پزشک کازرونی، قربانی فروشنده کلاهبردار ماسک/ کشف محموله پارچه قاچاق ۱۲۰ میلیارد ریالی در شیراز

مهم‌ترین حوادث ۱۷ آبان ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۱۷ آبان ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف محموله پارچه قاچاق ۱۲۰ میلیارد ریالی در شیراز

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: یک محموله بزرگ پارچه قاچاق به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال در شیراز کشف شد.

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس درباره کشف محموله پارچه قاچاق در شیراز، اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی از خبری مبنی بر دپو مقادیری کالای قاچاق در ۲ انباری واقع در یکی از محله‌های شهر شیراز مطلع شدند.

او افزود: موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی، جهت بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

سردار رهام بخش حبیبی گفت: در بازرسی از این ۲ انبار، یک هزار و ۷۲۳ طاقه (۸۶ هزار و ۱۵۰ متر) پارچه قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه ارزش این محموله قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه، ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

۱۲۷ کیلو تریاک در داراب کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی فارس از کشف ۱۲۷ کیلو تریاک توسط ماموران انتظامی داراب خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده جانشین فرمانده انتظامی فارس درباره کشف تریاک در داراب، بیان کرد: ماموران انتظامی داراب هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه سواری پراید و پژو ۴۰۵ مظنون و دستور ایست دادند که رانندگان بدون توجه اقدام به فرار کردند.

او با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران موفق شدند هر ۲ دستگاه خودرو را توقیف کنند، گفت: در بازرسی از آن خودرها، ۱۲۱ کیلو تریاک کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی فارس با اشاره به اینکه راننده سواری پراید با توجه به کوهستانی بودن منطقه متواری و راننده پژو دستگیر شد، تصریح کرد: متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

۴ کشته و زخمی در برخورد پژو با تیر چراغ برق

رئیس پلیس راه شمال فارس گفت: بر اثر برخورد پژو ۴۰۵ با تیر چراغ برق در کمربندی شهرستان شیراز، ۲ نفر فوت و ۲ نفر نیز مجروح شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس راه شمال فارس درباره برخورد پژو با تیر چراغ برق، بیان کرد: ماموران گشت پلیس راه از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از وقوع یک فقره حادثه رانندگی در کمربندی شهرستان شیراز مطلع و بلافاصله به همراه عوامل امدادی در محل حاضر شدند.

او افزود: در بررسی انجام شده مشخص شد یک سواری ۴۰۵ با ۴ سرنشین در حال عبور از این مسیر بوده که ناگهان با تیر چراغ برق برخورد می‌کند.

رئیس پلیس راه شمال فارس با بیان اینکه در این حادثه ۲ نفر در دم فوت و ۲ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند، تصریح کرد: کارشناس، ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه را علت این تصادف اعلام کرد.

کشف محموله میلیاردی تلفن همراه قاچاق در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف محموله گوشی تلفن همراه قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد و ۴۵۵ میلیون ریال در شهرستان فیروزآباد خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد درباره کشف محموله میلیاردی تلفن همراه قاچاق در فیروزآباد، اظهار کرد: به منظور مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تشدید برخورد با قاچاقچیان، ماموران پلیس شهرستان فیروزآباد هنگام کنترل خودرو‌های عبوری، یک سواری پژو ۴۰۵ حامل کالای قاچاق را شناسایی و طی یک عملیات ضربتی آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۳۱۴ دستگاه انواع تلفن همراه قاچاق و بدون هرگونه مجوز گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های قاچاق مکشوفه را ۱۰ میلیارد و ۴۵۵ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

توقیف اتوبوس حامل کالای قاچاق میلیاردی در کوار

فرمانده انتظامی کوار از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ علی بابایی فرمانده انتظامی کوار درباره کالای قاچاق در کوار، اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان کوار هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه اتوبوس حامل کالا مشکوک و آن را متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از آن خودرو، ۵۰۰ بوکس سیگار، ۴۰ قوطی بتونه رنگ، ۲۲۰ بسته قرص و یک دستگاه اسپیلت خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه در همین رابطه یک نفر دستگیر شد، افزود: ارزش ریالی این محموله برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

رفع تصرف ۵ هکتار از اراضی ملی در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از رفع تصرف ۵ هکتار از اراضی ملی در اقلید به ارزش ۳ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی فرمانده انتظامی اقلید درباره رفع تصرف اراضی ملی در اقلید، گفت: به منظور مبارزه با جرم زمین خواری و تصرف زمین‌های دولتی، ماموران پلیس آگاهی با همکاری نمایندگان اداره منابع طبیعی، موفق شدند ۵ هکتار از زمین‌های بخش سده که به صورت غیرقانونی تصرف شده بود را به بیت المال بازگردانند.

