تازه‌های نشر؛

«نارتقال» منتشر شد

رمان «نارتقال» اثر امیرمحمد عسگری در انتشارات ایجاز منتشر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب «نارتقال» اثر امیر محمد عسگری در انتشارات ایجاز منتشر شد. این رمان اثری خوب برای افکار خسته است. امیر، شخصیت اصلی رمان روز‌هایی سخت و بحرانی‌ را پشت سرمی‌گذارد. از گذشته‌ای رنج می‌برد که در حال فراموشی آن است؛ همین فراموشی دلیل تازه‌ای برای پیشرفت افسردگی اش است.


بیشتر بخوانید:


امیر می‌تازد تا به جلو فرار کند، غافل از اینکه گذشته سیاهش در آینده‌ای نزدیک دامی برایش پهن کرده است. دامی که افسردگی امیر را به دیوانگی تبدیل می‌کند و مردی جدید در کالبد بی روحش می‌کارد. نیلوفر دختری از جنس اوست که تمام وجودش را می‌گذارد تا امیر را از این باتلاق نجات دهد؛ اما انگار هیچ عضوی از کائنات قدرت مقابله با دیوانگی امیر را ندارد.

امیر محمد عسگری، نویسنده کتاب درباره کتاب «نارتقال» گفت: کتاب «نارتقال» دومین رمانم است که سال ۹۹ درنشر ایجاز و در ۱۴۴ صفحه منتشرش کردم. این کتاب ۱۰ فصل دارد. مقید نبودن به اصل زمان و مکان اصلی‌ترین ویژگی تکنیکی و فنی کتاب است. رویداد‌های آن در همان جایی می‌گذرد که زمان و مکان ایجاب می‌کند.

وی افزود: ابایی از سفر کردن بین زمان‌های مختلف در کتاب «نارتقال» وجود ندارد؛ برای همین ممکن است مخاطب هنگام مطالعه چند صفحه اول کتاب سردرگم شود؛ اما پس از اینکه چشمش به این شیوه نگارشی عادت کند، از مطالعه آن لذت می‌برد. به عبارت دیگر پیرنگ اصلی داستان حرکت از افسردگی به سمت جنون و دیوانگی است.

نویسنده کتاب «نارتقال» ادامه داد: شخصیت اصلی رمان «نارتقال» شخصی است که دنبال مرگ می‌گردد. همزمان با اینکه خودش خواهان مرگ است، مرگ هم به او نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود. مانند بیماری‌ که نمی‌تواند او را رها کند و باید تا انتهای ماجرا برود. به هر میزان که انزوای روحی و اضمحلال شخصیت اصلی داستان پیش می‌رود، داستان را ماورایی‌تر می‌یابیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.