رئیس شورای رقابت گفت:اگر خودرو در بورس عرضه شود، دیگر خودرو با قیمت منصفانه‌ای که شورا برای مصرف کننده در نظر گرفته به دست مشتری نمی‌رسد و مردم باید آن را با قیمت حراجی از بورس بخرند.

 

 رضا شیوا رئیس شورای رقابت در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین جزئیات عرضه خودرو در بورس کالا، گفت: برای عرضه خودرو در بورس کالا، طرح هایی ارائه شده است. عرضه خودرو در بورس کالا باعث می شود قیمت منصفانه ای که شورای رقابت ارائه می دهد و از طریق قرعه کشی به دست مشتری می رسد، از بین برود.

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه اکنون با قیمت منصفانه ای که شورای رقابت اعلام می کند، هم خودروساز و هم مصرف کننده راضی است، گفت: آخرین نظر در خصوص عرضه خودرو در بورس این بود که شورای رقابت در قیمت گذاری دخیل باشد است اما این نظر در شورا رای نیاورد. مجدد در مجلس شورای اسلامی طرح را عنوان کردند و  یک بار هم در آن جلسه شرکت کردم.

این مقام مسئول ادامه داد:قیمت های شورای رقابت برای تولید کننده منصفانه است و قیمتی که بورس مشخص می کند مشخص نیست منصفانه باشد یا خیر چرا که  بورس مانند یک حراجی عمل می کند و در آن هر که قیمت بالاتری برای کالا بدهد، کالا را می خرد و دیگر حقوق مصرف کننده در آن در نظر گرفته نمی شود.


بیشتر بخوانید


شیوا گفت: تفاوت زیادی بین قیمت حراجی بورس و  قیمتی که شورای رقابت می دهد وجود دارد و اگر خودرو در بورس عرضه شود به قیمت واقعی به دست مصرف کننده نمی رسد و مصرف کننده واقعی از آن بهره مند نمی شود. فروش خودرو در بورس تفاوت قیمتی وجود دارد که برای آن  پیشنهادهایی را ارائه داده اند.

رئیس شورای رقابت بیان کرد: برخی اعتقاد دارند مبلغ دریافتی در زمان عرضه خودرو در بورس باید به خزانه دولت واریز شود، برخی می گویند وام به خود خودروساز و قطعه ساز داده شود، برخی می گویند صرف حمل و نقل عمومی شود. صحبت های زیادی در این خصوص مطرح شده است اما هنوز این طرح در کمیسیون مجلس است و در صحن نیامده تا ببینیم به چه نتیجه ای می رسد.

