کلاهبرداری ۸۰ میلیارد ریالی از شهروندان در مرودشت/کشف موتورسیکلت‌های ۲۵ میلیارد ریالی در لامرد

مهم‌ترین حوادث ۱۹ آبان ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۱۹ آبان ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کلاهبرداری ۸۰ میلیارد ریالی از شهروندان در شهرستان مرودشت/کلاهبردار دستگیر شد

فرمانده انتظامی فارس گفت: فردی که با ارائه پرینت جعلی بانکی ۸۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس درباره دستگیری یک کلاهبردار در شهرستان مرودشت، گفت: در پی ارجاع چند فقره پرونده با موضوع کلاهبرداری به پلیس آگاهی، موضوع شناسایی و دستگیری متهم به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان مرودشت در بازجویی از شکات، مطلع شدند که فردی به عنوان خریدار عمده گوجه فرنگی پس از خرید محصول از کشاورزان با ارائه پرینت جعلی بانکی، از آنان کلاهبرداری کرده است.

سردار حبیبی تصریح کرد: ماموران با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را در یکی از محلات مرودشت شناسایی و وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۸۰ میلیارد ریال کلاهبرداری اقرار کرد، اضافه کرد: تاکنون ۱۲ نفر از شکات شناسایی شده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و با قرار صادره روانه زندان شد، گفت: سهل‌انگاری و رعایت نکردن قوانین و مقررات در انجام فعالیت‌های اقتصادی از عوامل زمینه‌ساز کلاهبرداری است.

کشف موتورسیکلت‌های ۲۵ میلیارد ریالی در لامرد

جانشین فرمانده انتظامی فارس از کشف ۴ دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در شهرستان لامرد خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده جانشین فرمانده انتظامی فارس درباره کشف موتورسیکلت‌های قاچاق در لامرد، اظهار کرد: به منظور مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی شهرستان لامرد با انجام اقدامات فنی، از دپو ۴ دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یک منزل مسکونی مطلع شدند و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او تصریح کرد: با هماهنگی مقام قضائی، ماموران به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن مکان، ۴ دستگاه موتورسیکلت قاچاق را کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت‌های مکشوفه را ۲۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، افزود: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

دستگیری سارقان تجهیزات مخابراتی در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از دستگیری ۲ نفر سارق تجهیزات مخابراتی با ۱۵ فقره سرقت در شهرستان فیروزآباد خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد درباره دستگیری سارقان تجهیزات مخابراتی، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت تجهیزات مخابراتی در سطح شهرستان فیروزآباد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با انجام کار‌های اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی، موفق به شناسایی و دستگیری ۲ نفر سارق تجهیزات مخابراتی شدند.

سرهنگ جوکار با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۱۵ فقره سرقت تجهیزات مخابراتی اقرار کردند، به شهروندان توصیه کرد: مغازه‌ها و محل کار خود را با حفاظ و قفل مناسب ایمن و در صورت امکان از نگهبان استفاده کنند.

ایست پلیس کوه چنار به سواری پژو حامل کالای قاچاق

فرمانده انتظامی کوه چنار از توقیف یک دستگاه پژو ۴۰۵ حامل ۵۰۰ کیلوگرم بادام خارجی قاچاق به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ دوم لطف‌الله محمدی فرمانده انتظامی کوه چنار درباره کشف بادام قاچاق در کوه چنار، گفت: به منظور مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، مأموران انتظامی این شهرستان در ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری پژو ۴۰۵ مظنون و آن را متوقف کردند.

لو با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۵۰۰ کیلوگرم بادام خارجی قاچاق کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، اضافه کرد: قاچاق کالا یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد مشکلات اقتصادی و افزایش مشاغل کاذب در جامعه محسوب می‌شود که باید با آگاهی بخشی به مردم و مبارزه هدفمند با این پدیده قبیح اجتماعی، قدم‌های مفید و موثر در جهت کاهش اثرات منفی آن در جامعه و حمایت از تولید کنندگان داخلی برداریم.

پلمب ۲۰ واحد صنفی متخلف در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از پلمب ۲۰ واحد صنفی متخلف در طول یک هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون درباره گفت: به منظور اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا و به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری در بین شهروندان، طرح بازدید و نظارت بر واحد‌های صنفی متخلف به صورت مستمر در سطح شهرستان در حال اجرا است.

او افزود: ماموران دایره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی با همکاری اداره اصناف، شبکه بهداشت و درمان و اداره صمت به صورت روزانه از واحد‌های این شهرستان بازدید و بر رعایت صحیح شیوه نامه‌های بهداشتی نظارت می‌کنند.

سرهنگ زراعتیان تصریح کرد: ماموران دایره نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی ضمن بازدید از ۱۲۰ واحد صنفی، ۲۰ واحد متخلف را به علت نداشتن پروانه کسب، عدم رعایت قوانین و مقررات و ضوابط اماکن عمومی و صنفی و رعایت نکردن موارد بهداشتی با دستور مقام قضائی پلمب و به ۳۷ واحد صنفی هم اخطاریه صادر کردند.

رئیس پلیس شهرستان کازرون با بیان اینکه مبارزه و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و برخورد با اصناف متخلف همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

نیسان حامل تریاک در داراب متوقف شد

فرمانده انتظامی داراب از توقیف یک وانت نیسان و کشف ۲۴ کیلو و ۳۲۰ گرم تریاک در شهرستان داراب خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب درباره کشف مواد مخدر در داراب، گفت: ماموران انتظامی شهرستان داراب حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۲۴ کیلو و ۳۲۰ گرم تریاک کشف و ضبط و یک نفر متهم در این رابطه دستگیر شد.

سرهنگ نوشاد با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: نیروی انتظامی این شهرستان با جدیت مبارزه با سوداگران مرگ را در دستور کار خود قرار داده است و شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار