نگاه جناحی برخی مسئولان از موانع تحقق اهداف انقلاب است

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: ضعف مدیریت‌ها و نبود روحیه جهادی، انقلابی و ساده زیستی در برخی از مسئولین، نگاه‌های باندی و جناحی از موانع تحقق اهداف انقلاب اسلامی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  سید محمد حسینی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی  سه‌شنبه‌شب در نشست مجازی انقلاب اسلامی، باید‌ها و واقعیت‌ها در گناوه با تاکید بر لزوم حذف نگاه‌های باندی و جناحی در بین مسئولان، گفت: روحیه کار و تلاش جهادی باید به ویژه بین جوانان تقویت شود.

او با اشاره به اینکه امام خمینی دارای این روحیه و باور بود که باید تحولی در جامعه ایجاد شود، افزود: رسالت شخصیتی مانند امام خمینی (ره) این بود، این باور را که می‌توان تحولاتی را در جامعه ایجاد کرد در مردم، خواص و نخبگان ایجاد کند. زیرا اگر حرکت کنند اراده الهی هم به تحقق آن امر تعلق می‌گیرد که به نتیجه برسند و در نتیجه این تفکر و حرکت انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

 رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی بیان کرد: انقلاب اسلامی دارای دستاورد‌های بزرگی است، ولی بین آنچه که می‌خواهیم به آن برسیم با آنچه که وجود دارد هنوز فاصله است و باید دید این فاصله‌ها را چگونه باید پر کرد و چه راهکارهایی وجود دارد.


بیشتر بخوانید


حسینی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، به برخی دستاورد‌های مهم انقلاب اشاره فرموده‌اند، افزود: ثبات و حفظ تمامیت ارضی و امنیت کشور یکی از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی است.

او گفت: در دوران‌های مختلف تاریخی بخشی‌هایی از کشور و خاک ایران در اثر بی کفایتی پادشاهان از دست رفته و از کشور جدا شده است، اما با وجود هشت سال جنگ تحمیلی در ابتدای پیروزی انقلاب که هنوز نیرو‌های نظامی ساماندهی و انسجام نداشتند و انقلاب نوپا بود، حتی یک وجب از خاک کشور ما جدا نشد که دستاورد بسیار بزرگی است.

دشمنان جرأت ندارند به قلمرو ایران نزدیک شوند

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی عنوان کرد: امروز نیز پیشرفت‌های نظامی کشور ما به گونه‌ای است که حتی ابرقدرتی مانند آمریکا جرأت درگیری با ایران اسلامی را ندارد.

حسینی بیان کرد: دوران جنگ همه مهمات و اسلحه ما وارداتی بود و قدرت ساخت در داخل را نداشتیم، ولی امروز به این فن آوری رسیده‌ایم که از لحاظ دفاعی خود را تقویت و تأمین کنیم که دشمنان جرأت ندارند به قلمرو ایران نزدیک شوند.

او با اشاره به دستاورد‌های علمی کشور گفت: توسعه علمی کشور بعد از انقلاب بسیار چشمگیر بوده است و ایران در برخی رشته‌ها جزء ۱۰ کشور اول جهان است و در جایگاه بالایی هستیم که حتی کشور‌های پیشرفته انتظار همکاری دارند.

با وضع مطلوب فاصله داریم

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: توسعه زیرساخت‌های حیاتی، افزایش میزان مشارکت مردم، فقر زدایی، افزایش اخلاق و معنویت در جامعه و ایستادگی در برابر قدرت‌های بزرگ از دیگر دستاورد‌ها انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب است.

حسینی افزود: در کنار نقاط قوت، ضعف‌هایی مانند برخی ناهنجاری‌های و نابسامانی‌های فرهنگی و اقتصادی، فاصله طبقاتی وجود دارد و هنوز تا وضع مطلوب فاصله است.

او، ریشه و دلایل برخی از ضعف‌ها را دشمنی و عناد استکبار جهانی و در رأس آن‌ها آمریکا، تهاجم فرهنگی، تحریم‌های اقتصادی، وجود نفوذی‌ها از ابتدای انقلاب تا کنون دانست و گفت: در کنار این دلایل ضعف مدیریت‌ها و نبود روحیه جهادی، انقلابی و ساده زیستی در برخی از مسئولین، نگاه‌های باندی و جناحی و به دنبال منافع خود بودن به جای خدمت به مردم از دیگر موانع تحقق اهداف انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از ناهنجاری‌ها به خود مردم مربوط است گفت: نداشتن اعتماد به نفس، روحیه رفاه طلبی، بالا رفتن سطح توقعات از مواردی است که در مقابل شعار ما می‌توانیم قرار دارد. بنابراین فرهنگ جامعه و روحیه کار و تلاش جهادی باید به ویژه بین جوانان تقویت شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.