اتصال موفقیت آمیز کپسول دراگون به ایستگاه فضایی

کپسول باری اسپیس ایکس با موفقیت توانست به ایستگاه بین المللی فضایی متصل شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کپسول دراگون اسپیس ایکس با موفقیت به ایستگاه بین المللی فضایی متصل شد و قرار است حدود یک ماه در آنجا بماند. این کپسول به همراه موشک فالکون ۹ از مرکز فضایی کندی فلوریدا پرتاب شد.

گفتنی است؛ به دلیل اختلالات پیش آمده در مرکز کنترل پهلو گرفتن این فضاپیما در کنار ایستگاه بین المللی با ۱۰ دقیقه تاخیر همراه بود.

طبق گفته ناسا، این فضاپیما حامل یک محموله بار حاوی بافت شبیه سازی شده قلب برای آزمایش‌های پزشکی و بررسی درمان‌های نوین است.

این نخستین کپسول اسپیس ایکس است که به صورت خودکار در آزمایشگاه فضایی پهلو می‌گیرد. به طور معمول فضانوردان با استفاده از بازوی رباتیک کپسول‌ها را به ایستگاه متصل می‌کنند.

همچنین این نخستین باری است که دو کپسول دراگون در ایستگاه فضایی بین المللی پهلو گرفته اند. ماه گذشته نیز کپسول دراگون کرو ۴ فضانورد را به فضا برد و اکنون این کپسول نیز متصل به ایستگاه فضایی است.

سارا واکر، مدیر ماموریت‌های دراگون شرکت فضایی اسپیس ایکس درباره کپسول جدید گفت: این فضاپیما واقعاً بزرگ است و محموله زیادی را حمل می‌کند. این کپسول ۲۰ درصد حجم بیشتری نسبت به نسخه قبلی دارد و حدود ۶ هزار و ۴۰۰ پوند وزن دارد.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار