بارش برف و کولاک راه ۷۵ روستای تکاب و میاندواب را بست

بارش برف و کولاک شدید راه دسترسی ۷۵ روستای دو شهرستان میاندواب و تکاب را در جنوب استان آذربایجان غربی بست.

امیر ستوده‌فر روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ گفت: بارش برف که از عصر دیروز چهارشنبه اول بهمن ماه  تا صبح امروز در این شهرستان تداوم داشت، باعث انسداد راه این روستاها شد.

ستوده فر افزود: این روستاها در مناطق سخت‌گذر و دور افتاده بخش‌های مرکزی  و تخت‌سلیمان تکاب واقع شده و ارتفاع برف در این مناطق به بیش از ۴۰ سانتی‌متر رسیده است.

او با اشاره به اینکه در حال‌حاضر تردد در تمام محورهای بین شهری تکاب جریان دارد بیان‌کرد: ۶ اکیپ اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تکاب از شب گذشته تاکنون در سه نوبت محورهای مواصلاتی بین شهری این شهرستان را برف‌روبی و بازگشایی کردند و عملیات برف روبی محورهای روستایی مسدود شده نیز آغاز شده که تا ۲۴ ساعت آینده راه دسترسی تمام روستاها بازگشایی خواهدشد.

فرماندار تکاب ادامه‌ داد: همچنین شب گذشته یک دستگاه اتوبوس که از شهرستان قم عازم شاهین‌دژ در جنوب آذربایجان‌غربی بود، به‌دلیل لغزنده بودن جاده و کولاک شدید در تکاب متوقف و از تردد آن در جاده برفی جلوگیری ‌شد.

وی افزود: ۲۵ نفر از مسافران این اتوبوس با اقدام ستاد مدیریت بحران و اداره آموزش و پرورش در یک مدرسه شبانه روزی اسکان یافته و صبح امروز، پنج‌شنبه به مسیر خود ادامه داد.

ستوده‌فر اظهار داشت: علاوه بر این، شب گذشته و بامداد امروز به بیش از ۲۰۰ خودرو سواری، باری و مسافربری با ۶۲۰ نفر سرنشین که در محورهای تکاب - شاهین‌دژ، تکاب - بیجار، تکاب- دندی گرفتار برف و کولاک شدید شده بودند، توسط راهداران و نیروهای امدادی و خدماتی و پلیس راه امدادرسانی شدند.

او  اضافه کرد: با تلاش و اقدام به موقع راهداران و نیروهای امدادی، با وجود کولاک شدید و لغزنده بودن جاده‌ها هیچ حادثه‌ای در محورهای مواصلاتی تکاب رخ نداد و تمام محورهای بین شهری هم‌زمان با بارش و کولاک شدید برف روبی و امکان تردد ایمن و مطمئن برای خودروها فراهم‌شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه علیرضا اشرف‌زاده رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای میاندوآب هم گفت؛ براثر بارش برف دیشب و کولاک شدید راه ارتباطی ۴۵ روستای کوهستانی و مرتفع در بخش باروق این شهرستان مسدود است.

او اظهار داشت: راهداران مستقر واقع در این بخش شامل «قوروقچی»، «نختالو» و «اوزان» از ساعت‌های اولیه امروز صبح در سه مسیر اربط، ملحملو و قرمزی بلاغ در حال برف‌روبی و بازگشایی مسیر‌های روستایی هستند.

اشرف زاده افزود: تاکنون راه ۱۰ روستا بازگشایی شده و تلاش راهداران برای بازگشایی سایر محور‌های روستایی، همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.