اجرای طرح بسیج ملی تغذیه سالم برای مهار کرونا در سراسر گیلان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: طرح بسیج ملی تغذیه سالم همزمان با سراسر کشور برای مهار کرونا در استان در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: کمپینگ یازدهمین بسیج ملی تغذیه سالم تا ۳۰ دی ماه  در سراسر استان  ادامه دارد .

او افزود: در راستای ارتقاء فرهنگ ، سواد تغذیه‌ای و ترویج تغذیه سالم  بسیج ملی تغذیه سالم که از ۱۵ دی ماه با شعار تغذیه سالم پیشگیری از کرونا در گیلان آغاز شده تا پایان دی ماه اجرا می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در اجرای این طرح ۱۵ روزه آموزش مصرف غذای سالم ، پرهیز از فست فود‌ها و  غذا‌های پرچرب، کاهش مصرف نمک از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی با زبان مردمی و عامیانه به مردم آموزش داده می‌شود .

آبتین حیدرزاده تصریح کرد: امسال با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا یازدهمین بسیج ملی تغذیه سالم با همکاری ادارات در سراسر کشور برگزار می‌شود.

او بر نقش مهم رسانه ها بر ارتقاء فرهنگ  مصرف تغذیه سالم و  سواد تغذیه‌ای تاکید کرد و  از رسانه‌های مختلف از جمله صدا و سیما خواست در اجرای هرچه بهتر این طرح  و در راستای سلامت مردم با دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیش از پیش همکاری کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.