تولید سالانه ۳۵ هزار تن شیر در شهرستان کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: شهرستان کازرون با تولید سالانه ۳۵ هزار تن شیر خام، ۵ درصد تولید استان فارس را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با بیان اینکه شهرستان کازرون با تولید سالانه ۳۵ هزار تن شیر خام، ۵ درصد تولید استان فارس را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: این شهرستان دارای ۳۴ هزار راس دام سنگین و ۵۰۰ هزار راس دام سبک است.

او با اشاره به اینکه ۲۰ واحد صنعتی گاو شیری و ۲ هزار واحد گاوداری سنتی شیری در کازرون فعال است، افزود: برای ۳ هزار نفر در این واحد‌ها اشتغال‌زایی ایجاد شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر یک کارخانه فرآوری مواد لبنی در سطح شهرستان کازرون به ظرفیت اسمی ۱۲ هزارتن در سال فعال است بیان داشت: ۸۰ درصد تولید شیر کازرون به مصرف داخل شهرستان می‌رسد و مازاد آن به شهر‌های دیگر فرستاده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با بیان اینکه مصرف روزانه شیر می‌تواند سطح ایمنی بدن را افزایش دهد، بیان کرد: مصرف شیر با توجه به خواص بی نظیر این ماده غذایی، در کاهش کلسترول بد خون و درمان فشارخون بالا موثر بوده و بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تولید شیر ، گاو شیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار