فروزان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بازار جهانی در اختیار صنعتگران نیست

یک استاد دانشگاه گفت: ارتباطات محدود بین المللی باعث شده تا بازار جهانی در اختیار صنعتگران قرار نگیرد.

محمدرضا فروزان، استاد مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مشکلات و محدودیت‌های موجود در حوزه همکاری دانشگاه‌ها با جامعه و صنعت اظهار کرد: همکاری دانشگاه و صنعت بر عکس دیدگاهی که اغلب افراد دارند بسیار خوب بوده و بیش از ظرفیت موجود انجام می‌شود.

فروزان افزود: صنعت کشور ما الگوی صنعتی برخی از کشورهای دیگر است که باتوجه به این موضوع به نوآوری و فعالیت‌های علمی احتیاج کمتری دارد و در هر شرایطی فعالیت ما در حوزه صنعت بسیار خوب است.

او ادامه داد: صنعت را عمدتا یک دسته خاصی از سرمایه گذاران ایجاد می‌کنند که دارای دانش علمی و فنی هستند و به پیشرفت کشور اهمیت می‌دهند اما به دلیل تحریم‌های موجود توسعه صنعت به تلاش ۲ تا سه برابری احتیاج دارد تا این حوزه به خوبی کار خود را انجام دهد.

فروزان، تصریح کرد: فعالان در این عرصه برای شکل گیری صنعت و تامین مواد اولیه کارخانه‌ای باید به منابع داخلی کفایت کنند و نمی‌توانند سرمایه خود را از طریق منابع بین المللی تامین کنند که این موارد هزینه‌های زیادی را به صنعت ما تحمیل می‌کند.

استاد مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: فعالان برای توسعه صنعت باید ۱۰ برابر کشور‌های دیگر تلاش کنند تا در این حوزه موفق شوند و از طرفی دیگر وقتی به صنعت مورد نظر دست پیدا کردند با بازار بسیار محدودتری نسبت به رقبای جهانی مواجه می‌شوند، در واقع این افراد بازار ایرانی را در دست دارند اما به علت ارتباط‌های محدود بین الملی بازار جهانی در اختیار آنان نیست.

فروزان در پایان یادآوری کرد: کوچک بودن بازار صنعت باعث می‌شود تا افراد هم برای نیاز‌های کوچک‌تر برنامه ریزی کرده و سرمایه گذاری خود را محدودتر کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار