رئیس سازمان مدیریت بحران کشور مطرح کرد:

تهران ۲۰ درصد در مقابل حوادث طبیعی آمادگی دارد

نجار گفت:در تهران حدود ۲۰ درصد آمادگی حوادث طبیعی وجود دارد، ولی در حال حاضر به سمت بهبود شرایط در حرکتیم و اقدامات زیادی در این خصوص صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز ۲۲ دی ماه تفاهم نامه همکاری میان ستاد مدیریت بحران کشور و بازار بزرگ ایران با هدف چگونگی همکاری بیشتر ایران مال با ستاد مدیریت بحران کشور در عملیات امداد رسانی در هنگام وقوع حوادث طبیعی به امضاء رسید.

این مراسم با حضور انصاری سازنده بازار بزرگ ایران و نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد.

در همین مراسم اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: در دنیا مقام دهم و در آسیا نیز مقام چهارم در وقوع حوادث طبیعی را داریم.

وی ادامه داد: سال گذشته قانون دائمی مدیریت بحران ابلاغ شد که اساس آن بر پیشگیری است و ما به آن سمت حرکت می‌کنیم. کشور ژاپن یک کشور زلزله خیز است که در سال‌های گذشته در هر زلزله ده‌ها هزار نفر جان خود را از دست می‌دادند، ولی امروز زلزله‌های ۸ ریشتری و بالاتر رخ می‌دهد که اتفاق خاصی نمیفتد و به کارگیری کار و اندیشه خود را در مقابل زلزله بیمه کرده اند.


بیشتر بخوانید


نجار گفت: از ساختمان پلاسکو ۵۱ سال افراد بهره برداری کردند، ولی دریغ از اینکه اقدامات ایمنی در آنجا انجام شود. ما باید برای مقابله با حوادث و پیشگیری از آن همواره بکوشیم و آماده در مقابل این حوادث باشیم.

وی افزود:در تهران حدود ۲۰ درصد آمادگی حوادث طبیعی وجود دارد، ولی در حال حاضر به سمت بهبود شرایط در حال حرکتیم و اقدامات زیادی در این خصوص انجام شده است. امیدواریم اتفاقی رخ ندهد و اگر اتفاقی نیز رخ داد با امضاء این تفاهم نامه می‌توانیم از این مجموعه کمک بگیریم.
انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار