از نبود تجهیزات حفاظتی تا پرداخت نشدن کارانه پرستاران/در خط مقدم مبارزه با کرونا چه می گذرد؟

پرستاران بیمارستان الزهرای اصفهان که در خط مقدم مقابله با کرونا قرار داشتند از مبلغ اندک آخرین واریزی کارانه خود گلایه دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان بعد از انتشار پیامک واریز کارانه اندک پرستاران بیمارستان الزهرا اصفهان در فضای مجازی یکی از پرستاران این بیمارستان که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار ما گفت: بیمارستان الزهرا اصفهان نزدیک به ۴ ماه سانتر کرونا بود و فقط بیماران کرونایی در این بیمارستان پذیرش می‌شدند.

او افزود: چه در زمانی که بیمارستان الزهرا فقط بیماران کرونایی پذیرش می‌کرد چه پیش از آن، مبلغ کارانه ما کم بود، اما نه به این میزان اندک، آخرین کارانه پرداختی ما مربوط به شهریور ماه است که مبلغ  ۳۰۰ هزار تومان به حساب ما واریز شد،  این در حالی است که تعداد شیفت‌های ما از ۳۰ شیفت هم بیشتر بود که در صورت محاسبه با بهره وری شب  چیزی در حدود ۲ میلیون تومان باید به عنوان کارانه به ما پرداخت می‌شد.

این پرستار بیمارستان الزهرا ادامه داد: متاسفانه هیچ قولی برای تسویه مابقی مبلغ کارانه به ما داده نشده و  نکته تاسف آور ماجرا اینجاست که به مناسبت روز پرستار یک کارت هدیه ۱۰۰ هزار تومانی به پرستاران داده شد، پرستارانی که در این روز‌های سخت در صف اول مقابله با کرونا هستند.

او تصریح کرد: پرداخت کارانه پرستاران بیمارستان الزهرا با چند ماه تاخیر انجام می‌شود و  با توجه به شیوع گسترده کرونا و سختی کار پرستاران پرداخت مبالغی در حد ۳۰۰ هزار تومان برای کارانه پرستاران بسیار تاسف بار است.

این پرستار ادامه داد:در زمانی که بیمارستان الزهرا بیمار کرونایی پذیرش می‌کرد به ما پرستاران فقط یک ماسک ساده جراحی داده می‌شد و حتی شیلد و لباس در اختیار ما قرار نمی‌دادند، اعتراض ما به این شرایط باعث شد یک گان جراحی ساده که اصلا برای بخش بیماران کرونایی مناسب نبود در اختیار ما قرار دادند که همین گان ساده هم همیشه در دسترس نبود.

همچنین دکتر شیما صفا زاده رئیس نظام پرستاری اصفهان به خبرنگار ما گفت: پرداختی پرستاران در این نزدیک به یک سال که درگیر کرونا بودیم بسیار کاهش پیدا کرده است.

او ادامه داد: این کاهش به چند قسمت تقسیم می‌شود، یکی اینکه مقرر شد اضافه کار از کارانه جدا شود و ساعات اضافه کار هر پرستار مطابق با مبلغی حکم محاسبه شود.

رئیس نظام پرستاری اصفهان ادامه داد: بخش دیگری که به عنوان کارانه در نظر گرفته شده  بر اساس عملکرد کیفی همکاران بود که نحوه محاسبه آن فرمول مشخصی دارد.

او ادامه داد: بخش مهمی از درآمد بیمارستان مربوط به انجام اعمال جراحی است که به دلیل پذیرش بیماران کرونایی این درآمد در بیمارستان الزهرا و سایر بیمارستان‌ها کاهش داشت.

رئیس نظام پرستاری اصفهان گفت: وزارت بهداشت برای جبران خسارت پرستاران  از ابتدای شیوع کرونا یک مرحله پاداش کرونا را برای پرستاران در نظر گرفت و یک مرحله هم نوبت کار با بیمار کرونا به پرستاران پرداخت شد.

صفازاده گفت: مجموع این کارانه و پاداش کرونا برای پرستاران منجر به جبران زحمات پرستاران نشد و پرداختی که از وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی انجام شد هنوز نوبت کار کرونا پرداخت نشده  و در حال محاسبه است.

بخشی از درآمد بیمارستان صرف کارکنان درمانی و پشتیبانی می‌شود و باید در هنگام محاسبه نسبت درآمد حوزه درمان و درآمد حوزه پشتیبانی رعایت شود.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار