جلب کنند. آخرین نسخه ساخته شده از این بازی نیز Assassin's Creed Valhalla نام دارد که هنوز وارد بازار جهانی نشده، اما به واسطه تریلر‌های منتشر شده از این بازی گیمر‌های بسیار زیادی در سراسر جهان در انتظار عرضه این بازی هستند.

بر اساس تریلر‌های منتشر شده از بازی Valhalla شرکت یوبیسافت در این بازی از گیم پلی جدیدی استفاده کرده است که در هیچ کدام از نسخه‌های اساسینز گیمر‌ها آن را تجربه نکرده‌اند. در بخش نقشه یا مپ بازی نیز باید گفت شرکت یوبیسافت حداکثر توان خود را استفاده کرده تا در هر نقطه از نقشه بازی گیمر بتواند تجربه جدید را کسب کند و به نوعی هیچ کجا از نقشه بازی برای گیمر خسته کننده نخواهد بود. در ادامه قصد داریم یک معرفی کلی تا قبل از عرضه این بازی در بازار جهانی داشته باشیم.

بازی Assassin's Creed Valhalla

معرفی داستان بازی Valhalla 

در بازی Valhalla گیمر در نقش شخصیتی به نام Layla Hassan در بازی ایفای نقش خواهد کرد؛ این بازی در ادامه نسخه قبلی این مجموعه یعنی بازی Odyssey روایت خواهد شد و داستان آن پس از اتفاقات ناگواری که در پایان بسته الحاقی بازی Odyssey افتاد روایت می‌شود. شخصیت اصلی بازی ظاهرا از تیم قدیمی خود طرد شده است و اکنون با دو شخصیت جدید با نام‌های Shaun Hastings و Rebecca Crane همکاری می‌کند.

داستان بازی از آنجایی شروع می‌شود که سه شخصیت بازی که باستان شناس هستند برای نجات دنیا احساس مسئولیت می‌کنند و قصد دارند درباره اتفاقات افتاده در زمان وایکینگ‌ها تحقیق کنند. این شخصیت به کمک نمونه گیری DNA وارد دستگاه Animus شده و وارد قرن نهم و زمان زندگی وایکینگ‌ها خواهد شد.

بازی Assassin's Creed Valhalla

در این بخش از بازی گیمر می‌تواند برای حضور در داستان اصلی بازی یکی از دوشخصیت مرد یا زن را انتخاب کند، هر چند هر زمان که نیاز بود امکان جا به جایی ببین این دو شخصیت وجود دارد. در داستان این نسخه از اساسینر کرید درگیری شدیدی میان قبلیه‌های مختلف موجود در جهان وجود دارد و گیمر در این باز یباید با اتحاد تمامی قبلیه‌های موجود در بازی جلوی نابودی جهان را بگیرد.

گیمر در ابتدای بازی در منطقه‌ای به نام Randvi حضور خواهد داشت و پس از آن نروژ را به قصد انگلستان ترک خواهد کرد و باید با رئیس قبیله‌ای که در این منطقه سکونت می‌کند گفتگویی داشته باشد. دو یا سه ساعت این مرحله از بازی به طول خواهد انجامید و گیمر پس از آن باید به Randvi بازگشته و گزارشی از اتفاقات افتاده در این سفر را به فرمانده خود دهد.

گیم پلی بازی Valhalla  چه قدر زمان خواهد برد؟

به طور کلی گیم پلی این بازی حدود ۷۰ ساعت است و این ۷۰ ساعت قرار است یکی از پر کش و قوس‌ترین زمان‌ها برای گیمر باشد چرا که اتفاقاتی که در داستان این بازی خواهد افتاد پر فراز و نشیب است؛ از طرفی هم با انجام هر مرحله از بازی برخی از مشخصات شخصیت اصلی داستان بازی تغییر خواهد کرد چرا که داستان بازی چند سال طول خواهد کشید و یوبیسافت سعی کرده است تا جای ممکن این بازی را با جزئیات بالا طراحی کند.

تاثیر تصمیمات گیمر بر داستان بازی 

گیمر در این بازی باید از قوه استباطی خود استفاده کند چرا که انجام هر کار بیهوده و نسنجیده‌ای روی داستان بازی و مسیر اصلی آن جریان خواهد گذاشت. برای گیمر در صورتی که احساس کند فردی که در قبیله اوست خائن است می‌تواند او را به قتل برساند. اما در صورتی که به طور اشتباه این فرد کشته شود، ممکن است اقوام آن فرد بر علیه قبلیه شورش کنند و قبیله درگیر جنگ داخلی شود.

علاوه بر این گیمر می‌تواند به جای مبارزه با تمام دشمنان خود، با آن‌ها گفتگو کند و بدون دردسر با آن‌ها به توافق برسد؛ برای مثال در صورتی که گیمر فرمانده دشمنان خود را نکشد و او را به قبیله خود دعوت کند، می‌تواند از تجربیات وی برای خود استفاده کند و به او درخواست آموزش خود را دهد؛ اما در صورتی که با وی مبارزه کند و او را بکشد، ممکن است برخی از مهارت‌های موجود در بازی که صرفا آن شخص آن‌ها را بلد بوده را هیچگاه یاد نگیرد.

بازی Assassin's Creed Valhalla

امکان کاهش مدت زمان گیم پلی بازی Assassin's Creed Valhalla

در صورتی که گیمر تا حد امکان از مبارزه خودداری کند و صرفا در بازی گفتگو داشته باشد، زمان گیم پلی بازی به ۶۵ ساعت کاهش پیدا خواهد کرد.

به طور کلی هیجان موجود در داستان بازی یک روند صعودی دارد و ابتدای بازی بدون کمترین میزان اتفاق و هیجانی آغاز می‌شود. برخی از کاربرانی که این بازی را تجربه کرده‌اند به این نتیجه رسیدند که بازی تا ۱۵ ساعت اولیه خود کمترین میزان هیجان را خواهد داشت و به نوعی در این زمان صرفا اتفاقات افتاده در دنیای بازی و شخصیت‌های مختلف بازی معرفی خواهند شد.


بیشتر بخوانید


دنیایی بسیار جذاب با جزئیات بالا

یکی از مهم‌ترین موارد موجود در بازی Valhalla طراحی بسیار دقیق نقشه بازی و جزئیات موجود در آن است که باعث می‌شود حتی گیمر مسیر اصلی بازی را رها کند و صرفا به گشت و گذار در دنیای بازی بپردازد. اما نباید فراموش کرد که این بازی از همان گیم پلی سطح بندی شده که نسخه قبلی مجموعه اساسینز وجود داشت استفاده می‌کند و در صورتی که گیمر به یک دشمن سطح بالا برسد وسطح گیمر بسیار پایین‌تر از دشمن خود باشد، با کوچک‌ترین ضربه‌ای از سوی آن دشمن جان خود را از دست خواهد داد.

در بخش‌های مختلف نقشه بازی مواردی نظیر یادداشت و شخصیت‌های مخفی وجود دارد که پیدا کردن هر کدام از آن‌ها ممکن است روی داستان بازی اثرگذار باشد و مراحل بازی با سرعت بسیار بالاتری طی شوند. گفتنی است در مناطق مخفی بازی مواردی مانند زره و شمشیر‌های رده بالا نیز وجود دارند که پیدا کرده آن‌ها کمک بسیار بزرگی به گیمر برای مبارزه با دشمنان خواهد کرد.

بازی Assassin's Creed Valhalla

تاریخ عرضه و کنسول‌های دریافت کننده بازی Valhalla 

عرضه جهانی بازی Assassin's Creed Valhalla قرار است در ۱۰ نوامبر یعنی روز آینده اتفاق افتد و این بازی برای کنسول‌های PS4 و Xbox One و همچنین پلتفرم کامپیوتر وارد بازار شود. گفتنی است این عنوان بین نسلی بوده و نسخه PS5 و Xbox Series X آن در زمان عرضه جهانی این دو کنسول اتفاق خواهد افتاد.

گزارش از علی زحمت کش

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار