سرپرست شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان مطرح کرد؛

عملکرد خوب شرکت‌های دانش‌بنیان در مقابله با کرونا

خیاطیان گفت: با شیوع کووید ۱۹ شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه تولید تجهیزات مقابله با کرونا عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدصادق خیاطیان سرپرست شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست خبری بررسی چالش‌ها و برنامه‌های آینده شرکت‌های دانش بنیان و خلاق، اظهار کرد: در یک سال گذشته با توجه شیوع ویروس کرونا شرکت‌های دانش بنیان عملکرد ویژه‌ای در زمینه تولید تجهیزات پزشکی داشته‌اند.

خیاطیان گفت: شرکت‌های دانش بنیان در زمینه تولید دستگاه تنفس مصنوعی و کیت تشخیص کرونا بسیار خوب عمل کرده و کشور را از واردات تجهیزات مقابله با کرونا بی نیاز کردند.

او ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان حتی در زمینه تولید واکسن کرونا نیز درخشان عمل کردند و واکسن‌های این شرکت‌ها در مراحل مختلف در حال آزمایش است.

سرپرست شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توضیح داد: در سال ۹۲ حدود ۵۵ شرکت دانش بنیان داشتیم، اما در سال ۹۹ توانستیم بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان فعال در سراسر کشور تاسیس کنیم.

خیاطیان درباره امتیاز شرکت‌های دانش بنیان گفت: معاونت علمی در برنامه‌ای ۱۱۰ خدمت برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته است که مهمترین آن‌ها شامل معافیت مالیاتی و گمرکی، مشاوره و خدمات توانمندسازی است.

او بیان کرد: نظام وظیفه تخصصی یکی از امتیاز‌های شرکت‌های دانش بنیان است. در گذشته بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان به دلیل سربازی نیروی متخصص خود را از دست داده و با مشکلات زیادی مواجه می‌شدند، هم اکنون با مجوزی که مقام معظم رهبری به ما دادند توانستیم طرح نظام وظیفه تخصصی را به وجود آوریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.