امیر ناظمی در مراسم تجلیل از کارکنان معلول گفت:

توجه به معلولان مسئولیت اجتماعی است

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در مراسم تجلیل از کارکنان معلول این سازمان شرکت کرد و درباره دسترسی پذیری این قشر از جامعه مواردی را یادآور شد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در مراسمی که به مناسبت تجلیل از کارکنان معلول این سازمان برگزار شد شرکت کرد.

او در این مراسم با یادآوری این مهم که معلولیت، نوعی تفاوت است گفت:" تحقیقات نشان داده است بیش از ۷۰ درصد انسان‌ها در دوران زندگی خود به یک نیاز خاص، احتیاج پیدا می‌کنند. در همین راستا، سازمان فناوری اطلاعات ایران درصدد فراهم‌سازی امکان دسترس‌پذیری برای عموم افراد جامعه است."


بیشتر بخوانید


او ادامه داد:" در این میان می‌توان از مهم‌ترین اقدامات انجام شده نظیر دسترس‌پذیری صفحات پرداخت بانکی با پیشگامی پست بانک کشور از طریق پیاده‌سازی کپچای صوتی CAPTCHA، ابلاغیه بانک مرکزی به منظور دسترس‌پذیر شدن درگاه‌ها، کمک به برخی نرم‌افزار‌های کاربردی (application) برای نمایش و معرفی دسترس‌پذیری ساختمان‌ها و ارائه خدمات مشاوره‌ای لازم با هدف دسترس‌پذیر شدن اپلیکیشن شاد یاد کرد."

توجه به معلولیت مسئولیت اجتماعی است

وی توجه به معلولیت را توجه به تنوع در جامعه تلقی کرد و آن را مسئولیت اجتماعی دانست که نیازمند بازاندیشی مفاهیمی مانند تنوع، فراگیری، دسترس‌پذیری و پاسخ به نیاز‌های خاص است.

بر اساس این گزارش، به منظور درک بیشتر دنیایی که معلولان با آن مواجه هستند، مشاور رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در حوزه دسترس‌پذیری، امیر سلیمانی است که یک جوان روشندل است.

توجه به معلولیت مسئولیت اجتماعی است

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار