رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اشنویه از رهایی ۳۰ خودرو گرفتار در برف خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، هاوری مدرس رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اشنویه گفت: از شامگاه گذشته تاکنون به ۳۰ دستگاه خودرو که در برف و کولاک شدید محور اشنویه - ارومیه گرفتار شده بودند، امدادرسانی و عملیات رهاسازی آنها انجام شد.

مدرس اظهار داشت: این خودروها به دلیل کولاک شدید، برف و یخبندان و بیشتر به علت نداشتن زنجیرچرخ از ادامه حرکت بازمانده بودند که با کمک و حضور به موقع نیروهای راهداری نجات یافتند.

او  اضافه کرد: هم‌اکنون تردد در محورهای اصلی این شهرستان از جمله اشنویه - پیرانشهر، اشنویه - ارومیه و اشنویه - نقده به علت کولاک شدید و بارش به کندی و تنها با استفاده از زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اشنویه افزود: از شب گذشته نیز تاکنون منطقه "مرگور" در محور اشنویه - ارومیه مسدود شده و راهداران در حال برف‌روبی این مسیرها هستند.

او اضافه کرد: متاسفانه برخی از رانندگان نیز با وجود داشتن زنجیرچرخ، اقدام به بستن آن در مسیر نمی‌کردند که این موضوع نه تنها برای خودشان بلکه برای دیگر خودروها نیز مشکل ایجاد کرده و علاوه بر گرفتار شدن در برف موجب ایجاد ترافیک در جاده‌ها نیز شده بود.

مدرس افزود: به دلیل مه غلیظ، رانندگانی که قصد تردد در این محورها را دارند ضمن احتیاط و کاهش سرعت از چراغ‌های مه‌شکن استفاده کرده و با توجه به کاهش دید افقی، برودت و کاهش دما در این گردنه‌ و سایر جاده‌های کوهستانی نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان یابند و سپس اقدام به مسافرت کنند.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.