درخواست آدام شف از رئیس امنیت ملی آمریکا برای انتشار گزارش قتل خاشقجی

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای از رئیس جدید اطلاعات ملی این کشور خواست گزارش مربوط به قتل جمال خاشقجی را از حالت محرمانه خارج کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در پایگاه اینترنتی کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا آمده است آدام شف، رئیس کمیته دائم اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، در نامه‌ای به ایوریل هینس، رئیس اطلاعات ملی این کشور، خواستار انتشار گزارش جامعه اطلاعاتی درباره قتل وحشیانه و عمدی جمال خاشقجی، روزنامه نگار واشنگتن پست و منتقد سعودی که ساکن آمریکا بود شده است.

شف همچنین درخواست کرده است دفتر مدیر اطلاعات ملی «پیوست محرمانه»‌ای را که در فوریه ۲۰۲۰ به کنگره ارائه شد، نیز از حالت محرمانه خارج و منتشر کند.

شف در این نامه نوشته است: اهمیت بیان حقایق و مقابله با قدرتمندان به خاطر رفتارهایشان دل مشغولی اصلی هر دو حزب در طول یکسال تاخیر در انتشار گزارش اداره اطلاعات ملی درباره دست داشتن عربستان سعودی در قتل خاشقجی به کنگره بوده است. من از تعهد شما برای انتشار این گزارش که طی مراسم تایید صلاحیت خود بیان کردید قدردانی می‌کنم و امیدوارم این کار را بدون تاخیر انجام دهید.

در ادامه این نامه آمده است: همانطور که در طی جلسه بررسی صلاحیت شما گفته شد، در بخش ۱۲۷۷ قانون مجوز دفاع ملی برای سال مالی ۲۰۲۰، از اداره اطلاعات ملی خواسته شده است گزارشی را از حالت محرمانه خارج کند، گزارشی که شامل «ارائه مدرک درباره اطلاعات و نقش هرمقام کنونی و سابق دولت عربستان سعودی یا هرشخصیت سیاسی کنونی یا سابق سعودی است که در هدایت کردن، دستور دادن یا دستکاری مدارک و شواهد قتل خاشقجی دست داشته اند.» به علاوه در بخش ۵۷۱۴ این قانون، همچنین از دفتر مدیر اطلاعات ملی خواسته شده است گزارش مرگ خاشقجی را از حالت محرمانه خارج و منتشر کند، به همراه هویت کسانی که خاشقجی را به قتل رساندند، در قتل وی دست داشته یا دستور آن را داده بودند یا به هر شکلی در این قتل دست داشته یا مسئول آن بوده اند.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: در قانون اعتبارات تخصیصی سال ۲۰۲۱ به روشنی آمده است هر دو حزب در کنگره قاطعانه بر این عقیده اند که جامعه اطلاعاتی باید بتواند این الزامات را رعایت کند و اطلاعات بیشتری درباره دست داشتن عربستان سعودی در قتل خاشقجی منتشر کند. همانطور که می‌دانید، در تحقیقاتی که سازمان ملل در ژوئن ۲۰۱۹ انجام داد مشخص شد که این قتل از پیش طراحی شده بود و مقامات بلندپایه عربستان نزدیک به محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور، در تایید، برنامه ریزی و نظارت بر آن دست داشته اند.

در ادامه آمده است: این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا با غرور به «باب وودوارد» روزنامه نگار آمریکایی گفت که ولیعهد عربستان را از تحقیقات کنگره برای نقشش در قتل وحشیانه خاشقجی نجات داده است. رئیس جمهور بایدن به روشنی گفته است جمال خاشقجی و عزیزانش مستحق دریافت پاسخ  [درباره عوامل این قتل] هستند. من با این مسئله موافقم و مشتاقانه منتظر شما و رئیس جمهور بایدن برای عمل به این تعهد هستم و منتظرم این گزارش و ارزیابی‌های دیگر از تحلیگران جامعه اطلاعاتی به دست کنگره برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
چقدر آدم خوب زنده ها بدرک مرده ها مهم اند
آخرین اخبار