این مقام مسئول تشریح کرد: اگر تایید شود که خودرو در بورس عرضه شود، دیگر خودرو با قیمت منصفانه ای که شورا برای مصرف کننده در نظر گرفته به دست مشتری نمی رسد و مردم باید خودرو را  با قیمت حراجی از بورس بخرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
حداقل واردات را تا زمانی که قیمت ها به تعادل برسه آزاد کنید بعد که به تعادل رسید دوباره ممنوع کنید .
مطمئن باشید حمایت از تولید صورت گرفته است چون خودروسازها تمام تولیداتشون را فروختن که هیچ ، تولیدات سال های آینده رو هم فروختن دیگه
از چه تولیدی می خواهید حمایت کنید؟؟ همه رو فروختن تمام شد . می فهمید همش فروخته شد . پس واردات را تا جبران کمبود بازار آزاد کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۱۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
شورای رقابت روو پاکسازی کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۵۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
شما نگران مصرف کننده ای که در بورس کالا، ماشین میخره نباشید، مطمین باشید اون طرفی که در یک بازار رقابتی اقدام به خرید میکنه بیشتر از شما به فکر پولشه و اگر یک کالایی ارزش نداشته باشه، پول مفت براش نمیده
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد
۰۱:۴۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
تجربه آزادسازی قیمت ها (حاشیه بازار) رو یکبار در سال 97 داشتیم. اون زمان مسئولین اومدن گفتن مردم خیالشون راحت باشه خودرو گرون میشه بعد تقاضا کم میشه و به طبع اون قیمتا خرد خرد کاهش پیدا میکنه و برمیگرده به قیمت های قبلی. ولی چه اتفاقی افتاد؟ بلافاصله بعد از این اتفاق بازار بدتر گرون شد و این چرخه همینطور ادامه پیدا کرد تا به الان. الان هم دوباره حرف از آزادسازی قیمت های حداقل 10 محصول در مرحله اول است، مسئولین دوباره وعده میدن مردم خیالشون راحت باشه ماشین اول گرون میشه بعد کم کم ارزان میشه تا به تعادل برسه. آخه آدم از یه سوراخ چند بار گزیده میشه؟
تنها راه حل واقعی افزایش تولیدعه. بخدا اگر مسئولین اینقدر که وقت میزارن برای کشف راه های عجیب و قریب فروش خودرو همینقدر وقت میزاشتن روی راه های افزایش تولید مشکل حل شده بود.
Iran (Islamic Republic of)
علیبگ
۰۱:۰۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
اگر دلتان برای مردم میسوزد اجازه بدهید خودرو وارد شود تا هم رقابت ایجاد شودوهم قیمت تعدیل پیدا کند وخودرو با کیفیت بدست مردم برسد ضمنا قیمت گذاری شورای حمایت مورد نقد است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
زرشک کیلو چند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
افکار عمومی باید از مجلس بخواد شاید مجبور بشن یه کاری کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
عجبا
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۰:۰۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
قیمت بالا کیفیت پایین ای کاش در مورد کیفیت هم بحث و پیگیری بشه اخه تا کی......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
تو این کشور به اسم اسلامی چرا باید مردم مظلوم باشن .چرا نباید خودرو با کیفیت .وارزان به مردم بدن....چرا موقعه انتخابات و موقعه های که نظام به مردم نیاز دارن میگن مردم‌ عزیز همیشه در صحنه باشن..اون موقعه ای که پراید ۲۰ میلیونی بشه ۱۲۰ میلیون مسئولین کجا هستن...متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۳۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
قیمت منصفانه؟؟!!
مصرف کننده راضی هست؟؟!!
این آقا داره جوک میگه یا هزیون؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
شورای رقابت بیشتر به فکر تولیدکنندگان هست تا مصرف کننده
الان دلار آمد پایین قیمت ها چرا پایین نیامد
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۳:۳۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
نه که تا حالا شورای رقابت هوای مصرف کننده رو داشته.....!...!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
اسم شورای حمایت از حقوق مصرف کننده و تولید کننده هم باید بشه شورای حمایت از حقوق فقط تولید کننده به جز مصرف کننده. این جوری خیال همه راحت میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
منصفانه!!!!!!پژو 120 ملیونی هم منصفانه شده جالبه مرسی که اینقد به فکر مایی شیوا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ارش
۲۳:۲۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
خدایا اینا دارن چیکار میکنن!!
بابا جلوی واردات رو ازاد کنید تعرفه ها رو منصفانه کنید بزارید ملت حق انتخاب داشته باشند خودروساز ها هم تو یه فضای رقابتی قرار بگیرن یه تکونی به خودشون بدن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۳۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
باید اول شرایط را برای عرضه فراهم کرد و زمینه را برای نزدیک کردن عرضه به تقاضا را آماده کرد وقتی عرضه ی داخلی جوابگوی تقاضای بازار نیست باید شرایط را برای واردات خودرو برای جبران این کمبود را فراهم کرد اما نه واردات کنترل نشده بلکه واردات کنترل شده . یک شرکت سهامی عام توسط دولت برای واردات خودرو و تحویل به مصرف کننده با قیمت منصفانه ایجاد گردد.
۱۲۳۴
آخرین اخبار