خودروسازان جدید در راه بازار؟/ زمزمه آغاز مونتاژکاری در صنعت خودرو!

به گفته کارشناسان صنعت خودرو، کشور ما صنعت خودروسازی ندارد، بلکه مونتاژکاری دارد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نزدیک ۳ سال واردات خودرو ممنوع شده است، یعنی آخرین مدل خودرو خارجی که در کشور مشاهده می شود و تردد دارد، به سال ۲۰۱۷ بر می گردد و این مدل از خودرو آخرین خودرویی باید باشد که به کشور وارد شده است.

در حال حاضر به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو واردات خودرو تا نیمه دوم سال ۱۴۰۰ قرار است که ممنوع باشد. 

دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  گفت: با توجه به اینکه مدتی است که بحث آزادسازی واردات خودرو مطرح شده، برخی تصور می‌کنند واردات خودرو به صورت کامل آزاد خواهد شد باید گفت این آزادسازی تا نیمه دوم سال آینده محقق نخواهد شد.

او با بیان اینکه اکنون در شرایطی هستیم که نمی‌توانیم روی آزادسازی واردات خودرو حساب باز کنیم، گفت: آزادسازی واردات خودرو‌های خارجی جدی نیست. به قدری موانع بر سر واردات خودرو زیاد است که باید التماس کرد تا یک نفر خودروی خارجی وارد کند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: با آزادسازی واردات خودرو نمی‌توان رقیب خودروسازان داخلی شد، بلکه تنها می‌توان انتخاب را به مردم واگذار کرد.


بیشتر بخوانید


گزارش - مونتاژکار یا تولیدکننده خودرو/ شروع مجدد مونتاژ کاری خودروها سدی مقابل صنعت خودرو

دادفر تشریح کرد: یکی از راه‌ها برای جلوگیری از خروج ارز از کشور این است که واردکنندگان با ارز خود که در خارج از کشور است، خودرو وارد کنند در این صورت بدون اینکه یک دلار ارز از کشور خارج شود خودرو به کشور وارد می شود.

او گفت: در پیشنهاد آزادسازی واردات خودرو منفعت‌هایی نیز وجود دارد. اینکه دولت می‌تواند کسری بودجه خود را جبران کند، بدون اینکه تورمی ایجاد شده یا اینکه به نقدینگی جامعه اضافه شود.علاوه بر این ارزی که در خارج از کشور وجود دارد، می‌تواند به صورت خودرو به کشور وارد شود که این مساله بسیار مهم است.

دادفر با بیان اینکه با ورود خودروی خارجی به کشور بازار جان تازه‌ای می‌گیرد و قیمت‌ها شکسته می‌شود، گفت: زمانی‌که بازار وارداتی‌ها بشکند، قیمت خودرو‌های داخلی نیز تکان می‌خورد و این موضوع در مجموع نیز به نفع مردم تمام خواهد شد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص خودروهای چینی و  دیگر خودروها که اکنون به صورت اقساطی به فروش می رسند، گفت: اگر خودرویی توسط شرکت ها و خودروسازان جزء به فروش می رسد، به این معنا نیست که واردات خودرو آزاد شده، این خودروها به صورت ckd وارد شده است.

حالا از این صحبت می توان برداشت کرد که از سال ۲۰۱۷ تاکنون هیچ وارداتی نداشتیم و به دلیل تحریم‌ها مونتاژ خودرو هم نداشتیم، به نوعی می‌توان گفت خودروساز‌های چینی هم از ترس قطع شدن ارتباطشان با آمریکا ارتباط خود با کشورمان را هم قطع کردند. اما حالا این رویه گویا کمی بهتر شده است، یعنی این روز‌ها شاهد فروش فوری و پیش فروش انواع خودرو‌های مونتاژی در کشور هستیم.

زمانیکه در رفت و آمد در بزرگراه ها هستیم،  روی بیلبورد‌های شهری تبلیغ انواع خودرو‌هایی را مشاهده می کنیم که قطع به یقین در داخل ساخته نشده اند و به صورت مونتاژ قرار است به بازار عرضه شود.  در این ۳ سالی که تحریم بودیم، خودروسازان در تلاش بودند صنعت خودرو را پیش ببرند و به نوعی به خودکفایی کامل برسیم و از مونتاژ کاری خارج شویم، اما حالا گویا قرار است به قبل برگردیم. یعنی مجدد قرار است صنعت خودرو خودکفا به سمت مونتاژ کاری برود.

گزارش - مونتاژکار یا تولیدکننده خودرو/ شروع مجدد مونتاژ کاری خودروها سدی مقابل صنعت خودرو

آینده خودروسازان داخلی نامعلوم است!

آرش محبی نژاد دبیر انجمن قطعه سازان در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه صنعت قطعه سازی  نیاز به مشوق دارد تا  همپای خودروسازان حرکت کند، گفت: برنامه های زیادی برای صنعت خودرو داریم اما اکنون برای رسیدن به این اهداف راه زیادی داریم و اکنون  راه رسیدن به اهداف افق ۱۴۰۴ برای صنعت قطعه سازی خودرو مشخص نیست.

محبی نژاد با تاکید بر اینکه اگر در دو سال آینده از قطعه سازان خودرو حمایت نشود آنان با خطر حذف از بازار و بیکاری کارگرانشان روبرو می شوند، گفت: نباید بگذاریم خودروسازی به مونتاژ کاری تبدیل شود چرا که مجدد باعث سرکوب این صنعت خواهد شد. 

دبیر انجمن قطعه سازان گفت: خودروسازان در تلاش هستند تا بتوانند با کمک فناوری های در دسترس این صنعت را ارتقا دهند.

صنعت مونتاژکاری داریم، نه خودروسازی!

ابوالفضل خلخالی کارشناس صنعت خودرو در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ورود خودرو به کشور ممنوع استف در نتیجه برخی از شرکت های خودروساز خورد اقدام به مونتاژ خودرو می کنند و اینگونه عوارض ورود هم نمی دهند. کشور ما صنعت خودروسازی ندارد و بهتر است بگوییم ما صنعت مونتاژکاری داریم.

این کارشناس صنعت خودرو با تاکید بر اینکه در دو سه دهه اخیر صد درصد خودروسازان مونتاژ کار بوده اند، گفت: متاسفانه در صنعت خودروی کشور شاهد افزایش کیفیت خودروها نیستیم و در مقابل شاهد این هستیم که قیمت تمام شده در آنها بسیار بالاست. 

 خلخالی با تاکید بر اینکه ورود هدفمند خودرو‌های خارجی با برنامه‌ریزی صحیح قطعا به نفع صنعت خودروسازی کشور است، گفت:  در دنیا این تجربه ثابت شده که هیچ کشوری نمی‌تواند در‌های خود را به سمت اقتصاد جهانی ببندد و اگر کشوری در‌های خود را به سمت اقتصاد جهان بست، در صنعت خودرو ورشکسته می‌شود و شاهد خودرو‌های بی‌کیفیت با آلایندگی بسیار بالا و متاسفانه رانتی عظیم خواهد بود.

گزارش - مونتاژکار یا تولیدکننده خودرو/ شروع مجدد مونتاژ کاری خودروها سدی مقابل صنعت خودرو

سودجویی برخی افراد مرتبط با صنعت خودرو و عقد قرارداد با شرکت‌های بی‌کیفیت برخی کشور‌ها موجب شد ساختار اصلی خودروسازی در ایران به تدریج از دست برود و انگیزه بسیاری از قطعه‌سازان کشور که ریشه اصلی صنعت خودروسازی هستند، خشک شود

چندی پیش هم وینی مدیر بازاریابی و فروش یک خودروساز چینی در ایران ادعا کرده است، دولت چین همکاری و مشارکت با خودروسازان خارجی را به عنوان راه توسعه این صنعت برگزیده است. بر این اساس خودروسازان خارجی که برای دسترسی به بازار بزرگ و در حال رشد چین علاقه زیادی نشان می‌دادند، مجبور بودند برای فروش خودرو در چین، شرکت‌های مشترک ۵۰%-۵۰% با شرکای چینی تاسیس کنند.

این کارشناس چینی تولید خودرو ادامه داد: خودروسازان خارجی موظف بودند درصدی از قطعات را از داخل چین تأمین کنند و برخی وظایف در انتقال فناوری و تحقیق و توسعه به آن‌ها تحمیل شد. با توجه به بازار بزرگ چین و نیاز خودروسازان جهانی به این بازار، دولت چین در مذاکرات با خودروسازان جهانی دست بالاتر و برتر را داشت و الزامات زیادی در حوزه انتقال فناوری به آنان دیکته کرد.

براساس اخبار منتشر شده بهمن موتور مونتاژ دیگنیتی را آغاز کرده و احتمالا به زودی فروش این خودرو بصورت پیش فروش و یا فروش فوری آغاز می‌شود و خودروسازان دیگر نیز به دنبال افزایش مونتاژ هستند.

با این حال و با توجه به وضعیت نامطلوب و بدون استاندارد و زیان‌ده صنعت خودرو کشور، اگر وزارت صنعت به عنوان متولی اصلی خودروسازی در کشور، برنامه بلند مدتی برای تولید محصول دنبال و از هم‌ اکنون در فکر ایجاد بازار برای آن باشند و هم‌چنین به معنای واقعی کلمه انتقال دانش و فناوری را از شرکت‌های طرف قرارداد مطالبه کند، می‌توان اندک امیدی داشت تا شاید صنعت خودروسازی ایران برای همیشه نابود نشود و بتواند در آینده نامی در بازار جهانی داشته باشد.

به نظر می‌رسد بهتر است تکلیف خود را یک‌بار و برای همیشه روشن کنیم و فول مونتاژکاری را که نه در ترکیه، نه در چین، نه در مالزی و نه حتی در انگلستان و کانادا انجام نمی‌دهند، ممنوع کنیم. به اصلاح تعرفه‌ها بپردازیم و حداقل ۴۰ درصد ساخت داخل را (که حتی انگلستان هم آن را رعایت می‌کند) اجباری کنیم. شاید با در نظر گرفتن این سیاست‌ها تغییراتی در ساختار تولید خودرو به وجود آوریم و بتوانیم آینده این صنعت را نجات دهیم.

گزارش از فائزه شعبانی

انتهای پیام/

بانک پارسیان
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
مطالب پیشنهادی وب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
نام:
ایمیل:
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
* نظر:
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
بعد از چهل سال دروغگویی وادعا وخوردن بیت المال تازه به اول خط مونتاژ کاری رسده اند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۰۶ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
خب این همه که پژو داخل ایران بود چرا انتقال تکنولوژی صورت نگرفت؟پژو اومد و خورد و رفت.کاش از اون اول نگاهتون به داخل بود که الان جلوی خارجی هایی که ما رو تحریم کرده بودن،گردن کج نمیکردید.همینا ما رو تحریم کرده بودن حالا میخوان دوباره برگردن.
Iran (Islamic Republic of)
مهندس نصیروندمغان گرمی
۱۸:۰۲ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
سلام.قیمت کارخانه ای خودرو باید به یک دهم و قبل روی کارامدن دولت تدبیروامید کاهش یابد تا کمی عادلانه شود،تکنولوژی این خودروها مربوط به سه دهه پیش است،در هیچ کشوری تولید نمیشود،بی کیفیت بوده و امنیتی ندارد،باید تمام مافیاها،دلالان و مسئولین در گرانی خودرو شناسایی ومحاکمه و اموالشان مصادره شود،فروش خودروها فقط بصورت قرعه کشی،فروش فوق العاده و به افراد فاقد خودرو باشد.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
با این وضعیت کیفیت قطعات و قیمت بسیار بالا و نا معقول و کاذب، همون مونتاژ کار بمونن بهتره
این خودرو سازان دلال پرور لیاقت نداشتن مردم بیشتر از این بهشون اعتماد کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
باید باز سوار ماشین همین خودرو سازان (آشغال سازان ) شویم و فکر خودروی با کیفیت و ایمن رو از سرمون دور کنیم یک قدم تا مرگ با خودروی ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
ما ایرانی هستیم و باید خدمت بکنیم به همدیگه ما میتوانیم بهترین خودرو بسازیم ولی حمت ندارن مسولین نمیدانن که اخر همه دنیا یک نفر هست خدا
اخرهم بهش میرسن ولی دیره خوش به حال خودم که حداقل تو زندگی از اولش متوجه شدم انشالا که همه مسولین بدانن که بالاترین عبادت خدمت به خلق هست لیاقت ایرانی بیشتر از اینها هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
یه ماشین دو نفره مسابقه. یه طراحی سه بعدی. همینو بس
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۴:۴۷ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
ای کاش خودرو سازی داخل کامل منحل میشد تا مردم از شر آشغال های تولید داخل راحت بشن
از طرفی هم واردات رو آزاد میکردن که حداقل مردم خودروی مناسب با قیمت واقعی سوار بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
صنعتی که باعث بدبختی و ظلم به مردم و غارت خرده سرمایه و پس انداز قشر ضعیف ملت که اکثریت مردم هستند بهتره که نباشه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
اولا اگر خودروسازها زیان ده هستند چه کسی به اونها اجازه هزینه چندین میلیاردی در ورزش را داده؟؟؟؟ و اینهمه ریخت پاشها در پرداخت حقوق و مزایا به مهندسین دو شرکت با چه مجوزی هست؟؟؟؟ثانیا مگر کشورهای دیگه تولید داخلی ندارند اما همه واردات را آزاد گذاشتند تا مردم انتخاب کنند. دولت اگر لیاقت دارد و بفکر مردم هست واردات خودرو زیر ۱۸۰۰ را با هزینه های گمرکی و ...عادلانه نه چند هزار برابر، آزاد کنه. کو گوش شنوا؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۰ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
اگه ازاد کنن کی این فرعون هارو میخره خودرو تو ایران مافیاییه نمیخوان خودشون ضرر کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
لوازم یدکی گران است و اکثرا تقلبی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۳:۲۵ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
بااین فعالیت نمینوانند یک میلیون خودرو درسال تولد کنن،فقط عرضه نادرست یا کمفروشی.کشور ویتنام فقط از تویوتا سه میلیون تولید داره،اگه به فکر آینده هستید بیایید به فکر جیبتان هستید....
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۳:۰۴ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
هرکس که می گویید کارخانجات خودرو سازی جدید نباید تشکیل شود واقعا دشمن مردم و کشور و صنعت خودرو سازی هست می خواهد رقابت را نابود کند موقعی که رقابت نابود شد کیفیت کاهش و قیمت افزایش می یابد هر دو این دو خودروساز مطرح کشور با مونتاژکاری کار خود را اغاز کردند و به مرور زمان سازنده شدند. قوه محترم قضاییه از استسمار و استعمار مردم جلوگیری کند و نگذارد سرمایه گذاری در کشور نابود شود حتی اگر در ابتدا با مونتاژکاری اغاز شود.
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۲:۲۵ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
مادامیکه با بهانه های نادرست از دست رفتن شغل کارگران یا نابودی خودروی داخلی به انحصار ادامه دهیم و راه رقابتی درست و انتخاب را از صنعت و مردم ببندیم صنعت خودرو و کیفیت آن همین است که در نیم قرن گذشته بوده است و کشور ظالم و لیبرالی مانند مثلآ فرنسه شما را تهدید میکند که اگر فلان کار یا فلان تصمیم را بگیرید یا نگیرید ما قرارداد های مخفی را افشا میکنیم پس این دلسوزی نیست بلکه مانند بسیاری دیگر از مواضع صنعت و فرهنگ راهی ناصواب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
عجیب است!
این پیشنهادات که از ارز خارج از کشور افراد استفاده کنیم ، کمکی به اقتصاد کشور نمی کند !
اگر بتوانیم خودروی خارجی را بوسیله جمع آوری نقدینگی داخلی عرضه کنیم به کاهش تورم کمک کرده ایم ! و......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
فقط می دانم ایران خودرو و سایپا تو این دو سال ملت را به شدت زجر دادند.خدا ازشون نگذره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
توجه تا وقتی ثروتمندان در بورس متضرر باشن اشتغال کارگران و کارخانه ها در خطر و ورشکستگی بازار بورس نباید سیاسی شود باید مستقل و علمی پیش برود عرضه و تقاضا و تکنیکالی و بنیادی. نه دستوری و دخالت دولت. متصفانه خیلی از سهامداران اعتمادشون از دست دادن و پول از چرخه تولید خارج شد
دخالت بیجا و دعوای سیاسی در بورس ممنوع.
Iran (Islamic Republic of)
بی ماشین
۱۱:۴۰ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
۵۰سال خودرو ای ساختیم خودرو هروقت وام داخلی دادن شد افتخارملی و ۱۰۰۰ در صد تولید داخل اما وقت اوج گرفتن دلار مواد اولیه کوچکترین قطعه تولیدی داخلی شد خارجیو وارداتی کی به کیه
Iran (Islamic Republic of)
مهندس نصیروندمغان گرمی
۱۰:۴۸ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
سلام.قیمت کارخانه ای خودرو باید به یک دهم و قبل روی کارامدن دولت تدبیروامید کاهش یابد تا کمی عادلانه شود،تکنولوژی این خودروها مربوط به سه دهه پیش است،در هیچ کشوری تولید نمیشود،بی کیفیت بوده و امنیتی ندارد،باید تمام مافیاها،دلالان و مسئولین نفوذی فاسد در گرانی خودرو شناسایی ومحاکمه و اموالشان مصادره شود،فروش خودروها فقط بصورت قرعه کشی،فروش فوق العاده و به افراد فاقد خودرو باشد.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۱۰:۴۷ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
باید کلا واردات ممنوع بشه وصنعت خودرو از دست مدیران فعلی گرفته بشه وکار رو داد به جوونا ودانشگاه واز قطعه ساز داخلی حمایت کرد تا پیشرفت کنیم اگرم بحث واردات هست یا مونتاژ حداقل40درصد رو در نظر بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۱۲ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
بدبختی کشور ما اینه یه عده الکی به فکر کارگران قطعه ساز هستن در حالیکه سود میلیاردی به جیب میزنن ماهی 3 تومن به کارگر حقوق میدن اولین قدم حذف همین قطعه سازان هستش خون مردم رو تو شیشه کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
چراتولید کننگان درایران، مثل تولید سیمان وفولاد و... باافزایش میزان تولید، به جای کاهش قیمت آن درکشور، وایجاد آسایش وآرامش دربازار داخلی، تأثیری درارزان شدن قیمتها درداخل
کشور نداشته، وبلکه باعث افزایش قیمتها میشود!؟! وفقط هم وغم این تولید کنندگان پر کردن بازار صادرات وبه جیب زدن دلار است!!! چرا! تولیدات ایران تأثیری درآرامش بازار داخلی وجیب مصرف کننده ندارد!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
Masoud
۱۲:۲۷ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
کل کنترل قیمت بازار صددرصد در دست خودروسازهای دوگانه است چی میگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
روز ازنو روزی ازنو
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۰۹:۵۸ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
بجای این همه غلط کردن ودردسروقیمتهای بالایه خودروی خارجی مناسب وخوب واردکنیدکه همه راضی بشن
اوکی وای جی شی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
اگر تمام خودروسازان تمام قطعات ماشین را وارد کنند ومونتاژ نمایند از ساخت آن بهتر است که ماشینهای بی کیفیت تولید کنند
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۰۹:۵۳ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
ما خودروی داخلی نمی‌خواهیم.طلب خودمون رو از کره جنوبی، ماشین وارد کنید.
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۹:۵۲ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
تا زمانی که یک واحد تحقیق و توسعه قوی ، نداشته باشیم ، امید به ساخت خودروی به روز ، در داخل کشور ، سرابی بیش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ادیب
۰۹:۴۲ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
تا.کی.میخواهید.دورغ.بگوید.
Korea (Republic of)
جواد
۰۹:۴۲ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
ایرانی لول هنگم نمیتونه بسازه
اون چیزی هم که از خودرو میسازه با مواد اولیه خارجی و با دستگاههای وارداتی خارجی انجام میشه
حتی ورق بدنه رو وارد میکنن کجای کاری؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
اگه قرار بر واردات باشه و قیمت ها بالای 300 م باشه اصلا فایده نداره نکنید ... الان بحث گرونی هستش ... پراید 100 م هم خیلی ها نمی تونن بخرن . خودرو وارداتی ارزون تر از این در میاد ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
خودروهای داخلی همگی یک زمانی از شرکتهای خارجی وارد کشور شدند و شرکتهای خودرو ساز اگر هم بخشی از قطعات را تولید میکنند در حقیقت نوآوری خاصی ندارند و گاهی باهمان قطعات فقط بدنه و نام خودرو را تغییر میدهندو مردم با حسرت ۲۰ سال است که به اجبار یا بخاطر محدودیت مالی این خودروهای بسیار بی کیفیت را سوار میشوند.وقتی خودرو سازی بخاطر سیستم صوتی در گمرک مانده نمیتواند خودرو خود را عرضه کند اصلا نباید از صنعت خودروسازی حرفی بزنیم ما بعد از چند دهه هنوز داریم خودروهای وارداتی منسوخ آن زمان را مونتاژ میکنیم.
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
۰۹:۱۳ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
هر چی به صلاح مردم هست انجام بدین . نه اینکه سود به جیب دلالها بره
United States of America
ناشناس
۰۹:۰۶ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
قطعه سازان خودشون مالکان اصلی خودروسازها هستن و فقط فقط بدنبال منافع هستن نه چیز دیگه. قطعه سازان دیگه رو هم اجازه رقابت نخواهند داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
دزد سر گردنه بگین نه خودرو ......!!!
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۰۸:۲۶ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
وای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
اونم چه مونتاژ کاری !!! سی کی دی !!!
یعنی باید همه چیز بیاد اینجا بعد سرهم کنن بعدشم میگن خودروساز !!! از تمام معافیتها قانونی برای واردات و معافیتهای مالیاتی به اسم تولیدی هم دارند استفاده می کنند در صورتیکه کارشون دلالی نه تولیدی واقعا" دارند از جیب بیت المال و مردم ایران دزدی می کنن !!! می دونید اگر اینکار واردات رو تحت اسم تولید انجام نمیدادند چه مبلغی باید عوارض و گمرکی پرداخت می کردند !!! جالب بدونید اگر شما یک خودرو بصورت سی کی دی (قطعات باز) وارد کنید و اینجا سرهمش کنید تنها 7 درصد عوارض می دید ولی اگر خمین ماشین رو کامل وارد کنید باید حداقل 75 درصد عوارض پرداخت کنید !!! جالب اینه ماشین با قیمت افزوده 75 درصد به مردم فروخته میشه نه 7 درصد !!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حالا ببینید چه منافعی وارد کنند خودرو بصورت سی کی دی دارن به جیب میزنن و از بیت المال می دزدند !!!
بانک پارسیان
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
بانک پارسیان
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
آخرین اخبار
بانک پارسیان
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
بانک پارسیان
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر