برگزاری مجامع عمومی و انتخابات هیأت‌مدیره و بازرس نصرهای استانی به صورت آنلاین

بیست و نهم آبان ماه ۱۳۹۹ مجامع عمومی و انتخابات هیات مدیره و بازرس نظام صنفی رایانه‌ای استان‌های مازندران، همدان، قم، کرمان و گیلان برای اولین بار در تاریخ فعالیت سازمان به صورت اینترنتی برگزار شد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با پیشنهاد تعدادی از نظام‌­های استانی و تصمیمات شورای مرکزی، زمینه برگزاری مجمع عمومی و انتخابات هیات مدیره و بازرس نصرهای استانی به صورت اینترنتی توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌­ای کشور فراهم شد؛ تا با توجه به مخاطرات و محدودیت­‌های اخیر ناشی از شیوع ویروس کرونا، نصرهای استانی بنا به صلاح‌دید هیات مدیره، ستاد برگزاری و هیات نظارت بر انتخابات خود بتوانند از این امکان بهره­‌مند شوند.

«شرکت فناوری­‌های مالی و اطلاعاتی یکتا ققنوس پارس» در راستای انجام مسئولیت­‌های اجتماعی و با درخواست سازمان، سامانه برگزاری انتخابات مبتنی بر بستر بلاک‌چین را ارائه کرد.

رصد لحظه‌­ای تعداد آرای ثبت شده، شمارش و بازشمارش سریع آرا، حفظ حریم خصوصی رای دهندگان و امنیت داده­‌ها از ویژگی­‌های مهم و قابل اتکای این سامانه است.

برگزاری مجامع عمومی چهارده استان به صورت الکترونیکی

پیروی درخواست‌های ارسالی از سوی نصرهای استانی متقاضی، مجامع عمومی چهارده استان در سال جاری به صورت الکترونیکی برگزار می‌­شود.

در این میان با توجه به نامزدی تعدادی از اعضای هیات مدیره کنسرسیوم ققنوس در انتخابات نصر استان‌های تهران و البرز، به منظور جلوگیری از هرگونه حاشیه و رعایت اصل تضاد منافع، از سامانه این کنسرسیوم در این دو استان استفاده نشد و «شرکت همراستا» به عنوان مجری برگزاری انتخابات بر بستر بلاک‌چین در استان‌های تهران و البرز انتخاب شد.

روز بیست و نهم آبان ماه ۱۳۹۹ مجامع عمومی و انتخابات هیات مدیره و بازرس نظام صنفی رایانه‌­ای استان­‌های مازندران، همدان، قم، کرمان و گیلان برای اولین بار در تاریخ فعالیت سازمان به صورت اینترنتی برگزار شد. سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با اتخاذ تصمیمی شجاعانه توانست مجامع عمومی و انتخابات هیات مدیره و بازرس را در این استان‌ها با موفقیت و نظارت دقیق هیات نظارت بر انتخابات استانی برگزار کند.

شایان ذکر است درصد مشارکت کلی در مجموع پنج استان ۸۹% به ثبت رسیده است. نتایج و جزئیات مشارکت اعضا در انتخابات‌های هر یک از این استان‌ها می‌توانید به پورتال سازمان نصر کشور و همچنین پورتال استان‌ها مراجعه کنید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار