معاون وزیر نیرو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

آبرسانی به ۲۲۹ روستا تا پایان سال ۱۴۰۰/ روستا‌ها مشکل خطوط انتقال آب دارند

خامسی گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ آبرسانی به ۲۲۹ روستا انجام خواهد شد، چرا که این روستاها هم اکنون آب پایدار ندارند.

قاسم تقی زاده خامسی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفای کشور در گفت‌وگو با  خبرنگاراقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به  تنش آبی میان چهارمحال و بختیاری و اصفهان گفت: به هر حال کشور ما در یک منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد به طوری که ۵۰ درصد جمعیت ما در جایی زندگی می‌کنند که ۲۰ درصد  آب وجود دارد.

او بیان کرد: با توجه به بارش‌های کم سابقه سال آبی امسال، در حال حاضر و هم‌اکنون، شهری نداریم که تنش آبی داشته باشد و امیدواریم در فصل تابستان نیز با شهری که تنش آبی داشته باشد مواجه نشویم.

معاون وزیر نیرو اضافه کرد: ابتدا برای انتقال آب باید مطالعات فنی، زیست محیطی، تامین اعتبار و غیره انجام شود و هر طرحی که این روال را طی کند فرقی هم ندارد در کجای کشور باشد ما این کار را انجام خواهیم داد و خارج از این ضوابط هم کاری را انجام نخواهیم داد.

او گفت: شاخص چهارمحال و بختیاری از نظر آب مطلوب است و طی سفری که به این استان داشتیم تصویب شد که تا پایان سال ۱۴۰۰ ما ۲۲۹ روستا را آبرسانی پایدار کنیم، البته این بدان معنا نیست که این روستا‌ها آب نداشته باشند، اما آب پایدار به صورت قطعی نیست و یا مشکلاتی دارند و یا به صورت تانکر به این مناطق آبرسانی انجام می‌شود.

خامسی در خصوص تنش آبی در روستاها بیان کرد: روستاها مشکل تأمین آب ندارند بلکه مشکل خطوط آبرسانی دارند که پروژه‌های متعددی در اقصی نقاط کشور در حال انجام است تا آبرسانی به روستاها افزایش یابد تا تعداد روستای بیشتری در زمره روستاهای بهره‌مند از شبکه مناسب آب شرب قرار گیرند.

این مقام مسئول در پایان در خصوص عدم توجه کافی در بودجه ۱۴۰۰ در بخش آب تصریح کرد: هنوز این طرح نهایی نشده است و در کمیسیون تلفیق در حال همکاری است و آب موضوعی مهم است که امیدواریم به درخواست‌های ما پاسخ داده شود و البته تا امروز هم خبر‌های خوبی در این بخش به گوش می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار