آمریکایی که نمی شناختیم/نقش مهمی که ترامپ ایفا کرد

روز بیستم ژانویه در ایالات متحده به پایان رسید افسانه ترامپ نیز در کاخ سفید تمام شد؛ فردی که باعث شد جهانیان آمریکا را بهتر بشناسند و سیاست های کلی این کشور را بهتر درک کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،با دمیدن خورشید در روز بیست و یکم ژانویه روزگار دونالد ترامپ هم به پایان رسید و مردم آمریکا روزگار جدیدی را آغاز کردند؛ روزگاری که برای آن‌ها تفاوت‌های زیادی با ژانویه ۲۰۱۶ دارد و دیگر در چشم جهانیان ایالات متحده آن کشوری که چهار سال قبل بود نخواهد بود و باید در جایگاهی بسیار پایین‌تر از سال‌های نه چندان دور روزگار خود را سپری کند.

بیستم ژانویه در ایالات متحده حیات سیاسی فردی به پایان می‌رسد که در مدت چهار سال حضور در کرسی ریاست جمهوری آمریکا نه تنها این کشور بلکه کل جهان را نیز به سمت یک هرج و مرج اساسی پیش برد و موجب شد پوشش بی عیب و نقصی که در طول سالیان گذشته سیاستگذاران و دست‌های پشت پرده در ایالات متحده برای این کشور بوجود آورده بودند از بین برود و چهره واقعی آن بر جهانیان نمایان شود.

شاید اگر فردی همچون ترامپ در آمریکا به ریاست جمهوری نمی‌رسید هیچگاه این فرصت برای عده‌ای پیش نمی‌آمد که با خصوصیات اصلی ایالات متحده آشنا شده و پی به ماهیت اصلی آن ببرند.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران مسائل آمریکا می‌توان این جمله را در مورد ترامپ به کار برد که «ما از شما تشکر می‌کنیم آقای ترامپ»؛ ما از شما تشکر می‌کنیم که با خروج از معاهدات بین المللی همچون توافق آب و هوایی پاریس باعث شدید تا همپیمانان آمریکا نیز به این نکته پی ببرند که اعتماد به قول و وعده واشنگتن می‌تواند افراد را به قعر چاهی ظلمانی بفرستد.


بیشتر بخوانید


شما ثابت کردید موضوع حقوق بشر فقط و فقط اهرمی برای فشار بر کشور‌هایی است که با سیاست‌های واشنگتن همراه نیستند، زیرا اگر کشوری با سیاست‌های آمریکا همراه باشد می‌تواند برای نزدیک به شش سال بدون هیچ ادله محکمه پسندی یک کشور دیگر را مورد شدیدترین حملات نظامی قرار داده و با محاصره آن موجب بروز قحطی و در ماندگی مردم شود، این موضوع نیز البته جای قدردانی از شما دارد.

ما از شما متشکریم که نشان دادید اگر کشوری با آمریکا قرارداد‌های سنگین نظامی داشته باشد و بی محابا پول‌های خود را در شرکت‌های آمریکایی هزینه کند می‌تواند جنایتی همچون قتل «جمال خاشقجی» را رقم بزند و هراسی از محکمه نداشته باشد.

همچنین می‌توان از شما تشکر کرد که با وادار کردن کشور‌های ضعیف برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، ثابت کردید آنچه صرفاً برای آمریکا مهم است امنیت این رژیم جعلی است و رنج و محنت مردم فلسطین به هیچ وجه برایش مهم نیست.

شما همچنین ثابت کردید که رؤسای جمهور آمریکا نیز می‌توانند در قامت یک تروریست خطرناک ظاهر شده و بطور مستقیم دستور ترور مقامات بلندپایه کشور‌های دیگر را صادر کنند.

آقای ترامپ به اعتقاد کارشناسان باید از شما تشکر کرد که با اقدامات خود وضعیتی را در داخل آمریکا بوجود آوردید که بار دیگر توحش ایالات متحده بر جهانیان ثابت شد و مشخص گردید که سفید برتر پنداران آمریکایی هنوز در همان تفکر دوران برده داری به سر می‌برند و اگر وضعیت ایجاد کند همان رفتار‌های چند دهه قبل را بروز می‌دهند.

شما ثابت کردید که ایدئولوژی ثابت برای آمریکا کسب ثروت و در تنگنا قراردادن کشور‌های دیگر حتی کشور‌های دوست برای رسیدن به اهداف مورد نظر واشنگتن است.

از شما متشکریم که برای اروپایی‌ها بیشتر این موضوع را نمایان کردید که رهبران آن‌ها از خود هیچ اراده و استقلال رأی نداشته و حیات و ممات آن‌ها به نظر آمریکا بستگی دارد؛ و در آخر باید از شما قدردان بود که با اقدامات خود وضعیتی را بوجود آوردید تا کسانی که آمریکا را به عنوان یک مدینه فاضله و یک آرمان شهر برای خود تجسم می‌کردند پی به این حقیقت ببرند که برای واشنگتن قول و وعده با کشور‌های دیگر هیچ اهمیتی نداشته و در ایالات متحده فقط پول، دست‌های پشت پرده، لابی و توسل به خشونت یک فرد را به خواسته‌هایش می‌رساند و نه احترام به قانون.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب ها: ترامپ ، آمریکا ، بایدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.