او اظهار کرد: ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی، موفق شدند در این خصوص یک نفر را دستگیر و تحویل مقام قضائی دهند.

فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه کارشناسان، ارزش اراضی رفع تصرف شده را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، از شهروندان خواست: هرگونه اطلاع از دست اندازی و تصرف ملی بوسیله افراد سودجو را برای اقدام قانونی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

انهدام باند قاچاقچیان و کشف سیگار قاچاق میلیاردی در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف یک میلیون و ۲۱۸ هزار و ۸۰۰ عدد نخ سیگار قاچاق به ارزش ۶ میلیارد و ۵۱۸ میلیون ریال در شهرستان فیروزآباد خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد درباره انهدام باند قاچاقچیان در فیروزآباد، بیان کرد: به منظور طرح مبارزه با کالای دخانی و برخورد قاطع با قاچاقچیان، ماموران انتظامی این شهرستان با اشراف اطلاعاتی هنگام کنترل خودرو‌ها در محور‌های مواصلاتی عسلویه - فیروزآباد، در یک عملیات ضربتی موفق شدند ۴ دستگاه سواری پژو پارس و پژو ۴۰۵ متعلق به قاچاقچیان را متوقف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه در بازرسی از آن خودروها، یک میلیون و ۲۱۸ هزار و ۸۰۰ عدد نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال کشف شده، ۶ میلیارد و ۵۱۸ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ جوکار با اشاره به اینکه در این خصوص ۴ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، افزود: پلیس با تمام توان و جدیت همواره آماده است با قاچاقچیان و اخلال گران نظم و امنیت اقتصادی مقابله کند.

پزشک کازرونی، قربانی فروشنده کلاهبردار ماسک

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری فردی خبر داد که به بهانه فروش ماسک، ۲۰ میلیون ریال از یک پزشک در کازرون کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون اظهار کرد: یکی از پزشکان شهرستان کازرون با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و بیان کرد که از طریق یکی از سایت‌های اینترنتی اقدام به خرید ۲۰ میلیون ریال ماسک و تجهیزات پزشکی کردم و پس از مدتی علیرغم پیگیری مکرر، نه تنها کالا برای من ارسال نشد بلکه شماره‌ای که برای پشتیبانی در سایت درج شده بود خاموش و دیگر پاسخگو نبود.

این مقام انتظامی افزود: اقدامات فنی از سوی کارشناسان پلیس فتا در خصوص شناسایی متهم انجام که با تکمیل تحقیقات مشخص شد فرد کلاهبردار خانم جوانی است که در یکی از شهرستان‌های استان فارس سکونت دارد و با این شیوه ضمن سوء استفاده از اعتماد خریداران و وضعیت پیش آمده در خصوص بیماری کرونا، اقدام به کلاهبرداری اینترنتی می‌کند.

سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه کارشناسان موفق شدند با ترفند‌های خاص پلیسی او را دستگیر کنند، گفت: متهم در بازجویی اولیه به کلاهبرداری ۲۰ میلیون ریالی از شاکی اقرار کرد.

فرمانده انتظامی کازرون از شهروندان درخواست کرد حتما از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر که دارای نماد اعتماد الکترنیک هستند خرید‌های خود را انجام دهند و در صورت بروز هرگونه مشکل در فضای مجازی، آن را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش فوریت‌های پلیسی) و یا با شماره تلفن ۰۷۱۴۲۲۲۲۵۴۴ اطلاع رسانی کنند.

کشف بیش از ۱۹ کیلو تریاک در زرین دشت

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف ۱۹ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد بردبار فرمانده انتظامی زرین‌دشت درباره کشف تریاک در زرین دشت، گفت: ماموران انتظامی شهرستان زرین‌دشت در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر، هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به یک سواری ۴۰۵ مظنون و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۱۹ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در مخزن سوخت جاسازی شده بود کشف کردند.

سرهنگ بردبار تصریح کرد: در این رابطه ۴ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار