صادقی: در سایپا دستاورد‌های بزرگی داشته‌ایم/ از مدیریت ورزشگاه دستگردی به شدت انتقاد دارم

سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: ۱۵ بازیکن طی ۲ سال از تیم‌های پایه سایپا وارد تیم بزرگسالان شده اند.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم صادقی در نشست خبری قبل از دیدار سایپا و نساجی در هفته سوم لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: قبل از شروع صحبت هایم باید از دهداری به عنوان یک مربی با اخلاق و فردی که در کارش اصول داشت یاد کنیم و به آنها احترام بگذاریم. مخصوصا افرادی که سعی دارند به اصول ها پایبند باشند و امیدوارم یک روزی حداقل در فوتبال این اتفاق رخ بدهد. امیدوارم این فرهنگ روزی در کشور ما از بین برود که یک نفر حتما باید بمیرد تا آدم بزرگی شود. باید قدر آدم های بزرگ را در دوران زنده بودن شان بدانیم.

وی افزود: به نظر من باید از صحبت های تکراری که هر هفته انجام می دهیم دست برداریم. نسل مربیان ما جوان شده اند و امیدوارم بودیم مربیان جوان بتوانند تغییری ایجاد کنند.

وی ادامه داد: نسل مربیان ما جوان شده‌اند و امیدوار بودیم مربیان جوان بتوانند تغییراتی ایجاد کنند، ولی متاسفانه همه در همان مسیر حرکت می‌کنیم. در هفته دوم کلی حاشیه اطراف فوتبال وجود دارد و این خیلی بد است. سال گذشته عنوان کردم؛ هر کس در فوتبال سر و صدای بیشتری داشته باشد بیشتر هم دیده می‌شود. در آن زمان کمیته اخلاق من را به عنوان بازیکنی که سه دوره مرد اخلاق فوتبال ایران شده بود دعوت کرد و از من توضیح خواست.

سرمربی تیم فوتبال سایپا خاطرنشان کرد: به مسئولان کمیته اخلاق گفتم و باز هم می‌گویم این موضوع باید از بین برود که هر کس سر و صدا کند تیمش نتیجه بگیرد. خیلی بد است که فقط نتایج مربیان بررسی می‌شود،‌ تیم سایپا هم سال گذشته نتیجه خوبی نگرفت اما دستاورد داشتیم. همین حالا بزرگ ترین دستاورد من به عنوان مربی این است که 15 بازیکن طی دو سال از تیم‌های پایه سایپا وارد تیم بزرگسالان کردم.

صادقی عنوان کرد: بازیکنانی با رقم ۳۰-۲۰ میلیون تومان به سایپا آمدند و اکنون برای رضایت نامه خود پیشنهاد ۲ میلیاردی دارند، فکر می‌کنم این هم دستاورد بزرگ است، اما متاسفانه خیلی‌ها برای ادامه دادن این کار نابود می‌شوند. هر کس سر و صدا و جنجال کند رسانه‌ها به آن فرد می‌پردازند. تلویزیون هم این افراد را نشان می‌دهد، اما از کسی که فقط کار خودش را انجام می‌دهد هیچ خبری در رسانه‌ها نیست.

وی افزود: آیا هیچ رسانه‌ای درباره اینکه سایپا ظرف دو سال ۱۵ بازیکن از تیم پایه خود به تیم بزرگسالان وارد کرده است پرداخته است؟ بازیکن امید سایپا سال گذشته در لیگ برتر برای ما بالای ۱۳ بازی انجام داد. وی کاپیتان تیم امیدمان بود، اما کمتر به این مسائل توجه می‌شود. همه مدیران عامل می‌خواهند تیمشان قهرمان شود و سهمیه بگیرد. چگونه و با کدام امکانات؟ هر تیمی ظرفیتی دارد، و این موضوع روی مربیان فشار وارد می‌کند و سبب عصبانیت آن‌ها خواهد شد.

سرمربی تیم فوتبال سایپا عنوان کرد: فوتبال برد و باخت دارد و باید بتوانیم خودمان را کنترل کرده و سعی کنیم دستاورد داشته باشیم. در این حالت پیشرفت خواهیم کرد و بازیکنان هم پیشرفت خواهند کرد، نتیجه خیلی مهم است و باید نتیجه گرفت، اما در تیم‌های پایه هم نتیجه‌گیری مهم شده است، به مربی امید و جوانان می‌گویند باید قهرمان شوید، اگر مربی تیم‌های پایه تیمش را به قهرمانی برساند، اما یک بازیکن را معرفی نکند، چه فایده‌ای دارد؟

صادقی خاطرنشان کرد: باید کارمان را ریشه‌ای درست کنیم. در پایه‌ها باید بازیکن ساخته شود و باشگاه‌ها موظف به وارد کردن نفرات جوان به تیم بزرگسالان خود شوند. امیدوارم این حواشی تمام و بیانیه‌نویسی‌ها تمام شود. تا چه زمانی می‌توان به داوران اعتراض کرد؟ باید از آن‌ها دفاع کنیم. در شروع لیگ گفتم داوران ایرانی دستمزد خیلی کمی دارند و تا وقتی این موضوع حرفه‌ای نیست نباید توقع داشته باشیم.

وی افزود: از داوری که ۶ صبح از خواب بلند شده و به اداره می‌رود و بعد از ظهر مشغول قضاوت می‌شود چه انتظاری دارید؟ به نظر من داوران باید برای هر دیدار ۴ میلیون تومان دستمزد بگیرند و حرفه‌ای شوند. در این حالت می‌توانیم از آن‌ها توقع داشته باشیم. تیم سایپا سال گذشته از داوری ضرر کرد و در نیم فصل اول لیگ نوزدهم ۶ امتیاز را به دلیل اشتباهات داوری از دست دادیم. نتوانستیم در جایگاه نهمی قرار بگیریم و در رتبه سیزدهم ایستادیم.

سرمربی تیم فوتبال سایپا عنوان کرد: شاید من از سایپا اخراج می‌شدم و دیگر نمی‌توانستم مربیگری کنم، فدراسیون باید به این مسائل رسیدگی کند و ما به عنوان مربی جوان برخی مسائل را تغییر بدهیم. وضعیت فعلی خیلی بد است و باید تغییری در فوتبال ایران ایجاد کنیم تا مسائلی که در زمان بازیگری خود از آن‌ها به بدی یاد می‌کردیم، اکنون که مربی شده‌ایم انجام ندهیم.

صادقی در باره دیدار با نساجی عنوان کرد: بازی خیلی سختی برای هر دو تیم است، در زمین خودمان بازی می‌کنیم و امیدوار هستیم ۳ امتیاز را کسب کنیم. نساجی تیم بسیار با تجربه و خوبی است، کادر فنی جوان و خوبی هم دارد که از دوستان ما هستند. روز مسابقه رقیب ما محسوب می‌شوند و تلاش می‌کنیم آن‌ها را شکست بدهیم، اما پس از این دیدار هیچ مشکلی با مربیان تیم‌های دیگر نداریم، بلکه تلاش خود را برای موفقیت تیم خود انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: سایپا تماشاگر ندارد و باید بین بازیکنانمان انگیزه ایجاد کنیم و از این طریق ۳ امتیاز را به دست آوریم. هدف ما این است سازندگی‌ که از فصل گذشته شروع کردیم امسال هم ادامه بدهیم، در کنار آن می‌خواهیم نتیجه هم کسب کنیم. فکر می‌کنم فوتبال بهتری نسبت به گذشته بازی می‌کنیم. کارشناسان و رسانه‌ها باید این موضوع را بررسی کنند، اما حتما برای کسب نتایج خوب هم تلاش می‌کنیم.

سرمربی تیم فوتبال سایپا با اشاره به حضور روزبه شاه علیدوست در نساجی عنوان کرد: فکر می‌کنم روزبه از سال ۸۲ و در رده جوانان برای سایپا بازی کرد، در این سال‌ها دو فصل از تیم ما جدا شد و دوباره برگشت. از جوانان وارد تیم بزرگسالان سایپا شد، اما امسال به دلیل برخی شرایط به صلاح خود روزبه و ما بود که از تیم ما جدا شود، البته همیشه به عنوان یک بازیکن وفادار در سایپا جایگاه دارد و اطمینان دارم روزی به این تیم برمی‌گردد و به ما کمک می‌کند.

صادقی درباره وضعیت ورزشگاه دستگردی گفت: از مدیریت این مجموعه سوال دارم؛ چگونه اجازه دادند وقتی ما چهارشنبه با نساجی در این ورزشگاه بازی داریم، روز یکشنبه هم دیدار پیکان و شهر خودرو در آن انجام شود و زمین خراب شود؟ در روز دوشنبه نتوانستیم تمرین تاکتیکی خود را در ورزشگاه دستگردی برگزار کنیم، از مدیریت این ورزشگاه به شدت انتقاد دارد، زیرا منافع باشگاه سایپا را در نظر نگرفت و زمین را سه روز قبل از بازی مهم ما در اختیار باشگاه دیگری قرار داد.

وی افزود: البته مسئولان این ورزشگاه هم اعلام می‌کنند سازمان لیگ و سهیل مهدی تاکید داشته دیدار پیکان و شهر خودرو در این ورزشگاه برگزار شود. هیچ ایرادی از سازمان لیگ نمی‌گیرم و انتقادم از مدیریت این ورزشگاه است که منافع ما را در نظر نگرفتند. امکان دارد هفته‌هایی که ما در این ورزشگاه بازی نداریم، به تیم دیگری بدهند، اما وقتی خودمان در این هوا سه روز دیگر بازی داریم، با اقدام خود زمین را خراب کردند و اجازه ندادند تمرین تاکتیکی‌مان را برگزار کنیم.

سرمربی تیم فوتبال سایپا اظهار داشت: مدیرانی که وارد یک مجموعه ورزشی می‌شوند باید مانند مدیران باشگاه‌ها از خود ورزش باشند تا به این موضوع واقف باشند که نباید سه روز قبل از برگزاری یک دیدار مهم برای سایپا زمین را در اختیار تیم دیگری بگذارند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.