راز نهفته در یک مزرعه آسمان سوئد را بنفش کرد!

تغییر رنگ آسمان یکی از شهرهای ساحلی سوئد کنجکاوی و حیرت ساکنان محلی را در پی داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، آسمان شهر «ترلبرگ» سوئد در شب‌ها رنگ بسیار زیبایی به خود می‌گیرد. به گفته رسانه‌های محلی رنگ بنفش آسمان در شهر ترلبرگ از یک مزرعه گوجه فرنگی نشات می‌گیرد که زیبایی خاصی به آسمان این شهر ساحلی می‌دهد.

این پدیده عمدتا به دلیل نصب سیستم روشنایی مقرون به صرفه در یکی از بزرگترین مزارع تولید گوجه فرنگی در کشور ایجاد می‌شود که از نظر انرژی خودکفاست. در واقع، تولید گوجه فرنگی در این مزرعه با استفاده از یک سیستم روشنایی مقرون به صرفه صورت می‌گیرد که هنگام فعالیت، نور بنفش از خود ساطع می‌کند.

کارشناسان می‌گویند این نور برای کاشت مفید است و به افزایش فصل تولید گوجه فرنگی کمک می‌کند. اما تعدادی از ساکنان شهر‌های گسلوف و ترلبرگ از این موضوع شکایت و ابراز نارضایتی کردند، زیرا نور مستقیما به سمت خانه‌های آن‌ها می‌تابد. پس از این شکایت، صاحبان مزرعه تصمیم گرفتند بین ساعت پنج عصر تا یازده شب چراغ‌ها را خاموش کنند و وقتی که بیشتر ساکنان به خواب می‌روند، آنها را روشن کنند. این رنگ وقتی ابر‌های مه آلود در ارتفاع محدودی در آسمان قرار بگیرند، بسیار مشهود می‌شود.

راز نهفته در یک مزرعه آسمان سوئد را بنفش کرد!


بیشتر بخوانید


ساکنان این شهر‌ها به این شیوه کاری راضی نشدند، بنابراین مایکل نورن، مسئول محیط زیست برای جلوگیری از ایجاد هرگونه ناراحتی از طرح شکایتی دیگر در آینده خبر داد. در همین حال آلفرد پادرسون، صاحب مزرعه و پسرش با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند تولید گوجه فرنگی را در طول شب کاملا متوقف کنند.

راز نهفته در یک مزرعه آسمان سوئد را بنفش کرد!

در واقع در این مرزعه کشت گوجه فرنگی، از سیستم انرژی بحث برانگیز برای تأمین برق و سرعت بخشیدن به تولید گوجه فرنگی استفاده می‌شد که هر چند به گفته صاحبان آن متوقف شدنش «یک قدم به عقب» بود، اما رضایت ساکنان را جلب کرد.

راز نهفته در یک مزرعه آسمان سوئد را بنفش کرد!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پیام
۰۷:۲۲ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
خبر جالب و عالی،کاش به اسم و جنس نور هم اشاره ای می شد.
Belgium
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
جالب بود اما نه در حد فوق العاده
Belgium
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
فوق العاده فوق عجیب