پرچم گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ را چه مدل‌هایی بالا می‌برند؟

در این گزارش پرچمداران نسل آینده گوشی‌های سال ۲۰۲۱ معرفی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در وب سایت New Atlas، که بیشتر متخصص انتشار اخبار فنی است، نوشته شده: از برجسته‌ترین برندهای گوشی‌ تلفن همراه در جهان، انتظار می‌رود در طول سال جاری مدل‌های جدیدی را به بازار عرضه کنند.

گوشی گلکسی S21

متخصصان تلفن سامسونگ انتظار دارند که شرکت سامسونگ متعلق به کره جنوبی، اواسط ماه جاری از گلکسی S21 رونمایی کند. این گوشی در سه نسخه ارائه می‌شود: S21 با صفحه نمایش ۶.۲ اینچی، S21 Plus با صفحه ۶.۷ اینچی و S21 Ultra با اندازه ۶.۸ اینچ است. شایعات در رابطه با این گوشی حاکی از آن است که این تلفن‌ها از دوربینی با وضوح بالا پشتیبانی می‌کنند، قدرت زوم بالایی دارند و  به همراه یک قلم هوشمند به بازار عرضه می‌شوند. گفتنی است بخش جلویی این گوشی شباهت زیادی به گلکسی s10 دارد. 

گوشی‌های جدید سامسونگ از جدیدترین پردازنده‌های Snapdragon 888 استفاده می‌کنند و نرخ تازه سازی صفحه نمایش  آن‌ها حدود ۱۲۰ هرتز خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود سامسونگ امسال روی گوشی‌های تاشو تمرکز کند، زیرا می‌تواند محصول جدیدی را در این رده معرفی کند.

تلفن‌های هوشمند

گوشی آیفون ۱۳

نشت‌های فنی اخیر، مشخصات گوشی آیفون ۱۳ آینده را نشان می‌دهد، گفته می‌شود این گوشی برجسته‌ترین مشکلات نسخه ۱۲ را برطرف می‌کند، و با یک بسته تغییرات فنی متمایز، ارائه می‌شود. به گفته جان پروسر، متخصص محصولات آمریکایی، آیفون ۱۳ به صفحه نمایش LTPO مجهز خواهد شد که قادر به ارائه تجربه مشاهده با وضوح بالا است. به گفته پروسر، صفحه جدید آیفون ۱۳ به رقیبی سرسخت برای گوشی‌های اندروید تبدیل خواهد شد که از قدرت باتری و ماندگاری بالایی برخوردار است.

این تلفن جدید شامل فناوری Wi-Fi 6 خواهد بود که با سرعت فوق العاده ۹.۶ گیگابیت در ثانیه، کاهش زمان پاسخگویی و بهره وری انرژی همراه است. اطلاعات دیگر اپل در مورد کارکردن گوشی جدید تاشو با طراحی مشابه تلفن سامسونگ مدل Z Flip صحبت می‌کند و  در حال آزمایش دوام لولا برای گوشی تاشو است. انتظار می‌رود گوگل گوشی Pixel5A خود را در اوایل سال جاری به همراه Pixel6 منتشر کند. اپل علاوه بر دوربین برای ثبت عکس‌های سلفی با وضوح بالا، چندین نسخه جدید به خصوص در مورد دوربین و برنامه پردازش تصویر، به این دو گوشی اضافه خواهد کرد.

آیفون ۱۳

گوشی OnePlus 9

در سال گذشته شرکت OnePlus به طور متوسط ​​روی تلفن‌ها متمرکز شده است، اما استراتژی این سال متفاوت خواهد بود، زیرا شایعات حاکی از راه‌اندازی تلفن‌های مدل OnePlus9 و OnePlus9 Pro از اوایل مارس آینده است. متخصصان گوشی‌های هوشمند بر این باورند که تمرکز شرکت OnePlus بر روی افزایش عمر باتری و سرعت شارژ خواهد بود. طبق اطلاعات منتشر شده، پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ در تلفن‌های وان پلاس به کار گرفته خواهد شد و ۸ گیگابیت حافظه دسترسی تصادفی به همراه ظرفیت ذخیره سازی ۱۲۸ گیگابیت ارائه خواهد کرد این در حالی است که تغییر عمده‌ای در طراحی خارجی ایجاد نخواهد شد.

تلفن‌های هوشمند

تلفن‌های دیگری که در سال ۲۰۲۱ رونمایی و عرضه می‌شوند

مردم در زمینه تلفن‌های هوشمند از تمام برندهای تلفن‌همراه انتظار ندارند که امسال در فناوری‌ها انقلابی به وجود آورند، زیرا نوکیا و موتورولا همچنان تلفن‌هایی را برای کسانی که بودجه کمی دارند ارائه می‌کنند. در حالی که شرکت‌های چینی مانند شیائومی فناوری‌های جدیدی را راه اندازی می‌کنند که ممکن است در همه بازار‌ها وجود نداشته باشد. شایعات حاکی از آن است که تلفن‌های تاشو با تلاش شرکت‌هایی که برای بهبود عملکرد و سرعت آن‌ها تلاش می‌کنند، گسترش خواهند یافت. علاوه بر این، تلفن‌های جدید در سال ۲۰۲۱ از نظر کیفیت نمایش، پردازش تصویر، فناوری‌های هوش مصنوعی، سرعت شارژ و پردازنده جهش‌ زیادی خواهند داشت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار