آلمان نظامیان خود را در شمال افغانستان کاهش می‌دهد

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک آلمان از کاهش شمار نظامیان این کشور در شمال افغانستان خبر داد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش آلمان روز سه شنبه اعلام کرد حضور نظامی خود را در استان کندوز دز شمال افغانستان کاهش می‌دهد.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک آلمان اعلام کرد این اقدام اواخر تابستان از سوی ناتو برنامه ریزی شد و ارتباطی با اعلام هفته گذشته ایالات متحده مبنی بر کاهش نیرو‌های خود در افغانستان به ۲۵۰۰ تن ندارد.

سخنگوی ارتش آلمان گفت: برلین حدود هزار نفر از نیرو‌های خود را از اردوگاهی در کندوز به یک پایگاه بزرگتر در مزار شریف منتقل می‌کند. وی افزود اگر در آینده به مشاوران نظامی در کندوز احتیاج باشد، نیرو‌هایی به آنجا منتقل می‌شوند.

آلمان با حدود ۱۲۰۰ سرباز، پس از آمریکا دومین گروه بزرگ نظامی را در افغانستان مستقر کرده است.

آنگرت کرامپ کارن باوئر، وزیر دفاع آلمان اوایل روز سه شنبه گفت برلین انتظار دارد در روز‌های آینده در جریان جزئیات بیشتری در مورد برنامه ریزی خروج آمریکا از افغانستان قرار بگیرد. وی گفت: هنگامی که آمریکایی‌ها طی روز‌های آینده مشخص کنند که چه نیرو‌هایی را می‌خواهند خارج کنند، خواهیم دید که خروج آن‌ها چه تأثیراتی بر مأموریت ما در افغانستان خواهد داشت.

کندوز برای ارتش و مردم آلمان دارای ارزش نمادین است، زیرا از زمان پایان جنگ جهانی، آلمان بیشترین تعداد نیرو‌های خود را در آنجا از دست داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار