آیا قیمت طلا کاهش می‌یابد؟

رئیس انجمن طلا و جواهر خراسان رضوی گفت: به نظر می‌رسد که قیمت‌های حال حاضر بازار طلا، کف قیمت‌های بازار باشند و بعید است که قیمت‌ها بسیار پایین‌تر از این بیاید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،شهرام مرصعی رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی در خصوص تاثیر سیاست خارجی بر بازار طلا گفت: به نظر می‌رسد که در حال حاضر نزول قیمت‌ها عمدتا به انتظارات افراد نسبت به تغییر قدرتی که در آمریکا اتفاق افتاده و اثراتی که تغییر این قدرت روی روابط سیاسی بین ایران و آمریکا خواهد گذاشت، باز می‌گردد.

او افزود: به دلیل اینکه چنین چیزی صرفا در حد تصور بوده و ممکن است در واقعیت اتفاق دیگری رخ دهد، قاعدتا اثر این تفکر بر قیمت ارز و طلا، اثر موقتی خواهد بود. طبیعتا تا انتقال کامل قدرت در آمریکا، شاهد نوسانات و فراز و فرود‌هایی در قیمت دلار و طلا خواهیم بود و چنین چیزی دور از انتظار نیست، طبیعتا وجود خبر‌های خوبی مانند پیدا شدن واکسن کرونا نیز تاثیر مثبتی بر تنزل قیمت طلا و در داخل کشور نیز تاثیر مثبتی بر تنزل قیمت دلار خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید


رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی ادامه داد: این تنزل قیمت‌ها چندان منطبق بر انتظار کنشگران نیست و در آینده نیز مجددا شاهد سیر صعودی قیمت طلا در دنیا و نرخ دلار خواهیم بود.

مرصعی درخصوص تاثیر سیاست داخلی بر قیمت طلا و سکه بیان کرد: بحث قیمت‌های داخلی طلا و ارز تنها وابسته به نوسانات بین‌الملل نیست و گاهی به سیاست‌گذاری‌های اشتباه در حوزه پولی و مالی مربوط است که ما را با مشکلاتی مواجه می‌کند و به دلیل اینکه سیستم مدیریتی در داخل کشور تغییری نکرده، نمی‌توان انتظار شنیدن خبر‌های خوب و دلگرم‌کننده را داشت.

او با اشاره به امن بودن خرید اینترنتی طلا در صورت اطمینان از واحد صنفی فروشنده تصریح کرد: خرید‌های اینترنتی در صورت اطمینان از منبع واحد صنفی فروشنده و شفاف بودن فعالیت این مجموعه در فضای مجازی، مانعی نخواهد داشت و خصوصا در حال حاضر که با تعطیلی فیزیکی واحد‌های صنفی، تنها راه فروش کالا از طریق اینترنت است، نمی‌توان جلوی آن را گرفت، البته باید خرید اینترنتی کاملا حالت رسمی داشته باشد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار